Inlägg från: analytiker |Visa alla inlägg
  • analytiker

Nattskräck

Håller med ovan och känner så för dig. Nattskräck är så hemskt att se på när barnen får det, och ja det är när hjärnan bearbetar alla händelser och förmodligen inser verkligheten i vissa saker.
    Man skall vara nära och prata med dem, i den mån det går hålla om dem, Nattskräcken kommer alltid mellan 1-2 timmar efter att de somnat, man kan faktiskt dse om man kan väcka dem mellan där då kan de hoppas över den sömnen (skräcken). De vet inte i vilket sömntillstånd barnen är i ugentligen när det slår in. Så visst är det skrämmande. Min son kunde jag väcka med att fråga om han är törstig, då han sa att han vart det drack han någon klunk och kom faktiskt ur skräcken. Men det gick ett tag sedan vart han inte måttaglig till det heller. Han är 8 1/2 år nu och det började vid 5 års åldern, Nu har han tack och lov inte haft det mer en 2 gånger på 4 månader, så det är väll på väg att växa bort. Innan kunde han ha det varje dag. Var stark det kommer att gå över, men man är ju såååå orolig som förälder. Jag har tänkt på att han aldrig kommer att få sova över hos någon för tänk om han får ett anfall!!!!!! men så kan man ju inte tänka, hihihihihi.

Svar på tråden Nattskräck