Inlägg från: Anonym (slutat frysa nu) |Visa alla inlägg
  • Anonym (slutat frysa nu)

Fryser ihjäl!!

Jag känner igen mig precis! Blev gravid i slutet av januari och höll på att dö av kylan (var i och för sig en ordentlig vinter, men iaf) och inte blev det bättre längre fram mot sommaren heller. Jag hade stickad kofta i slutet på maj, inomhus. Folk sa att det var så synd om mig som var gravid under sommaren "måste vara jobbigt med värmen" etc.. men det var det inte alls. 30+ grader ute visade sig vara min ultimata gravid-temp!

Först nu när jag har ca 3 veckor kvar har jag äntligen blivit varm! (Köpte vinterjacka för en månad sedan pga att tempen gick under 10 grader och jag stod inte ut på morgnarna när jag skulle till jobbet). Så jo, det där med att konstant frysa känner jag igen. Jag var för övrigt normalviktig mot överkanten (65-70 kg - 170 cm) när jag blev gravid och har lagt på mig ca 20-25 kg, så jag är inget spinko heller (alla tror att bara underviktiga fryser).

Tyvärr kommer du kanske att frysa konstant som jag gjorde. Isåfall kan du ändå trösta dig med att det är ok att bylsa på sig på hösten.. jag såg mer ut som knäppa tjocka tanten i våras.

Svar på tråden Fryser ihjäl!!