Downs syndrom - Vi gjorde abort
413. Hmmm
413. Hmmm
Borde kanske påpekat att jag bara läst TS. Det var ett direkt svar på det inlägget. Är krass realist, och svarade som en sådan. Har svårt att förstå att folk aborterar pga en kromosomskada.
Har full förståelse för att det kan vara svårt för folk att genomgå en abort (har själv gjort)(dock utanågren).
Men för all del. Önskar fortfarande lycka till.
Millan: Jag blev helt förfärad när jag ser att det är DS igen, hur kan det vara möjligt? Jag lider verkligen med dig och jag kommer att tänka på dig varenda dag. Kramar till dig i massor. Hoppas att allt går bra och att ni får svar på alla era frågor och funderingar.
Jag har inte varit här på väldigt länge. Inte för att jag har glömt, tänker varje dag på avbrytandet och att vi drabbades och känner mig fortfarande väldigt sorgsen. Livsgnistan har inte helt återfunnit sig och jag säger varje dag att jag skall kontakta läkare eller någon annan för hjälp. Kan liksom inte gå hela livet och känna mig deprimerad. Vill vara en bra mamma för mina barn, den bästa, men känner att det är jag inte nu.
För oss kommer det inte bli något nytt försök. Jag är 40 och risken ökar hela tiden för att drabbas igen, även om jag inte har förlikat mig med det beslutet.
Tänker på er alla som går igenom detta.
Kram
Tänker och känner med dig.
Vila nu och ta hand om dig själv. Stressa inte tillbaka till ditt jobb och sätt dig först, alltid.
Många av oss här vet ju vad ett avbrutande innebär känslomässigt och att det kommer att ta tid att bearbeta. Få av oss har varit med om det två gånger som du, jag tänker verkligen på dig.
Vilken vecka var du i nu när du gjorde avbrytandet?
Jag gjorde inte någon efterkontroll förra gången utan jag skulle återkomma om jag fick ont eller om blödningarna tiltog. Jag gjorde en skrapning vid avbrytandet.
Kram