• Anonym

skulle ni oroa er över detta?

ja är lessen att säga det, men de låter som att hon efter operationen kanske har fått ett nytt liv... kanske har hon haft dåligt självförtroende förut som nu är bra..??

det låter ialla fall som att hon inte är främmande för tanken på att vara med någon/några andra.. därmed itne sagt att hon kommer att göra det. men om det var min partner som sa till mig att han ville testa lite, o vara med andra så skulle ja ju aldrig kunna lita på honom...

jättetråkig sits verkligen..

prata med henne,,,inte genom vadslagning utan helt sansat i soffan en kväll, fråga henne vad hon vill med ert förhållande..

• Anonym
    Tra skrev 2010-09-21 09:41:08 följande:
    Så om din partner är ärlig och säger vad han tycker och känner, så tycker alltså du att du inte kan lita på honom?
    men OJ, här har nån vaknat på fel sida tror jag....

om du tänker liiiiite längre så kanske du kan förstå att de ja menar är att OM han skulle säga så och sedan gå ut på krogen, EFTER att han sagt att han vill testa lite,, så skulle ja ju inte lita på honom!
    självklart skulle ja undra om han gjorde något av de han hade sagt att han ville testa...
  • Anonym
    Tra skrev 2010-09-21 13:08:16 följande:
    Nu har jag tänkt liiiiite längre och jag förstår fortfarande inte... Bara för att man säger ens önskningar eller fantasier i livet till den man bor ihop med, innebär väl inte det att man kommer att göra det man säger? Ni kanske nog jobba lite på kommunikationen i ert förhållande?
    har du ens läst ts eller är du bara sjukt sugen på att få till en konflikt????
    ja orkar inte lägga energi på en onödig person som du som inte verkar vilja nått annat än att bråka...

läs ts istället så kanske du ser själv att hans tjej har sagt att hon vill testa... det är hypotetiskt vi pratar här... snälla nån lugna ner dig
  • Anonym

du låter inte så trevlig i din kommunikation till henne heller. kanske borde ni gå på parterapi istället+

• Anonym

Jag är ledsen ts men jag har flera gånger tänkt att jag vill dumpa min kille, sen ändrar jag mig och tänker, nej jag ska ha kvar han för sex, för jag är för fet för att hitta nån ny just nu. När jag bantat ner mig så lämnar jag honom.

• Anonym
    Littleblackcloud skrev 2010-09-30 14:41:42 följande:
    Vilka andra saker ljuger hon om?

Jag måste bara flika in: mitt ex hade väldigt dålig självkänsla. När jag träffade honom (i början var vi bara kompisar) så berättade han att han i sin tidigare relation hade tänkt på att han aldrig fått leka av sig och att han trodde att han behövde det för att "få det gjort". Så blev vi tillsammans, jag tyckte att vi skulle börja med att ha en öppen relation eftersom han gjort klart att han behövde detta "lekande". Så vi var båda med andra. Inte en endaste gång var att jag var med någon annan ett hot mot vår relation, det gjorde snarare att jag började längta efter honom. Det samma gällde honom, han kunde ringa och grina och berätta att one-night-standet inte var något att ha och att jag var bäst i världen och att han inte förstod vad han höll på med.
    Därför är jag av erfarenheten: att vara med någon annan när man är i en relation brukar inte direkt vara upphetsande. Man brukar snarare påminnas om varför man är tillsammans med sin partner.

Jag kan också tillägga att jag i dagsläget lever i en monogam relation där flirt är tillåtet, men inget mer. Att flirta är skoj och får mig att känna mig eftertraktad. Kanske är det bara att få flirta lite som flickvännen behöver?
    Nu är det ju rätt individuellt.
    Jag har varit i både monogama, öppna och polyrelationer. Jag delar inte den erfarenheten du har. Jag kan inte hålla med om att det inte är upphetsande att träffa andra och inte heller om att det bara påminner en om ens partner. 

Jag tycker det låter som det är mer problem än så. det låter snarare som om ts inte mår bra oavsett.
Svar på tråden skulle ni oroa er över detta?