• Aristokatt

Min Son är inne på Flashback, hjälp?

Registrerade mitt konto bara för att skriva det här, men brukar läsa här jätte ofta.

Var NYSS inne på sonens rum och såg att han var inne på flashback, frågade honom vad det var för sida (JA jag VET att det är ett forum för knark/kriminalitet) och han sa att "det är inget speciellt, en sida för datorspel typ" och stängde ner.

Vad gör jag nu? får nästan panik.

Pappa vägrar ta det seriöst....

Vad skulle ni gjort? fungerar det att förbjuda honom att gå in där? 

• Svar på tråden Min Son är inne på Flashback, hjälp?
  • 7 små apor
    Den intellektuella nivån på flashback är generellt högre än här, därför ska du vara stolt över din son, hur svårt det än är.
  • FreeForAll
    exiteme skrev 2010-09-18 21:00:01 följande:
    Ja, visst finns enstaka trådar om samma ämnen, men de är bara en droppe i havet om man jämför med Fl!
    Kanske inte så konstigt med tanke på att denna sida heter FAMILJEliv och handlar om just graviditeter, familj och liknande.

I övrigt är flashback väldigt underhållande och intressant, om man bortser från främlingsfientligheten många trådar genomsyras av där.
    Det ante mig.
  • Jeans

haha TS,.. Fb är lixsom ett typ av forum som detta =P

• Mandi74
    FreeForAll skrev 2010-09-19 14:47:25 följande:
    Kanske inte så konstigt med tanke på att denna sida heter FAMILJEliv och handlar om just graviditeter, familj och liknande.

I övrigt är flashback väldigt underhållande och intressant, om man bortser från främlingsfientligheten många trådar genomsyras av där.
    Läst igenom forumdelarna här, handla om så m ycket mer än så..

Men sen bara för att sidan heter familjeliv så behöver det inte invaderas av alla - Är-jag-gravid-trådar. Sammanfoga och låsa trådar borde fl lära sig oxå.
    Brevis esse laboro, obscurus fio
  • Thaleya
    Aristokatt skrev 2010-09-17 22:34:24 följande:
    HÄR var han inne:

Åkesson kringgår utestängningen — egen slutdebatt ikväll
    Starcraft 2 - Multiplayertråden
    Hearts of Iron 3 anonserat
    Wc3 Dota
    Nybörjarfrågor ställs här [Stora noobtråden]

Nån som kan hjälpa mig?? Verkar lugnt tycker jag ändå, känns otroligt skönt Solig fattar inte sista bara, vad är "noob"??
    haha bara datorspelsidor typ :) Precis som han sa. Flaschback är inte ett dugg farligt heller.
    Noob betyder nybörjare, i datorspel oftast.
  • L0lz

Flashback är inte bara ett forum för knark och kriminalitet.
    Om du går in där så kan du kolla runt.
    Inskränkta fjant.

• Pappamannen

Den som vet lite berättar gärna det lilla den vet!

Jag har väl aldrig sett på maken vilken reaktion hon fick på sitt inlägg! Så jävla dömande och märkvärdiga människor det finns?  Ohh! Vad imponerade vi är av alla er som visste allt detta om flashback och internetforum i största allmänhet och tvi för den gamla okunniga haggan som blev orolig för vad sin son gjorde på nätet.

Vad hade det varit för fel med kommentaren "det är ett helt vanligt internetforum, inget du behöver oroa dig för och nej, du varken kan eller ska förbjuda din son att använda internet"?
    Men som sagt, den som vet lite, berättar gärna det lilla den vet!

• PappaPrins

Ursäkta men hur pantade är it-ovana brudar igentligen?
    Berättade just för sambon om den rubbade morsan på familjeliv som var inne och snokade på sonens dator (personligen tycker jag det åtminstonde ligger i nivå med att sätta upp en kamera i sovrummet utan att tala om det).
    Och till min stora förskräckelse tyckte hon att det var ok att snoka i datorn om man misstänkte missbruk etc.
    Nu är ju dottern under året så ännu är det inget problem men när hon får tillgång till datorn blir det till att lära henne kryptera diskarna och nättrafiken ganska omgående samt att ALDRIG tala om sina lösen till någon.

Barn är också individer och skall behandlas med respekt, man skall lära dom rätt och fel och vart dom hittar relevant information, inte snoka runt i deras privatliv.

Nu tar jag inte droger själv men skulle jag göra det eller kände någon som jag trodde gjorde det skulle jag läsa in mig på drogen på Flashback och ställa frågor där.
    T.ex. cannabis
    www.flashback.org/t447673
    Klart bättre information än dom stolparna som informerade om skiten i skolan, ungarna tappar respekten för det vuxna säger ganska grundligt när dom inser att det mesta är skitsnack, bättre att vara rak och prata om dom riktiga riskerna istället för massa påhittat trams.

• KlasKristian

Lycka till med att censurera Internet för din son TS :)

• Modgun

Inte ett skit skulle jag ha gjort.
    Då fb är som vilket forum som helst (i stort sett) Det är inte bara knarkare och kriminella som är där, utan det finns MASSOR att prata om där, likaså här.

Så jag förstår att pappan inte tar det seriöst, det hade inte jag gjort heller. Du övereagerar.

Svar på tråden Min Son är inne på Flashback, hjälp?