Inlägg från: Gummsan85 |Visa alla inlägg
  • Gummsan85

~mittenavmajknoddar~

jag försöker få tillgång till en toa ca 1-3 gånger på en dag under tiden jag jobbar (jobbar mellan 7-20 men kan bli längre) men e jag hemma så kanske de blir 5-6 ggr eller så, e så sällan hemma :(

Molly, mammas underbaraste sessa!!
  • Gummsan85
    Eerika skrev 2010-09-23 17:57:08 följande:
    Har ni ngt extra sug efter ngt då??
    Med sonen hade jag apelsiner och nu har jag helt plötsligt pickles!!?? Har aldrig tyckt om innan =)
    jag e sugen på precis allt i stort sätt när det gäller mat, skulle vilja duka upp ett långbord med massa goda maträtter men de går juh inte :/ bacon är nog den största boven tror jag :) skulle kunna äta flera paket om dagen :)
  • Gummsan85

va e de som e så bra med tygblöjor? jag tittade lite på det när jag väntade dottern men inget som riktigt tilltalade mig :/ visserligen e de juh billigare än å köpa vanliga blöjor men man måste juh tvätta dom å då flera ggr om dagen om man inte har massor :/ sen kostar dom väl en del å köpa?

vi kör med libero till våran tjej men på natten kan hon kissa så mycket så hon kissar i hela sängen vilket blir jätte jobbigt då vi inte har något kissunderlägg :/ (vart kan man köpa det? nån som vet?) eller finns det kanske nattblöjor? sånna som klarar extra mycket kiss? hon dricker ganska mycket varje kväll å kan vakna nån enstaka gång i månaden under natten å vill ha mera så antagligen därför hon kissar så mycket men vill inte ta ifrån henne det helt då hon går å lägger sig så himla snällt när hon får drickan :) känns dock lite som en muta :(

• Gummsan85

ok :) dom där pott tränar blöjorna har jag inte hört talas om :/ molly går juh naken hela dagarna när vi är hemma å sköter sig jätte bra, går på pottan nästan varje gång utan att vi behöver fråga eller säga till, har dock hänt nån olycka i badkaret å de får man höra för då blir hon ledssen stackarn :( tror vi ska kolla efter dom där nattblöjorna iaf :)

vi flyttar juh snart och får då egen tvättmaskin så då ska vi köpa kissunderlägg istället, då kan man tvätta när hellst man behöver vilket vi inte kan göra nu :(

• Gummsan85

ja de e så vi känner åxå, 2 blöjbarn e inte roligt . vi har haft henne blöjfri under dagtid nu i ca 2 veckor å de funkar som sagt hur bra som hellst :) känns som de kommer gå fort att få henne helt blöjfri :)

• Gummsan85

ok tråkigt :( men de e väl sånt som kan hända antar jag. Molly är precis fyllda 2 :) har alltid haft libero sen nr 2 pampers va mycket mjukare som nr 1. känns som att jag vill ha engångsunderlägg, slippa extrra tvätt :)

• Gummsan85

inte alls roligt att må så illa :( har mått illa varje dag i 3 veckor nu :( varje dag i stort sätt hela tiden om jag inte äter typ konstant :( någon som har något bra tips? jag spyr inte iaf vilket e skönt fast de känns som att de skulle behövas :(

• Gummsan85

vi ska köpa en nu vagn till den lill* som ska komma :) hittade en sprillans ny med allt för 4000 med snygga färger :) vill köpa den redan då jag anser att vbåran inte är så bra för vår dotter då den har en förmåga att välta när hon klättrar på den :( vet dock inte vad dom har för lev. tid men de märker vi :)  kommer nog ha den hemma innan han/hon tittar ut iaf :)

• Gummsan85

när blukar man skriva in sig när det är andra barnet? jag har fortfarande inte ringt till bm, jobbar så långa dagar å e nästan aldrig ledig så blir svårt med tid, jag vill inte ringa på dagtid heller då jag jobbar med svärfar och han vet ingenting, vill inte säga något än.

• Gummsan85
    TheLove skrev 2010-09-27 17:18:58 följande:

Gumsan85

Tror att det är runt samma tid med inskrivning på andra barnet som första men man gör ju som man vill... Men ska man göra nupp/kub så måste man ju skrivas in rätt tidigt i och med att det är ju någon gång mellan v.10-13 tror jag... (läste någonstans men glömt) Jag gjorde mitt i 11+4. Imorgon blir ju min inskrivning och ett ul :)

Ok, ja ett kub test gjorde jag med dottern visseligen nästan 3 år sen då men tror inte de är någon fara :) hoppas inte de iaf. vill ringa å boka tid för går juh in i vecka 10 nu på torsdag tror jag de är :/ men då svärfarn inte vet än å jag jobbar med honom om dagarna blir det lite svårt :( sen har jag inte någon fast fredag där jag e ledig så kan inte boka någon tid heller :( jätte jobbigt de där med tider å allt :( har ingen möjlighet att åka hem heller då vi åker från sthlm på morgonen å ner till värnamo så de blir juh knepigt :( måste veta exakt dag så får se hur jag gör.
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~