• Anonym

bli sövd

När man blir nedsövd, HUR känns det?
    HUR fungerar det egentligen? Får man lugnande innan (tablett? spruta?)
    Kan man ta en lugnande tablett själv först hemma om man vill?

Och en töntig fråga men jag känner mig "lite" orolig:
    Är det någon som varit med om att du/någon du känner blivit sövd men ändå kännt operationen?
    Alltså man har kanske hört och kännt allt men inte kunnat meddela att man int eär ordentligt sövd?

• Svar på tråden bli sövd
  • Anonym (jo)

Man brukar få lungnande innan, sedan så får man narkos medel intravenöst eller via mask (kanske inte är så vanligt längre?) Du sommnar fort, ganska skön känsla faktisktFlört

sv.wikipedia.org/wiki/Narkos

• Gummsan

Underbaraste sättet att somna på!!! 
    Dom kör in medicin i droppslangen som först för en flummig sen nanar man as gott.
    Lycka till 

• Anonym

tack för era svar, det låter ju inte alls farligt....

• alvaereva

ÅHH det är ASGÖTT!! Bästa sättet att somna!

• Ts Mamma

Missförstå mig rätt men det är underbart att bli sövd! Man somnar lugnt och snabbt och vaknar vad man tycker 5 sekunder senare så himla utvilad som man bara kan känna sig...:)

• Kenneth b

Den avslappnande sprutan man får innan är sååå skön, inga bekymmer alls har man! Mest spaceat är när man vaknar upp o befinner sig i gränslandet:)

• Illusion

det är en riktigt trevlig upplevelse (om än kort) att bli sövd. jag har blivit det minst fem gånger och gillar känslan av vad det nu än är de injicerar innan narkosmedlet, men även känna hur man slocknar av narkoset. sista gången hade jag dock panikångest och kände mig som helt förlamad i kroppen av medlet innan narkosen, så det var otäckt. men men, jag lever ju uppenbarligen!

• Trasseltroll

Inget att oroa sig för!:) det säger bara tjoff så sover man:) Man kan känna sig lite vinglig efteråt när man ska stå eller gå, men det beror nog mycket på hur länge man var sövd.... 

• Anonym

Hur känns det när man vaknar då?

• Gummsan
    Anonym skrev 2010-09-17 22:33:25 följande:
    Hur känns det när man vaknar då?
    Som när man vaknar på morgonen typ tycker jag iaf...
Svar på tråden bli sövd