Littleblackcloud skrev 2010-09-30 14:41:42 följande:
Vilka andra saker ljuger hon om?
Jag måste bara flika in: mitt ex hade väldigt dålig självkänsla. När jag träffade honom (i början var vi bara kompisar) så berättade han att han i sin tidigare relation hade tänkt på att han aldrig fått leka av sig och att han trodde att han behövde det för att "få det gjort". Så blev vi tillsammans, jag tyckte att vi skulle börja med att ha en öppen relation eftersom han gjort klart att han behövde detta "lekande". Så vi var båda med andra. Inte en endaste gång var att jag var med någon annan ett hot mot vår relation, det gjorde snarare att jag började längta efter honom. Det samma gällde honom, han kunde ringa och grina och berätta att one-night-standet inte var något att ha och att jag var bäst i världen och att han inte förstod vad han höll på med.
Därför är jag av erfarenheten: att vara med någon annan när man är i en relation brukar inte direkt vara upphetsande. Man brukar snarare påminnas om varför man är tillsammans med sin partner.
Jag kan också tillägga att jag i dagsläget lever i en monogam relation där flirt är tillåtet, men inget mer. Att flirta är skoj och får mig att känna mig eftertraktad. Kanske är det bara att få flirta lite som flickvännen behöver?
Nu är det ju rätt individuellt.
Jag har varit i både monogama, öppna och polyrelationer. Jag delar inte den erfarenheten du har. Jag kan inte hålla med om att det inte är upphetsande att träffa andra och inte heller om att det bara påminner en om ens partner.
Jag tycker det låter som det är mer problem än så. det låter snarare som om ts inte mår bra oavsett.