Quincey skrev 2024-12-18 14:42:39 följande:
Läste att du gjort en återföring nu, så bra att det inte var några fler komplikationer med livmodern och att de kollade ordentligt. Håller tummarna för positivt resultat! ❤️
Har inte träffat någon kurator, har inte orkat ta tag i mitt mående. Ringde Kyrkogårdsförvaltningen igen idag. Visade sig då att barnet är på ett krematorium på annan ord och inte kommit till kyrkogården än. Ringde krematoriet som sa att transport inte sker automatiskt utan att man måste ordna den själv, antingen boka transport för 2000 kr eller hämta och lämna askan själv. Så jag har i princip väntat på att höra om gravsättning i onödan. Önskar någon hade berättat att jag behöver ordna transport så hade jag gjort det för länge sedan. Vi gjorde aborten på ett sjukhus på annan ort (inte där krematoriet är) och bad om gravsättning på en kyrkogård som är nära där vi båda växte upp.
Gjorde ett nytt försök i november. Det gick sämre än de tidigare försöken men då sa kliniken plötsligt att vårt oktoberförsök där vi inte gick till plock var för nära inpå aborten. Så de ändrade sig om det. Fick ut mycket färre ägg än tidigare och hade sämre utveckling, fick en enda blastocyst. Haft så dåligt samvete för min son under ruvartiden. Tänkt mycket på honom och kollat bilder. Har nog försökt förtränga vad som hänt men blev svårt när jag började hoppas på ett annat barn ❤️
Ja det är skönt att det inte blev några fler komplikationer ❤️
Tyvärr blev det negativt resultat. Det var 7e återföringen och jag börjar bli rädd att det är kromosomfel på alla våra embryon. Det kan ju vara en anledning till att det inte fäster tänker jag.
Åh jag förstår 😔❤️ Det är verkligen tuffa känslor att hantera. Jag själv flyr nog lite från känslorna. Håller mig sysselsatt med träning, jobb, träffa folk osv. Det är bra för mig att ha en kuratorstid bokad så jag måste tvinga mig själv att prata om det. Tycker det är svårt att prata med andra om det då jag inte känner någon som själv gått igenom det här.
Men fy, då har du behövt vänta all den här tiden i onödan 🥺 Dåligt att de inte gav information om det! Hur blir det nu? Måste ni vänta till våren?
Men vad konstigt att de ändrat sig helt plötsligt. Då va det ju som du trodde.
Kan förstå det här med dåligt samvete och att det blir mer känslosamt nu.❤️ Jag har haft och har dåligt samvete. Så svårt att sörja ordentligt då tycker jag.
Hur har det gått nu efter återföringen?