Downs syndrom - Vi gjorde abort
Man tycker ju att de borde kunna göra fler utredningar. Speciellt på oss som är med om så mycket motgångar i det här. De har inte sagt något alls om det. Nu efter jag faktiskt blev gravid så mena de på att då verkar det i alla fall inte vara något med min livmoder. Får kanske prata med kliniken igen.
Hur många återföringar har du gjort? Och hur många plus?
Gör det om du känner att det kan vara bra för dig ❤️
Okej 😕 Hur många har ni i frysen?
Ja det ger verkligen mycket ångest. Börjar tänka att det kanske aldrig blir något barn för oss. Och om det blir så har jag lagt all den här tiden och energin på ingenting. Jag fyller snart 36. Det är väl kanske ingen ålder när man gör IVF, men tiden går som sagt fort. Hur gammal är du?
Hur har det gått för dig efter missfallet? ❤️?????
Ja verkligen, blir förkrossad när jag tänker på att jag kanske bara slösar tid och att det hade gått att hitta ett fel om man bara letade lite. Min klinik sa något om att man kanske kommer kunna testa blastocyster i Sverige i framtiden, men blir om minst 2 år. Det är en lättnad ändå och tröst man kom längre än de där 12 första veckorna, även om det slutade som det gjorde.
Vi gjorde totalt 2 återföringar med våra landstingsförsök. Båda var av 3-dagars embryon, vi fick inga blastocyster. Testade negativt båda gångerna. Började sen på privat klinik och då fick vi vår första blastocyst ❤️ Fått plus på 3 av 3 återföringar på nya kliniken. Är otroligt tacksam för det, var ett totalt mörker när jag trodde att vi aldrig skulle få en blastocyst och första kliniken började prata om äggdonation.
Vi har 5 i frysen från omgång 4 och 5, bara en är blastocyst från dag 5. Samma här fyller 36 i år och känt många gånger att det kanske inte är menat. Men man vill göra allt man kan, tror inte man kommer ångra tiden och energin. Tiden går dock fruktansvärt fort, vi började försöka för snart 4 år sedan 😔
Var på återföring i veckan och behövde inte skrapas tyckte de så får vara glad för det. Dock känns det som att det kommer bli utdraget med blödning och hcg som ska sjunka, sen vänta en cykel..,
Hur går det för dig? ❤️