• CeciliaSt

bli sövd

Hej!
    Är både narkossköterska o patient. Blev sövd i förra veckan senast
    Det absolut vanligaste är att man får läkemedel intravenöst. Oerhört sällsynt att söva ner med gas. Däremot får man andas syrgas på en mask innan man somnar för att fylla upp lungor med syrgas som en säkerhetsåtgärd. Men man somnar ju som sagt inte av syrgas utan läkemedlen ges iv.
    När man sedan sover kan man välja att fortsätta använda iv läkemedel eller gå över till gas. Detta beror på vilket ingrepp det är, vad sjukhusets rutiner säger o vad personalen anser vara bäst i det enskilda fallet.
    Kan vara bra att veta

Jag tycker det är skönt att bli sövd, man blir varm i kroppen och påverkade i huvudet. Som att bli onykter fast snabbare. Sen poff är man borta o tiden som förflyter är bara bort. Vakna var också "härligt". Trött o mojsig, skönt att kolla upp o sen bara sjunka ner igen o få fortsätta sova

Lycka till med din operation o sövningen

• CeciliaSt

Glömde ju... Jag har många av gångerna när jag blivit sövd blivit lite så där rörd och lite gråtmild precis innan jag somnat. Och en tår har också trillat från ögat, mest med känslan av att alla är så omtänksamma o rara och jag blir alldeles överväldigad av positiva känslor o då har en tår trillat

• CeciliaSt

Nej, inte så här rakt av. Har du frågat vilka läkemedel du fick vid din sövning?
    Har det hänt vid alla tillfällen? Eller endast senaste?

Svar på tråden bli sövd