• nan

Downs syndrom - Vi gjorde abort

Eva om du visste hur mycket dina ord har hjälpt mig dom sista veckorna, har också avbrutit pga downs det är snart 5 år sen men jag hamnar fortfarande i mörka svackor imellan åt, på något sätt förskönar jag sanningen ju längre tiden går och glömmer av att våran älskade lilla Ludvig faktiskt hade ganska svåra fysiska problem också. Det dåliga samvete finns där som en ryggsäck som hänger med hela tiden, pendlar mellan att känna att vi gjorde rätt gentemot Ludvig och hans äldre syskon till att våndas om vi verkligen gjorde rätt ,vem är jag liksom som kan bestämma om någon annans liv är värt att leva och det gör ont fruktansvärt ont.Man får ju oftast bara höra solskens historier från föräldrar med barn med downs ,hur bra det går och hur deras barn är precis som alla andra och har absolut inga problem (självklart finns det ju dom barnen också) men det gör ju så att man funderar ännu mer om man verkligen gjord rätt. Självklart är jag ledsen och mitt hjärta blöder när jag hör att din pojk har det så svårt i livet men du har på något sätt bekräftat för mig att det faktiskt inte är fel att välja att avbryta, jag behöver bli påmind om det ibland när tänkarna springer iväg och känslorna svämmar över . Så tack för din berättelse och all lycka i livet både till dig och din son. Kram Nan

• nan

Härligt Eva, grattis och lycka till med kärleken Kram Nan

Svar på tråden Downs syndrom - Vi gjorde abort