Quincey skrev 2025-09-22 17:08:58 följande:
Åh vad glad jag blir ❤️❤️❤️🥹 Så fantastiskt att höra. Det är märkligt hur allting går ibland, så mycket otur som ni haft med återföringar och så händer det naturligt istället! ❤️ Om allt ser bra ut när man ser hjärtat brukar det gå bra sa min klinik!
Förstår att du är orolig, var också orolig inför KUB och alla ultraljud, det är naturligt när det enda man varit med om är dåliga erfarenheter. Chansen att KUB ska visa något igen är jätteliten. Jag fick inte jättebra siffror denna gång, pga historiken, men NIPTen var ju bra. Sa till BM att vi skulle få den gratis och det gick väldigt smidigt. Du kanske kan be om att få göra den så tidigt som möjligt för att slippa oroa dig, fostret måste vara över en viss storlek.
Vi har gjort RUL och är nu halvvägs igenom graviditeten. Känns fortfarande helt overkligt trots att jag fått en synlig mage och känner sparkar 😂 Drar mig dock för att berätta för folk och installerade igår första gravidappen hehe.
Tack ❤️❤️ Ja, jag kan inte fatta det själv när vi försökt så länge!
Jo, som jag har förstått så minskar misfallsrisken markant när man sett ett hjärta slå. Men läkaren på min klinik la inte fram det så. Hon sa mer att "änsålänge ser det bra ut". Men hon kanske inte ville ge för mycket förhoppningar.
Ja man blir ju orolig automatiskt då. Har liksom lite tappat hoppet att det ska gå hela vägen. Jo det är sant att det är väldigt liten risk att det händer igen.
Vad bra att det gick smidigt med NIPTen! Jag antar att vi borde få den gratis med, men jag vet ju inte säkert 😅 Ska till barnmorskemottagningen på tisdag (vågade inte skriva in mig förrän jag visste att hjärtat slog), så får väl höra då.
Det värsta för mig nu är inte oron egentligen. Tror jag mer bara stängt av istället. Känner mig inte särskilt glad för graviditeten, men det är antagligen för att jag inte vågar. Känner mig mest nedstämd faktiskt.
Vad härligt att ni kommit så långt i graviditeten nu och att RUL är gjort! Antar att RUL såg bra ut då? ❤️❤️ Kan tänka mig att det känns overkligt även fast det är tydliga bevis 😘
Förstår om ni drar er för att berätta i.o.m allt ni varit med om innan. Men nu har ni ju både gjort KUB och RUL❤️ Har ni berättat för familj?
Hann aldrig göra hysteroskopi. Hade en tid nu i oktober som jag avbokade såfort vi gjort ultraljudet och såg hjärtat slår 🙂