Inlägg från: melkersmamma |Visa alla inlägg
  • melkersmamma

~mittenavmajknoddar~

hej, enligt fl har jag bf den 17 maj. får jag vara med er? :)

jag undrar nämligen en sak.. börjar typ vara orolig att nåt hänt i magen..
    har typ inte känt nån sympyom på hela veckan.. hade lite "mensverk" häromdagen men annars inget.

är i v 7 nu alltså. läste nåt om spökveckor men dom verkade skulle komma långt senare.

om bäbisen i magen dör.. kommer blod ganska direkt då eller kan det gå länge innan man blöder?
    om bäbisen inte har överlevt och jag gör ett nytt grav.test.. visar det plus ändå då? eller försvinner strecket om barnet har dött?

åååh. :/

• melkersmamma

danielaa:
    okej, hoppas det är som du säger. slipper mer än gärna illamåendet men liiiite symptom vill jag absolut ha för att känna mig lite tryggare.

ska nog ta och köpa ett till test iaf.. mitt fjärde. men man får aldrig för mycket :)

• melkersmamma

min sambo tycker att jag är så rolig, han förstår nog inte hur man själv tänker och känner!

det är typ en månad kvar tills första bm besöket. vill sååå gärna att hon ska låta mig få höra lillhjärtat. innan dess kommer jag aldrig tro på det där himla strecket ;)

• melkersmamma

lovleyy:
    kommer vara i v 10 på första bm besöket.. hör man alltså inga hjärtljud då? ååh, jag som trodde man kunde höra dom direkt bäbisens lillhjärta brjade ticka. får höra med bm då..

är egentligen inte alls orolig över att få missfall, tänker som inte i dom banorna. men just att jag haft "mensverk", känningar av illamående, hungrig fort osv.. och nu typ inget så är det klart jag börjar tänka.
    fast när jag nu tänker ett steg lngre så är bröstvårtorna ganska ömma och jag har varit extremt trött hela veckan så jag hoppas det är bäbissymtom :)

kanske ska be hon göra ul på besöket då.. då kanske man kan se någon liten rörelse vilket skulle stilla oron helt och dessutom få bevis på att det faktiskt är nåt där inne.

sa till sambon igår ba. nää ibland får jag för mig att jag ljuger för mig själv om detta. det är kanske bara att ag vill det så gärna att jag tror på mina egna lögner.. då skrattade han och sa men dom där tre strecken på stickorna då?
    känns på tok för overkligt :)

• melkersmamma

tack jakeline :)

är som sagt inte speciellt orolig egentligen. men eftersom jag haft lite symptom som plötsligt bara var borta, såsom lite småa känningar av illamående så är det klart jag börjar fundera..

tror jag ska sluta oroa mig. min systers första graviditet var väääldigt lättsam om jag förstått henne rätt och mammas verkar inte heller varit något speciellt betungande.. så det kanske är släktdrag :D

• melkersmamma

kanske blir mer verkligt när magen växer och växer.. och vi börjar känna små rörelser. eller hur lovleyy!

ska gå in på sidan en annan gång och kika. det är sååå kul när man kan kolla åt sig själv, inte bara drömma :)

• melkersmamma

jag har inte heller blödit något jakeline. hoppas verkligen att jag inte kommer att göra det heller även ifall jag gör det utan någon fara..

förstår verkligen alla som blir oroliga.. man vill ju inget hellre än att allt ska vara bra med bäbisen! och när jag läser att bm eller dom på akuten inte gör något blir man ju extra orolig.. dom jobbar väl där för att hjälpa mig som kommer dit!?

• melkersmamma

snöstjärna:
    tror inte riktigt jag förstod..
    från början hade du två st småisar, en i varje "del" av livmodern.. en finns där idag men en klarade sig inte. har jag förståt rätt?

har aldrig hört något sådant förut, hoppas det känns okej!
    och hoppas den ni såg med tickande hjärta mår bra där inne, hela graviditeten!

• melkersmamma

känner abolut inget sug av nåt specielt. snarare tvärtom så känner jag mig mer och mer äcklad av oika saker.
    fick kväljningar ikväll när sambon stod och gjorde maten när stekoset nådde min näsa..

sen fick jag bara i mig lite mackaroner.. jag som vill äta. hatar att gå hungrig!

• melkersmamma

är det någo av er som har erfarenhet av att få kväljning?

jag får det heela tidn nu vilket är skitjobbigt.. mår inte illa alltså utan det är att kväljas som är mitt stora problem.

kan knappt tänka på mat
    tål inte lukten av matos

får knappt i mig någon mat för jag blir bara äcklad..
    jobbar dessutom som lokalvårdare så äckliga lukter Går inte att undvika..

har provat prostafen som hjälpte mot illamåendet men inte ett dugg mt kväljningarna..

vad ska jag göra? :(

• melkersmamma

lovleyy:
    gulligt :)

ja, det är efter vecka 12 utgång mf risken minskar.. har läst att av alla missfall som sker är 90% av dom innan vecka 12 utgång..
    det bord alltså bli 13+0 som det har minskat.

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~