• Aristokatt

Min Son är inne på Flashback, hjälp?

Registrerade mitt konto bara för att skriva det här, men brukar läsa här jätte ofta.

Var NYSS inne på sonens rum och såg att han var inne på flashback, frågade honom vad det var för sida (JA jag VET att det är ett forum för knark/kriminalitet) och han sa att "det är inget speciellt, en sida för datorspel typ" och stängde ner.

Vad gör jag nu? får nästan panik.

Pappa vägrar ta det seriöst....

Vad skulle ni gjort? fungerar det att förbjuda honom att gå in där? 

• Svar på tråden Min Son är inne på Flashback, hjälp?
  • Egomamma

Hmm, det verkar som att TS inte har koll.. kanske lite sent påpekande, men det är inte rätt att kalla Flashback för ett forum för knarkare och brottslingar, för det är en liten del av forumet som handlar om dessa ämnen, snarare är det ett av de bättre forumen vad gäller bredden på ämnen om jag får ha en åsikt.
    För övrigt, om din son vill hitta info om knark och brott så behöver han bara googla. Jag antar att denna insikt gör att du får låsa in alla datorer och sonen också, eftersom datorer finns överallt i dagens samhälle, och är en naturlig del av skolan..
    Jobbigt!

För att vara lite allvarlig, så tycker jag inte det är så mycket att härja om. Det är väl bättre att du som förälder går in på Flashback och bildar dig en egen uppfattning om stället och sen pratar med sonen om att allt som skrivs där inte är så bra och kanske tar en diskussion om det du oroar dig för. Öppna kort brukar vara effektiva..

• tbear

Herregud skojar du medmej kvinna?! jag är ungdom själv,spenderar en del tid inne på flashback och jag tänkte bawra att du kanske skulle vilja höra lite från en ungdom själv. JAG KAN INTE SLUTA SKRATTA!! flashback äringet att oroa sej för!! självklart finns de enormt många trådar om knark o va man borde göra medans man e hög osv o om du kallar att planka kriminalitet ja då finns det en del kriminalitets trådar lol. men flashback är absolut inget att oroa sehj för!! lita på mej. fpå flashback finns OTROLIGT många trådar!! jag kan inte sluta använda utropstecken för jag kan inte fatta att ni äroroliga för att era barn einne på flashback! din son ljuger inte, det finns massor med trådar om datorspel på det forumet! allt jagt ville säga...lycka till:P 

PS...

målainte ut flashback för att vara enkriminellsida fördet är det verkligen inte... kan fortfarande inte sluta skratta...:Dlycka till 

• Sephrenia

Jag har vart en flashback's användare, där pratade jag om world of warcraft och livets alla konstigheter, visst finns det gökar som skriver om kriminalitet och droger men det är bara en oerhörd liten del av allt.

Många påstår ju att flashback hjälper andra ta livet av sig med.. ingen skriker åt  http://www.sjalvmord.com/ finns för inte många vet om den..

En fjäder blir en höna osv.. 

• MLB
    absolutinteenfacist skrev 2013-11-24 00:20:40 följande:
    Den sistnämnda tråden är för cannbis nybörjare som går att hitta här: www.flashback.org/t1210216
    Som du kan se heter den samma som det din son var inne på :) Ha så kul och se till att droga upp er ordentligt ;) 
    Du inser att tråden är från 2010?
  • Lollymacpolly

Tittar in på flashback ibland, det finns allt från politik till datorspel. Så nej din son ljuger nog inte^^

• annalisa123

Jag tycker synd om din son som inte verkar få ha något privatliv alls! Lämna honom i fred ffs! Tycker du låter som en dålig förälder!

• Josephine96

Tror inte du behöver oroa dig, finns ju massa olika ämnen att läsa om där. kattungar,resor,sex,italienska... Jag är inne där ibland men jag har aldrig nånsin kollat på trådar om droger och kriminalitet.

• kakmonstret123

Din son har varit inne på en nybörjarsida för cannabisanvändning, där nybörjare ställer frågor och får tips. Tror många i tråden verkar ha missat det här, för det brukar vara aningen mer hysteriskt då.

Kan vara så att han funderar på att testa cb, eller redan har gjort det. Kan också bara vara så att han klicka in sig av ren nyfikenhet, och inte alls går i dom tankarna.

Men hur ska du gå vidare när du har den här informationen, TS? Vore ju oerhört dumt att erkänna att du snokat i hans dator, så tycker du bara ska försöka närma dig ämnet cannabis lite random och försöka höra vad han har för inställning.

• iGetalife

Du är ju sjuk! När jag var i hans ålder gömde jag inget olagligt eller farligt etc, men jag hade många saker i min dator (historik, dokument etc.) som jag absolut inte skulle vilja att mina föräldrar (eller andra för den delen) såg. Om din son får reda på att du snokat är eran relation förstörd för en lång tid framöver! Man ska ALDRIG snoka bland sina barns saker, imte ens om man misstänker att de säljer knark via sms!

• Pappana
    ullispunktse skrev 2010-11-11 19:57:09 följande:

Aristokatt!

Vad tråkigt för dej med alla spydiga kommentarer här! Precis som Pappamannen så reagerade jag på de andra inläggen. Om det nu är så harmlöst med Flashback varför alla dessa omogna spydiga kommentarer?
    Det är inte ett dugg konstigt att oroa sig för sina tonåringar. Fullt normalt! Och när man misstänker ett intresse för droger så är det skillnad mot att bara snoka i största allmänhet. I somras uppdagades det att vår son 19 år hade rökt hasch. Vi hade verkligen ingen aning om det, fastän man har tänkt på sånt och varit öppen för tecken på det. Vid en anställning av sommarjobb togs obligatoriskt drogtest och det visade positivt utslag på cannabis. Chefen var storsint och sade till honom att gå hem en vecka från jobbet och att han var välkommen tillbaka när han kunde visa att han var ren(underbara människa!).Han har gått och lämnat kissprover på ungdomsenheten hela sommaren(och varit ren). Jag är så tacksam för den hjälp han fick där. Det är f.ö. samma personer som jobbar där som informerar om droger på högstadieskolorna i stan. Jag tycker den information var mycket bra. De uppmanar även föräldrarna att snoka om man har misstanke om drogmissbruk. F.ö har naturligtvis ingdomarna rätt till ett privatliv. Droger är undantag.

När mina barn var små kunde jag aldrig ana hur mycket oro och bekymmer som väntade!
    Uttrycket små barn =små bekymmer, stora barn= stora bekymmer har verkligen fått en innebörd!
    Så snälla, snälla -  håna inte en orolig förälder!

Herregud vilka hycklare och skitsnackare vissa föräldrar är, när jag var 19 så rökte jag en spliff på helgerna(jag är stark motståndare mot alkohol) när min mamma fick reda på det flippa hon ur och pratade om "hur farligt cannabis är etc etc" men när jag sedan gav igen med samma mynt blev det ännu mera liv tills vi stog och skrek på varandra men jag vann dock med all fakta jag drog fram medans hon kom med samma propaganda storebror förpestat oss med som jag motbevisade.

"Aha så du får alltså klunka i dig vin på helgerna denna dödsdrog som tar tusentals liv varje år, misshandels och våldtäcktsdrog nummer 1 och jag får inte ta en spliff istället, denna "drog som har läkande egenskaper och smärtlindring mot nästan varenda sjukdom, denna "drog" som aldrig någonsin dödat någon, denna "drog som inte gör att jag vill skrika på varje förbipasserande och gå ut och slåss, denna "drog som inte gör att jag tappar omdömet helt och är en complete douche mot alla jag möter"

Om ni vill förbjuda något säg inte nej till en drog men tar en annan.
Svar på tråden Min Son är inne på Flashback, hjälp?