• CBC

Barn som kräks mycket (kaskader) - är det verkligen inget att oroa sig för?

Min dotter har kräkts (kaskadkräkningar) ända sedan hon föddes, men har alltid gått upp i vikt som hon ska och därför har jag (och bvc) intalat mig att det inte är ngt att oroa sig över. Nu är hon snart 4,5 månad gammal och jag tycker att det är jättejobbigt att se hur mycket obehag, ja faktiskt ont, hon verkat ha i magen innan kräket kommer upp. Hon kräks efter maten, mellan och före - dvs hela tiden och mycket. Jag började med Minifom för tre veckor sedan, men det verkar inte göra någon skillnad. Har någon av er barn som kräks mycket och ändå gått upp i vikt, och har ni hittat ngn orsak/lösning?? Kan det vara mjölkallergi..??

• Svar på tråden Barn som kräks mycket (kaskader) - är det verkligen inget att oroa sig för?
  • CBC

Hon har bara ätit av mig, dvs har helammat hela tiden och jag får alltid kommentarer av andra mammor "oj, vad hon kräks". Jag har ju inget att jämföra med men har fått höra av "kräkbarn" inte behöver vara ngt att oroa sig för, speciellt när hon går upp i vikt. Men jag tycker att det har blivit värre - eller snarare att hon är mer ledsen numera.. Måste kolla upp det men vill höra om ngn här har efarenhet av att det är såhär jobbigt men inte går att göra ngt åt..????

• CBC

Åh gud vad skönt att höra! Det låter nämligen precis som Selma - jag byter på henne ständigt för att hon inte ska vara blöt och bli kall.. Just nu har jag tappat modet lite för det är skitjobbigt plus och verkar vara så jobbigt för henne - hon har dessutom varit mer missnöjd än vanligt de senaste dagarna (kanske beror på ngt annat).. Ska nog börja introducera mat nu.. :)

• CBC

Ja jag måste ringa barnsköterskan i morgon - min systers son var allergisk mot bröstmjölk så det kan ju ligga i generna..

• CBC

saga1182: Kommer du ihåg om hon verkade ha ont i magen också - är det ett tecken på intolerans? Det kanske bebisar som kräks alltid har - men det känns mer oroande än om det "bara" vore kräk utan protester.

• CBC

Jag ska definitivt kolla upp hennes kräkningar med ngn läkare nu - tack för alla bra svar!

Svar på tråden Barn som kräks mycket (kaskader) - är det verkligen inget att oroa sig för?