Inlägg från: Jennie med ie |Visa alla inlägg
  • Jennie med ie

Preventivmedel

Det beror på omständigheterna... Är det så att man inte vill stoppa i sig hormoner och inte ha nåt föremål inne i kroppen rekommenderar jag pessar. Ett i mina ögon mycket underskattat preventivmedel som tyvärr många barnmorskor är supernegetiva till för att det är "gammaldags". Men vad spelar det för roll, viktigast är väl att det funkar? Och det gör det, rätt använt har pessar en säkerhet som är ungefär lika hög som med minipiller.

• Jennie med ie

Nej, det är inte så. Man måste inte sätta in det en viss tid innan så man behöver inte planera in när man ska ha samlag. Däremot ska det sitta kvar en viss tid _efteråt_.

• Jennie med ie

Gullan go, minipiller är också och hormonellt p-medel, dock innahåller de bara en "typ" av hormoner medans vanliga p-piler, kombinations-p-piller, innehåller flera.

"Jag tycker det e dax att forska fram lite åt killarna "
    Det forskas för fullt. Men det är betydligt svårare att tillfällig stoppa spermiepdosuktionen hos män än att tillfölligt stoppa ägglossningen hos kvinnor eller ändra miljön i livmodern så ägget inte fäster.

• Jennie med ie

Anonym, INGET p-medel är 100%-igt. Du blev gravid trots p-spruta, någon annan blir det trots p-piller, ytterligare någon annan blev gravid trots pessar osv.

Svar på tråden Preventivmedel