• Noiis

Har så ont i njurarna! råd önskas

Jag blir fasen galen snart! Började i fredags med att jag fick en värk i ryggen som senare ökade under lördagen. på söndagen kunde jag knappt gå för att det värkte så förbannat, men närakuten ville att jag väntade till på mån och då kontakta VC.
    Sagt och gjort. jag pinade ut söndagen och bokade en akut tid på VC.
    Han klämde så jag trode jag skulle tuppa av! UVI hade jag helt utan tvekan, men behandling tyckte inte han va nödvändigt då jag inte har ont när jag kissar eller har feber!
    Njurarna skulle gott klara sig med hjälp av alvedon!
    Prover togs på lite allt möjligt bl.a njurarna och svar väntas först fredag eller om han inte hann ringa så på måndag senast.
    hur fasen ska jag stå ut?! jag har så ont att jag fasen knappt kan röra mig, kan inte heller vara stilla i ett läge i några min för då känns det som att njurarna ska bränna sönder min rygg och mina revben.
    OM det nu är UVIn som spökar i njurarna kan man verkligen vänta så länge som till måndag innan man behandlar det? blir de inte värre? jag e skit dålig när de gäller koll på njurarna för jag har aldrig vart med om detta förut!
    kan man lindra det hemma på nåt sätt själv? alvedonen ger inget resultat och varmvatten flaska funkar sisådär men måste värma den hela tiden för att den ska ge resultat. och som sagt att röra sig mycket e inte min grej just nu!

Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Svar på tråden Har så ont i njurarna! råd önskas
  • Mysgosmys

Jag hade likadant dom du, gick framåtböjd när det var som värst. Vet flera som också har haft så. Jag och de jag känner som fått så har då gått med UVI utan att ha märkt det, och det har då gått upp i njurarna för att bli en njurinflammation. Det ska självklart behandlas! Annars kan det gå illa. Med behandlas så menar jag med penicillin.

Om jag vore du så skulle jag uppsöka en annan läkare för att få penicillin utksrivet !

Och en sidnot, det är ju måndag idag? Menar han alltså att du ska vänta en hel vecka? Det verkar helt absurt tycker jag! 

• lövet2

Kontakta en annan läkare. UVI ska behandlas så fort som möjligt för att inte infektionen ska gå upp i njurarna!

• Mysgosmys
    lövet2 skrev 2010-09-20 23:31:53 följande:
    Kontakta en annan läkare. UVI ska behandlas så fort som möjligt för att inte infektionen ska gå upp i njurarna!
    Det har ju som hon skrev redan gått upp i njurarna.

Men ja, hon borde verkligen kontakta en annan läkare! 
  • Noiis
    Mysgosmys skrev 2010-09-20 23:29:37 följande:
    Jag hade likadant dom du, gick framåtböjd när det var som värst. Vet flera som också har haft så. Jag och de jag känner som fått så har då gått med UVI utan att ha märkt det, och det har då gått upp i njurarna för att bli en njurinflammation. Det ska självklart behandlas! Annars kan det gå illa. Med behandlas så menar jag med penicillin.

Om jag vore du så skulle jag uppsöka en annan läkare för att få penicillin utksrivet !

Och en sidnot, det är ju måndag idag? Menar han alltså att du ska vänta en hel vecka? Det verkar helt absurt tycker jag! 
    det känns ju helt galet... man vet att man har en infektion men ska inte ha behandling?! minns ju själv under tonåren jag kissade blod och hade inte ont alls. hade jätte svår UVI som behandlades länge. så inte tusan måste man väl ha ont för att man ska ha hjälp. och nu har jag ju dessutom skit ont men "på fel ställe"
    ska ringa VC i morrn å kolla om man kan få en tid till "min riktiga" läkare.

Japp en hel vecka i värsta fall! på provtagningen sa hon svar om 2-3 dagar så jag fattar inte varför jag äns ska behöva vänta till minst fred.....
  • Mysgosmys

Nej det verkar ju onekligen skumt detta. Speciellt om det är utan tvekan som du har UVI.

Jag säger det igen, du måste ha behandling! Kräv det!

• Noiis
    Mysgosmys skrev 2010-09-20 23:48:41 följande:
    Nej det verkar ju onekligen skumt detta. Speciellt om det är utan tvekan som du har UVI.

Jag säger det igen, du måste ha behandling! Kräv det!

ja han sa inte hur mycket det låg på, men det var absolut en UVI sa han! men då ska jag mao inte känna mig fånig som ringer redan i morrn å bokar en ny tid då...
  • Noiis
    lövet2 skrev 2010-09-20 23:31:53 följande:
    hoppas verkligen att den inte nåt dit upp... men de borde den väl rent rimligtvis ha gjort  med tanke på smärtan
  • PrincessOfIce

Isch! Låter som njurbäckeninflammation.. Där behövs antibiotika omgående.. Hoppas du har fått det nu..
    Jag har haft denna åkomma 2 gånger.. första som liten = Ärr på båda njurarna..

• Noiis
    PrincessOfIce skrev 2010-09-22 15:43:11 följande:
    Isch! Låter som njurbäckeninflammation.. Där behövs antibiotika omgående.. Hoppas du har fått det nu..Jag har haft denna åkomma 2 gånger.. första som liten = Ärr på båda njurarna..

Nix... har fortfarande inte fått hjälp! går som en kratta så ryggen mår knappast bättre av det heller! sova e bara att glömma och får ha värmeflaskor mot revbenen och ryggen hela dagarna. ringde både igår och i förrgår till VC men dom svarar bara att jag får avvakta tills svaren kommer. innan de kan man inte göra nåt :-/ känns skit men vad ska man göra dricker som en galning en massa citron vatten ihop om att det ska hjälpa till lite att dämpa de hela.
  • Mysgosmys

Tranbärsjuice kan kanske hjälpa?
    Hoppas du får hjälp snart! 

• Noiis
    Mysgosmys skrev 2010-09-22 20:47:57 följande:
    Tranbärsjuice kan kanske hjälpa?
    Hoppas du får hjälp snart! 
    Jag drack tranbärsjuice första dagarna, men fick så ont i magen av den så fick sluta för att inte ha ont överallt
  • PrincessOfIce

Nu vet jag inte vart du bor någonstans men om du har så ont måste du in till sjukhus NU!
    Njurbäckeninflammation kan sabba njurarna!
    Jag har fortfarande nedsatt funktion i mina eftermina infektioner och jag kunde knappt gå, stå, ligga, sitta eller någonting.. Hela min värld var bara enormt smärta..

Åk omedelbums till närmaste sjukhus med akutmottagning! Du behöver Antibiotika.. En stark sådan som biter på den sorts infektion...

• Noiis
    PrincessOfIce skrev 2010-09-22 21:42:21 följande:
    Nu vet jag inte vart du bor någonstans men om du har så ont måste du in till sjukhus NU!
    Njurbäckeninflammation kan sabba njurarna!
    Jag har fortfarande nedsatt funktion i mina eftermina infektioner och jag kunde knappt gå, stå, ligga, sitta eller någonting.. Hela min värld var bara enormt smärta..

Åk omedelbums till närmaste sjukhus med akutmottagning! Du behöver Antibiotika.. En stark sådan som biter på den sorts infektion...
    Jag bor strax utanför sthlm, så sjukhus finns det gott om. men problemet för mig är att jag är ensamstående med min lilla son som är infektionskänslig. iom hans övriga tillstånd så är en vanlig förkylning farlig förhonom och en magsjuka skulle kunna innebära att han strycker med (har varit nära flera gånger) därför så sätter jag mig som regel aldrig på ett sjukhus med min  son öht! på akuttmottagningar är risken större att han kommer i kontakt med den typ av bakterier som är skadlig och oftast så måste man spendera mer tid på en akut än på en VC.
    jag har kontaktat närakuten där dom helt tvärvägrar att ta emot då dom bara kommer skicka vidare till en akutmottagning. men närakuten och VC är båda överens om att så länge jag inte har feber eller ont när jag kissar så är det inte farligt att vänta några dagar tillsdess att provsvaren kommer.
  • PrincessOfIce
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-22 21:48:43 följande:
    Jag bor strax utanför sthlm, så sjukhus finns det gott om. men problemet för mig är att jag är ensamstående med min lilla son som är infektionskänslig. iom hans övriga tillstånd så är en vanlig förkylning farlig förhonom och en magsjuka skulle kunna innebära att han strycker med (har varit nära flera gånger) därför så sätter jag mig som regel aldrig på ett sjukhus med min  son öht! på akuttmottagningar är risken större att han kommer i kontakt med den typ av bakterier som är skadlig och oftast så måste man spendera mer tid på en akut än på en VC.
    jag har kontaktat närakuten där dom helt tvärvägrar att ta emot då dom bara kommer skicka vidare till en akutmottagning. men närakuten och VC är båda överens om att så länge jag inte har feber eller ont när jag kissar så är det inte farligt att vänta några dagar tillsdess att provsvaren kommer.
    Bor också i Stockholm.. Sist fick jag spendera några timmar på Sös innan jag fick medicin och kunde åka hem..
    Du har ingen som kan passa honom?
    VC är riktigt duktiga med det där med att sätta fel diagnos för just njurbäckeninflammation..
    Jag råkade ut för en kvacksalvare på min VC för några år sen.. Han knackade uppe på skulderbladen.. Jovisst att njurarna sitter där! Obestämd
  • Noiis
    PrincessOfIce skrev 2010-09-22 21:52:34 följande:
    Bor också i Stockholm.. Sist fick jag spendera några timmar på Sös innan jag fick medicin och kunde åka hem..
    Du har ingen som kan passa honom?
    VC är riktigt duktiga med det där med att sätta fel diagnos för just njurbäckeninflammation..
    Jag råkade ut för en kvacksalvare på min VC för några år sen.. Han knackade uppe på skulderbladen.. Jovisst att njurarna sitter där! Obestämd
    nej inte i dag, jag tror dock att mina föräldrar kommer hem i morrn så då kan jag åka in då om jag inte får några svar av VC. Jo tack haha att VC e duktiga på fel diagnoser har jag hört min mamma fick veta att hon minsann inte kunde ha njursten för har man njursten har man ont i njurarna som faktiskt sitter i armhålan mamma åkte då till sös istället
    men i måndags så tog vi många prover på njurar och även köldkörteln.. sockerprov osv. togs oxå så jag antar väl att det borde visa på dom proverna om njurarna är påverkade?!
    hur som så om VC inte kan ge svar i morrn eller om svaret är att inget är fel så åker jag till sös (eller huddinge) om mina föräldrar kan ta lilla grisen under tiden.
  • Noiis

jo men så atte.... jag har minsan inte UVI tydligen... jag fattar ingenting!
    Ringde VC och svaren hade kommit. hon som svarade fick inte ge svar om blodproven utan bara urinstickan. och den visade inga bakterier eller nåt konstigt! så att nåt skulle vara fel med njurarna ansåg hon som helt osannorlik och jag har säkert bara lyft mitt barn fel.. och så avslutade hon med "så de så"

• PrincessOfIce
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-22 22:00:39 följande:
    nej inte i dag, jag tror dock att mina föräldrar kommer hem i morrn så då kan jag åka in då om jag inte får några svar av VC. Jo tack haha att VC e duktiga på fel diagnoser har jag hört min mamma fick veta att hon minsann inte kunde ha njursten för har man njursten har man ont i njurarna som faktiskt sitter i armhålan mamma åkte då till sös istället
    men i måndags så tog vi många prover på njurar och även köldkörteln.. sockerprov osv. togs oxå så jag antar väl att det borde visa på dom proverna om njurarna är påverkade?!
    hur som så om VC inte kan ge svar i morrn eller om svaret är att inget är fel så åker jag till sös (eller huddinge) om mina föräldrar kan ta lilla grisen under tiden.
    Vad är det för dårar de tar in på VC egentligen?
    Tog de även en odling?
    Jag har varit i UVI/Njurbäckeninflammations svängen så länge att jag kan en del av rutinerna i detta sammanhang...
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-23 11:31:30 följande:
    Ringde VC och svaren hade kommit. hon som svarade fick inte ge svar om blodproven utan bara urinstickan. och den visade inga bakterier eller nåt konstigt! så att nåt skulle vara fel med njurarna ansåg hon som helt osannorlik och jag har säkert bara lyft mitt barn fel.. och så avslutade hon med "så de så"
    Åk till sjukan ändå.. Man får inte ont i njurarna för att man lyfter sitt barn fel..
    Tala sen om för sjukhuset när du fått allt konstaterat vad de sa och vilken VC och läkare du träffade..
    Felbehandling är inte godtagbart..
    När jag blev felbehandlad gjorde läkaren på Sös en Lex Maria mot min VC..
    Det var en rotationsläkare som inte tar någonting på allvar som "behandlade" mig....
  • Noiis
    PrincessOfIce skrev 2010-09-23 12:35:20 följande:
    Vad är det för dårar de tar in på VC egentligen?
    Tog de även en odling?
    Jag har varit i UVI/Njurbäckeninflammations svängen så länge att jag kan en del av rutinerna i detta sammanhang...
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-23 11:31:30 följande:
    Åk till sjukan ändå.. Man får inte ont i njurarna för att man lyfter sitt barn fel..
    Tala sen om för sjukhuset när du fått allt konstaterat vad de sa och vilken VC och läkare du träffade..
    Felbehandling är inte godtagbart..
    När jag blev felbehandlad gjorde läkaren på Sös en Lex Maria mot min VC..
    Det var en rotationsläkare som inte tar någonting på allvar som "behandlade" mig....
    Min läkare ringde upp idag och vi pratade ganska länge, han har vart min läkare i 15 år så han har rätt bra koll på min kropp
    Han blev lä'tt sur på sin kollega och tror snarare att det är gallan jag har fel på, då jag har andra problem som kom långt innan "kisseri" problemet kom! så jag ska träffa han i morrn för att ta nya prover!  å får vi se vad som händer... just nu känner jag mig mer som en hypokondriker iom att det tydligen inte va nåt fel men det återstå att se.
  • Noiis

jora det har gått okej! Ryggen skickade läkaren mig till naprapaten direkt. har förmodligen gått fel då jag har haft magproblem innan jag fick ont i rygg osv. sen började jag även att *viskar* bajsa blod.
    Prover på gallan är tagna bara för "tänk om" men ett magsår har jag iaf. så jag står på behandling för det med mediciner och spec.kost.
    tänk vad lustigt egentligen, jag har mer ont på andra sidan ryggen mot vart magsåret sitter kroppen kan vara bra "lustig"

Svar på tråden Har så ont i njurarna! råd önskas