Min dotter "lånar" saker av oss andra...
Nu måste jag bara få veta om jag överreagerar, eller är supersträng eller vad?
Min 16-åriga dotter lånar ohämmat saker av mig och sin syster helt utan hämningar, fast jag sagt till tusen ggr att hon måste fråga först.
Hon erkänner sällan att hon tagit ngt man frågar efter heller utan när man väl hittar det hos henne så hade hon "glömt" det och ungefär VARFÖR blir jag så upprörd.
Vår kamera lånas ohämmat för att hon slarvat bort sin egen. Nu är den sönder. Hennes systers kamera har hon också lånat ohämmat och nu är den också trasig. Nycklar borta och nu är nya kopierade (hon fick betala själv).
Imorse var inte min mascara i min necessär när man är skitstressad och nästan precis ska sticka. När man då frågar så är det bara "jag har inte tagit den, varför skulle jag..jag har ju egen". Efter rotande i hennes väska så är den där.
Grejen är den att hon tar den tex för att hon är stressad på morgonen och inte hinner springa upp på övervåningen och tex ska ha med sig den till gympan. Jag tror hon nästan gör det omedvetet.
Iaf så blir jag totalt vansinnig och jag vet inte om det är överdrivet. Hur har ni andra det?