Inlägg från: Eerika |Visa alla inlägg
  • Eerika

~mittenavmajknoddar~

Men vad är det som händer med våran tråd??
    Har de ngt att tycka och säga om den så kan de väl göra det än att bara ta bort den, för det är dålig stil tycker jag!!

Jag kissar 2-3 ggr per natt, vilket jag annars inte gör. Dagligen blir det med en hel del extra. Men nu har  jag reagerat på att jag kissat ännu mer än vanligt senaste dygnet och att det svider i underlivet, så kontakt med läkare togs idag och det blev ett konstaterande av UVI. Pencillinkur på 5 dagar nu. Jätteviktigt att bota UVI fort när man är gravid.
    Så nu hoppas jag att jag blir bra snart och slipper alla extra kisspauser =)

Har ni ngt extra sug efter ngt då??
    Med sonen hade jag apelsiner och nu har jag helt plötsligt pickles!!?? Har aldrig tyckt om innan =)

• Eerika
    Sommarnatt2010 skrev 2010-09-23 17:45:50 följande:
    Hur länge väntar ni med att berätta...

jag berättade för min närmsta vän tidigt och det är faktiskt så att jag inte kunnat hålla tyst för några på jobbet oxå...
    Men hur berättar ni för era föräldrar...Mannen min tycker det vore roligt att vänta tills magen börja växa, för att se hur länge det dröjer innan hans föräldrar vågar fråga =) Hans mamma har svårt för att hålla tyst, så lite roligt vore det...men tänk om de får höra det på omvägar...

Hur berättade ni för vänner o familj???
    Vi väntar tills efter UL, sen om folk kommer märka/se det på mig o fråga då kommer vi ju säga som det är. Jg har redan berättat för chefen då jag kommer tillbaka från mammaledigheten o är gravid igen. Tänkte det är shysstast så. Jag ska bara jobba 50% när jag kommer tillbaka (har en 100% tjänst) och vara mammaledig 50%. Detta ska jag ha i ett  halvår sen planerar jag att gå hem igen =)

Hur tänkter ni runt detta med att ta reda på vad ni har i magen?? Vi kollade med sonen och kommer göra med denna med =) Jag gillade att veta vad som va där inne, kunna tänka på namn och inhandla/förbereda när man visste könet var så mkt lättare.
    Förra gången berättade vi för alla, men denna gång kommer vi hålla det för oss själva (tror jag =) )
  • Eerika

Jag trodde på flicka med sonen =) Men när vi va på könsUL så kunde man inte missta sig på vad som var mellan benen =) På våran sjuka säger de inte könet så vi får gå till privat klinik o kolla det.
    Men det är det värt. Får vänta tills v.20 så det är ett tag kvar......

• Eerika
    TheLove skrev 2010-09-23 21:32:30 följande:

3d/4d görs ju i de flesta storstäder. En tripp till sthlm kanske? :P

Man behöver inte ta reda på könet, de kan göra alla möjliga undersökningar... Här kommer jag beställa tid www.crocus.nu/Prislista_1722_1075.php Det är i Linköping...

Tycker det är mycket lustigt att de vägrar säga könet på rul... Ser de det kan de väl säga?

Nu sitter jag och läser "handbok för gravida" eller nått heter den.. Får se om det är nått att ha...

Crocus är jättebra. Där gick min bror och hans fru o kollade båda barnen.
    Vi går till Storken i Linköping. De har inte 3d/4d men man får könsUL.

Varför de inte talar om könet där vi bor är för att det finns människor i olika kulturer som tagit bort sina barn om det har vart "fel" kön. Så jag kan förstå då att de inget säger. Och vi betalar gärna extra för att få veta. =)
  • Eerika

Jag går på sjukhuset i Norrköping eftersom vi bor här. Men de gör ju inte könsUL så då tog vi storken.
    Så det är det enda jag har haft med Storken o göra. Jag kommer ha samma BM som förra gången och det tycker jag är toppen, då känner hon redan oss och man  slipper ta allt en gång till =)

Jag hoppas med på en flicka eftersom man har en son (och mannen har en son sen innan ) Men bara barnet är friskt och mår bra när den kommer ut så spelar ingenting nån roll.
    Skulle det nu vara en flicka så har man ju en hel del att inhandla, för i detta hem är det ju bara pojkkläder/grejer.
    =)
    Jag var på Ullared innan sonen kom och köpte i princip allt där till honom, tror man tjänar massor på att åka dit och handla allt. Så fort vi vet vad vi har i magen så blir det en tripp dit. Innan man blir för tung och foglossningen gör att jag inte kan gå ordentligt.....

• Eerika

Vi betalade 700:- på Storken, då fick vi massor med fina bilder och så veta vad det va för kön.

Vi va på Gekås med helgen innan jag plussade, tänkte med handla mammakläder för jag hade en känsla av att jag va gravid. Men gjorde det inte... men modet är ju bra med tights och tunikor o det kan man ju fortsätta ha samma ett bra tag. Det är mina jeans jag inte kommer i, så det får jag köpa nya.
    Hade jättebra när jag väntade sonen, men veckan efter han kommit kastade jag alla mammakläder.... "för jag skulle ALDRIG mer föda barn" haha!! Tänk vad det ändrar sig,
    Kan rekommendera 4mom.se om ni vill köpa jeans. De satt toppen på mig hela graviditeten.

• Eerika

Har heller aldrig testat tygblöjor. Min lillebror hade det när han va bebis på 80talet, så jag har minnen av dessa blöjor hängandes på tork överallt =)
    Vi kör bara pampers, för libero läcker bara på våran kille. Tror det är mkt olika.
    På dagis har de ju ngt annat märke som han har haft nu de 2 ggr han har vart där. Man märker ju att det är budgetvariant för de är ju inte alls lika bra som de han har annars. Men det tänker jag ju inte "bråka" om =)
    Får bara hoppas de byter dem ofta så det inte blir röd stjärt.......

Nu har jag vart ute och burit virke. Vi bygger hus. Försöker röra på mig så mkt det går, trots foglossningen.
    Promenaderna går allt mer långsamt kände jag idag. Det är ju själva f-n om man ska gå o ha problem redan nu... inte så kul att komma tillbaka till jobbet lika haltandes,vaggandes som man va när man gick hem från det sist.
    Pricken över i idag va att jag blev getingstungen i ÖRAT!! Det gjorde ont kan jag lova!! Tur man inte är allergisk.

Ha en trevlig helg alla!! Här ska det byggas vidare på huset =)

• Eerika

Oj vad ni har vart flitiga här då =) Vra senast inne i fredags och hade massor att läsa ikapp.
    Här har sonen vart hos mormor och morfar hela helgen så vi har hunnit med massor med huset.
    Jag känner dock i mina fogar att jag har gjort lite för mkt. Som tur var så hittade jag mitt Rehabbälte jag kan ha runt midjan. Kändes mkt bättre då.

Såg att någon hade frågat om våran förskola höll med blöjor och ja det gör de. Jätteskönt att slippa ha koll på det. På måndag ska lilleman vara själv där för första gången, spännande!!

Vi har gratis grav.försäkring genom länsförsäkringar så det ska jag teckna en efter inskrivningen.

Ser att våran lilla grupp sen plusset har utökats sen vi bytte tråd....
    Kanske dax för en bf-lista för det är svårt att ha koll på alla snart =(

• Eerika

Talare: Det va några namn jag inte kände igen sen innan, men det spelar ju ingen roll.
                  Bara att de flesta hade jag lagt på minnet och kände igen o så "ploppade" upp några nya namn....

Vi har berättat för några vänner och mina föräldrar som vetat om att vi har försökt få barn igen sen missfallet i somras.  Tycker det är bättre de vet även om ngt skulle gå fel, alltid skönt att kunna ha ngn att prata med.
    Sen är det så att min mage har svullnat massor med så det syns. Sen vet min chef med.

• Eerika
    snöstjärna skrev 2010-09-26 21:39:07 följande:
    Det ska inte vara några problem att färga håret vad jag läst.
    Det är inget farligt för fostret, bara att det kan bli en annan nyans-färg pga av hormonerna du har i kroppen nu,
    Har en kompis som färgade sitt och fick rött när det skulle vara brunt. Och en annan fick jättekraftig allergisk reaktion, då gjorde hon det tom hos frisören!!
    Jag tonade håret när jag va gravid med sonen, gick bra alla gånger.
    talare skrev 2010-09-26 21:10:56 följande:
    vissa har en leveranstid på 8-10v så man beställer oftast ett bra tag innan man har sin bf, medan andra finns i lager (beror på butikens storlek och barnvagnsmodellen/märk) 
    Du kan ju alltid köpa en vagn som står i butiken, de har ju oftast några på lager så du får en helt ny ur kartong.
    När du köper vagn ska du tänka på era användingsområden, inte vilken vagn som är "inne".
    Vart kommer du köra mest? Vill du ha 3 eller 4 hjul? Ska det vara smidig att få in i bilen osv.
    Vi bor på landet så vi behövde en rejäl vagn med fyra hjul, köpte en brio happy vagn, med en separat ligg- sittfdel. Klumpig ja, men för vårat användingsområde så funkade den kalas. Ska ha den till denna bebis med.
    Till sonen har vi köpt en brio sing sulky nu, ännu bättre vagn!! 4 hjul, 2 små fram, går kalas på grusvägar och tar liten  plats.
    MEN jag funderar på om vi kanske måste skaffa dubbelvagn tills den lilla kommer, sonen kommer ju bara vara 22 månader då. Vad tror ni som har små barn som blir storasyskon? Ska ni ha dubbelvagn??
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~