• Lady Dahmer

vad ska jag göra? min dotter fick en leksaksspruta i snippan...

barn är nyfikna. På kroppen och på det sexuella. det är helt normalt. Fyraåringen har inte gjort något fel. MEN när barn leker dessa lekar så är det viktigt att alla inblandade är på samma mognadsnivå OCH att det sker frivilligt.

En 2.5åring är INTE på samma nivå som en fyraåring. Därför skulle jag inte låta dem leka själv om jag var du ts. eftersom att det äldre barnet uppenbarligen fått upp intresset för att utforska kroppen.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! Den är skitbra! - ladydahmer.blogg.se/
  • Lady Dahmer
    maja 81 skrev 2010-09-17 23:35:38 följande:
    jag har som krav att hon ska be om ursäkt/visa ånger/förståelse för vad hon gjort MEN föräldrarna påstar att hon 4,5 år inte kommer komma ihåg deta/kunna be om ursäkt?? det är bara bullshit i mina ögon... medkänsla kom igen....
    vad betyder en framtvingad ursäkt??
  • Lady Dahmer
    CloudBerry 1 skrev 2010-09-18 11:28:58 följande:
    Jaha, jag trodde att det var en pojke på dagis.

Givetvis är det inte okej alls och det hon gjort är fortfarnade ett övergrepp och det ska du göra klart för din syster. Hon och du måste ta en snack med hennes dotter och få henne att inse att det hon gör är alllvarligt och oerhört fel.

Sedan så skulle jag hållit jäkligt mycket koll och aldrig lämnat dem ensamma.

Det är inte normalt beteende från en 4½-åring att göra så på andra.
    oj, nej nej övergrepp?? Det ÄR helt normalt. Både att utforska kroppsdelar OCH att tvinga varandra till saker. (givetvis INTE ok, men normalt) Det är ju vi som vuxna som måste vara med när vi vet med oss att ett barn har tendens till att vara bufflig och påtvingande.

Men kalla det inte för övergrepp.
  • Lady Dahmer
    maja 81 skrev 2010-09-18 22:24:22 följande:
    känner att jag måste opängtera att jag INTE kommer kräva en ursäkt/förlåt från min systers dotter("den skyldiga") det jag skrev var i affekt av vad som hänt, ett par timar efter när chocken kom å jag mådde dåligt. Jag förstår att hon är ett litet barn och inte kommer må bättre av att jag anklagar henne. JAG vill ALLA väl! orsaken till varför min systers dotter ogilar att ta tempen är att hon lider av konstant förstopning och har fått många lavemang o.s.v anl. att jag nämde det var för att säga att hon 4,5 VET att det medför hene ångest/lolust och då gör det hon gjorde på min dotter ÄNNU värre än "ett vanligt barn"........
    det låter som att hon försöker bearbeta just den ångesten.
Svar på tråden vad ska jag göra? min dotter fick en leksaksspruta i snippan...