• Anonym (Fffffryyyser)

Fryser ihjäl!!

Jag är i vecka 7 med mitt första barn och tror banne mig att jag håller på att frysa ihjäl. Jag eldar i pannan flera gånger om dagen så gubben har börjat klaga på att i vinter kommer vi att vara utan ved. Jag fryser ändå och folk som kommer och hälsar på klagar över hur varmt vi har det och undrar om vi inte håller på att svettas bort i vår bastu... Jag som trodde att man skulle svettas när man är gravid, varför gör inte jag det då?

I vanliga fall är jag väldigt varm av mig och svettas av nästan ingenting, men inte nu länger. Har aldrig upplevt detta förut.

ÄR DETTA EN VANLIG ÅKOMMA ELLER HAR JAG NÅGOT FEL?!! Har ju hört om "den otroliga svettningens period" som är normal vid graviditet... :P

• Svar på tråden Fryser ihjäl!!
  • UntilTheDark

Du kanske håller på att bli sjuk? Allt behöver ju inte bero på grav.

• Anonym (Fffffryyyser)

Ja men då har jag varit sjuk i över en veckas tid.. :O Ingen feber.. har kollat...

• UntilTheDark

Ok, tja...alla reagerar ju olika?.

• Anonym (Fffffryyyser)

Ok, så det är ingen som varit med om att frysa i sin graviditet, är det bara jag som är ovanlig? =)

• Sensa

Är också gravid med första barnet.

Innan jag testade mig och veckorna efteråt, fick jag frossa när som.
    Det kändes som om jag var kall in i märgen så jag känner igen mig lite :)
    Vad jag än gjorde så blev jag liksom aldrig varm och nätterna var värst.

Det släppte dock för mig när jag kom in i v 10. :)

• Anonym (Fffffryyyser)

Oj tack för svaret.. Jo, här sitter jag och skakar tänder i 25-27+ inomhus och fötter och händer känns som ispinnar.. Gåshud på armarna, men de är ju inte kalla alls.. Resten av kroppen känns varm, men jag fryser ändå överallt.. Ansiktet som tex kinderna är heta och röda.. Jag är helt borta och helt förvirrad, för jag har ingen feber heller. Min man håller helt på att bli tokig på mig och mitt frysande..

• Anonym (slutat frysa nu)

Jag känner igen mig precis! Blev gravid i slutet av januari och höll på att dö av kylan (var i och för sig en ordentlig vinter, men iaf) och inte blev det bättre längre fram mot sommaren heller. Jag hade stickad kofta i slutet på maj, inomhus. Folk sa att det var så synd om mig som var gravid under sommaren "måste vara jobbigt med värmen" etc.. men det var det inte alls. 30+ grader ute visade sig vara min ultimata gravid-temp!

Först nu när jag har ca 3 veckor kvar har jag äntligen blivit varm! (Köpte vinterjacka för en månad sedan pga att tempen gick under 10 grader och jag stod inte ut på morgnarna när jag skulle till jobbet). Så jo, det där med att konstant frysa känner jag igen. Jag var för övrigt normalviktig mot överkanten (65-70 kg - 170 cm) när jag blev gravid och har lagt på mig ca 20-25 kg, så jag är inget spinko heller (alla tror att bara underviktiga fryser).

Tyvärr kommer du kanske att frysa konstant som jag gjorde. Isåfall kan du ändå trösta dig med att det är ok att bylsa på sig på hösten.. jag såg mer ut som knäppa tjocka tanten i våras.

• vi5

samma här ibörjan på graviditeten jag hackade t.om tänder när jag duschade varmt :)

• Agamemnon

Jag fryser också hela tiden men kan inte säga om det beror på graviditeten eller temperaturerna. Antagligen både och. Jag fryser inomhus i kofta, raggsockor och leggings under mina jeans medan maken går runt i t-shirt. Fast jag är frusen av mig så, ja, jag kan inte säga säkert vad det beror på. Har du kanske lågt blodtryck eller så? Du kanske skulle höra med din BM...

♥ Olivia 080308 ♥ BF maj 2011 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Bridgett

Jag frös också i början på min första graviditet. Det gick över efter någon månad. Jag sov med dubbla duntäcken och raggsockar och hade halsduk på mig inne på jobbet, minns jag.

Svar på tråden Fryser ihjäl!!