Kravmärkt skrev 2012-04-04 19:26:26 följande:
Skönt att du fick förlängd sjukskrivning. Du ska ju inte behöva gå runt och må dåligt på jobbet. Skönt med lite påskledigt också.
För mig går det bra, jobbet är det ställe där jag inte har tid att tänka och grubbla så det känns skönt. Har precis fått ny tjänst och det innebär sjukt mycket nytt som inte lämnar tid för eftertanke.
På tal om blödningen så satte det fart i morse igen med lite klumpar (ursäkta) så det kanske var lite stopp. Vill känna att allt kommer ut ordentligt.
Har ni pratat om att försöka igen?
Vad skönt att du har en ny tjänst att sysselsätta dig med så man slipper tänka. För mig är det precis tvärtom, precis bytt enhet och där är helt dött just nu så allt tid i världen över att fundera = inget kul. Ska börja jobba halvtid igen nästa vecka (from tisdag) men utan måsten denna gången, ska bara vara på plats liksom och vänja mig. Känns lite bättre.
Ja, dessa blödningar kommer och går...här har det varit lugnt sedan typ dag 16 men emellanåt kommer det lite bruna flytningar. De kan vara borta i 2 dagar sen kommer de igen. Fattar nada

hur går det för dig?
Ja, vi ska absolut försöka igen. Tjuvtestade för ett par dagar sedan (när det inte blödde och jag var säker på att det var över...) men allt lugnt, känner mig däremot som värsta pms-häxan, gråter för typ allt och har noll energi, och allt irriterar mig. Lite svag mensvärk emellanåt också...hoppas det kommer tillbaka i rimlig tid så det slipper dra ut på dagen. 23 dagar sen avbrytandet idag.
Ska ni själva försöka igen?
Millan - tack för dina ord. Usch vad jobbigt med så många kollegor på en gång men kanske lika bra så har man det gjort sen. Måste fråga dig - hur länge var det sedan dina avbrytanden? Gör det dig ledsen fortfarande så att du gråter eller hur känner du dig nu? Eller har ni/du fullt fokus på IVF etc? Hur har det gått nu? Har ni fått någon ny tid innan sommaren? Håller tummarna för dig!! <3