Inlägg från: ljusgläntan3030 |Visa alla inlägg
  • ljusgläntan3030

~mittenavmajknoddar~

Hej tjejer.. får man hoppas in här också.. har skrivit in mig på bf-listan.. det brukar bli att mindre sådana här trådar h¨ller längre och man lär känna varann lite bättre Flört

sarasessi - kul att det såg bra ut!!

Jag ska på ett andra ultraljud om 12 dagar för att se om den lilla växt till sig. Var på mitt första UL idag och såg hjärtat slå.. såå härligt!! Men den var lite liten för att vara i vecka 8 så hon trodde jag var i vecka 7 istället.

~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030
    Fia 82 skrev 2010-09-29 21:02:40 följande:
    Verkar som alla fått positiva besked idag.. Grattis alla!! Glad

Jag var oxå på vul idag och läkaren såg "ingen normal graviditet" som han sa... så jag fick ta blodprov som ska visa hormonnivån och sen tillbaka nästa vecka och jämföra om det ökat eller miskat... :/
    Han sa att det var troligen tidigt missfall eller för tidigt att se något... (är i vecka 7+0 enligt mensen...)
    mest jobbigt är ju att han sa att han inte såg nånting... känns ju som man inbillat sig allt... :/ för jag har ju inte blödigt så mycket alls (inte ens så det kommit i bindan...) men men... får väl vänta o se.. denna eviga vääääntan...
    usch vad jobbigt!!.. *styrkekram*
    ~ Bf 22 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030
    snöstjärna skrev 2010-09-30 16:31:53 följande:

Tänkte jag skulle visa er fotot maken tog igår.
    Så här såg det ut inne hos mig igår.

Här kommer en liten förklaring som läkaren gav.

Livmodern är lixom hjärtformad. Man kan se det om man kikar lite.
    Hur stor i mm var din lilla??
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030
    sarasessi skrev 2010-09-30 11:51:43 följande:
    Tack :) Hur stor var din lilla då?
    Den var ca 5-6 mm sa hon...

Någon annan som varit på vul och fått reda på storleken?
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030
    Lovelyy - ja vad konstigt.. till mig sa hon att jag var v 6+2 nu men enligt efter när jag hade äl (jag testade) så var jag i v 7+6 när jag var där så ganska mycket tilbakaflyttad i tiden.

snöstjärna - men att hjärtat slår är ju härligt!! hon sa detsamma till mig att den var liten och de ska ha koll så den fortsätter växa, nästa UL 11 okt redan..

När har ni nytt vul??
    ~ Bf 22 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030
    snöstjärna - vad skönt att du såg den lilla till slut!! ja när vi titta såg de först bara ut som en stor svart boll men inget i men efter hon leta runt lite dök en liten upp med dunkande hjärta med hihi... puh!

Lovelyy - ja kanske  lika bra att göra allt på en gång då kanske? blir spännande att höra om hur din lilla är i storleken nästa gång!!

Det ska bli spännande att se om vår lilla har växt något till nästa gång och om hon då står fast vid vilken vecka jag är i då.. just nu får jag väl gå efter de hon sa att jag är i vecka 7 istället för vecka 9.
    ~ Bf 22 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030
    snöstjärna skrev 2010-10-01 17:26:46 följande:
    Usch, å här sitter jag med en massa färskt blod igen ;(
    Å det är fredag.
    Kan inte ringa förrän på måndag .. å läkaren sa iofs, att om jag fortsätter blöda skulle vi kolla om en vecka igen .. å de e ju på onsdag. Hmm. Kanske får åka på fredag igen då jag är ledig ...

Fan.

Orolig igen =(
    Vad jobbigt.. ,men flera blöder ju under sin grav och allt sedan går bra!
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030
    snöstjärna skrev 2010-10-02 07:50:06 följande:
    Ja vi får se till veckan.
    Jag har ju alla symptom kvar oxå. Å nu är det brunt igen .. så jag hoppas det bara är slemhinnorna.
    Även blött lite näsblod, å det gör jag inte annars. Gjorde jag sist med ... så jag hoppas det är bra med lilla bönan =)
    Näsblod får man lättare vid graviditet har jag läst. Jag fick det också imorse och har de aldrig annars.
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030

Vad jobbigt för er som blöder.. ja jag hade också bokat tid för vul på måndag så man kan se hur det står till.

Håller tummarna att det ska gå bra!

~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030

Jag har fått ett munsår som vägrar ge mig sig (jag har aldrig munsår annars) och salverna för munsår på apoteket står de att de inte rekommenderas för gravida så hur gör man??

~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030
    Lovelyy - skönt att simma lite..

maddelu - Tack.. ja vi får se om jag hittar nån lösning..

Nu sitter jag och väntar på middag .. min kille står och lagar idag.. hihi.. ska bli mums!
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030
    talare skrev 2010-10-05 18:07:29 följande:
    min karl ska också börja med middan, bad om pannkakor förut men nu är jag inte alls sugen på det... :-S vad ska ni äta?
    De blev en pastarätt med fetaost och oliver.. det var mumsigt Skrattande
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030

Imorgon ska jag träffa min vän som för flera veckor sedan sa att hon såg på mig att jag var gravid i min utstrålning.. hon tjatade om att jag skulle ta gravidtest när jag kom hem.. haha.. men jag förneka.

Nu ska vi ses igen och hon kommer säkert börja fråga ut om det där igen, vet inte hur jag ska slingra mig igen, jobbigt att ljuga faktiskt men vi vill ha gjort vul innan vi säger det till någon och nästa är ju på måndag!!

~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030

Jag var på VUL idag.
    Dåliga nyheter.. hjärtat hade stannat och den hade slutat växa sedan vi var sist!?
    Jag känner mig fortfarande gravid, mår illa och ömma bröst, trött osv men det var ett konstaterat MA då kroppen inte fattat att fostret slutat växa. Jag har inte blödit något heller så man är chockad och ledsen.
    Ni får gärna ta bort mig ur listan.
    Lycka till ni andra, hoppas det går bra för er!!

~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030

Tack för pepp!.. var i vecka 10 så man kände att man var nära vecka 12 äntligen men icke.. samla kraft till nya tag!

~ Bf 12 maj 2011 ~
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~