• Lisen02

För högt TSH - behöver info!

Helena29;

Jag har hypotyreos och har fått pergotime utskrivet. Min gynekolog anser att ägglossning kanske kommer igång med bättre TSH (har 3.3 nu) men att det kan ta tid. Vi har redan försökt i mer än ett år. Men då är mina T3 och T4 ganska bra redan. Dock har jag höga antikroppar(1800)

Det är olika referensvärden på TSH på olika labb, men de referensvärden som har tagits fram som är 0.2-4  är lite ouppdaterade, de som är mera rätt är mellan 0.2-2.5, och om man vill bli gravid eller är gravid under 2.

I de högre gamla referensvärdena finns med testpersoner som har haft antikroppar , vilket ju gör att de är sjuka och inte borde ha varit med. Men det verkar som att det är stor variation på läkare och lab vad de anser är rätt.

Min gynekolog har sagt att jag har tur som fått en uppdaterad läkare som anser att TSH ska ligga under 2, även om jag inte försöker bli gravid .

• Lisen02

Glömde säga att jag har försökt ställa in TSH med levaxin sen december förra året, men värdet har hoppat upp och ner och är tillbaka där jag började, så det kan vara väldigt klurigt att få in rätt dos

Svar på tråden För högt TSH - behöver info!