Inlägg från: LL2011 |Visa alla inlägg
  • LL2011

~mittenavmajknoddar~

Hej,

Hoppar gärna in här om jag får, även om jag inte varit med sen plusset Eller, det har jag faktiskt varit, men jag har bara smygläst i alla olika majtrådar... tog mig idag i kragen och skapade ett inlogg för att kunna vara med "på riktigt"

Är 28 år, väntar mitt tredje barn, mitt och killens första gemensamma. Han har ett barn sedan innan, så nu blir det familjens fjärde barn Beräknat BF 17 maj.

Skriver in mig i BF-listan oxå!

• LL2011

Måste fråga en grej - är det någon mer än jag som inte fått kallelse till RUL ännu? Går in i v 16 idag och börjar undra om något har gått snett med remissen mellan barnmorskan och sjukhuset...

• LL2011
    TheLove skrev 2010-11-24 10:01:28 följande:
    vi ska nog kunna klämma in dig ;) Att du klarat dig utan inlogg så länge ;)

Idag insåg jag att magen syns på morgonen... men jag är ju inte så svullen på kvällarna så jag ser ju mindre gravid ut nu än för ett par veckor sen men morgonmagen är en LITEN gravidmage iaf :)

V.15+2 idag och bebis är ca 10-11cm mellan huvud och skjärt... Känns stort :P
    tack
  • LL2011
    TheLove skrev 2010-11-24 10:14:36 följande:
    Är du säker på att det är bm som fixar? Vi ringer och bokar själva så vi får en tid som passar oss... Ring din bm och fråga så får du svar direkt. Rul brukar ju vara i V.18-20 och det är ju snart!
    Hon sa att hon skulle fixa i alla fall. Bäst att ringa och höra med henne
  • LL2011
    TheLove skrev 2010-11-24 10:27:08 följande:
    Det är alltid bäst för att vara på den säkra sidan... Träligt om det blir en miss :) Har du gjort kub test?
    Nej, inget kub, det kändes inte aktuellt. Däremot gjorde vi ett UL i helgen, när jag var inne akut för blödningar. Allt var bara bra där inne, blöder pga låg moderkaka, men en liten tjuvkik har vi hunnit få
  • LL2011
    tove83 skrev 2010-11-24 12:04:56 följande:
    jag hade ringt! det gjorde jag då det inte hade kommit någon så hon skickade en ny remiss,när jag kom hem från jobbet så låg kalllesen för RUL  ibrevlådan,så jag ringde i onödan men bättre en gång för mycket=)
    ok säkert lika bra, inget man vill missa
  • LL2011
    snöstjärna skrev 2010-12-02 12:29:25 följande:
    Å vi den 16:E =)
    NU har vi äntligen fått RUL-tiden, blev den 20 dec. Långt borta, är runt 19+4 då... Men skönt att kallelsen till sist dök upp iaf!

Jag har känt av rörelser ganska länge vid det här laget, från v 14 ungefär. Nu är det mest hela tiden Vilket är skönt, eftersom jag blöder en del. Bra att slippa oroa sig för om bebisen lever...

På fredag om en vecka (när de kommer tillbaka från sina "andra föräldrar") ska vi berätta för barnen att de ska få ett syskon. Stora tjejen, som snart är 11, frågade redan nu i helgen om jag inte hade en bebis i magen. Men jag förnekade då, de får vänta liiiiite till innan vi berättar Jag har levt i stora mjukiskläder senaste månaden, men nu går det inte att gömma magen längre
  • LL2011

Jag känner rörelser i stort sett hela tiden, varje dag. Men det är ju tredje barnet å andra sidan, så det kanske är därför Har känt sen i v 13, men det är sedan v 16 jag har varit helt säker på när det är bebisen, och som jag känner varje dag.

Just nu v 18, 17+1, och RUL blir den 20 dec... en evighet dit!

• LL2011

Idag har vi varit på köns-UL! Och precis som så många andra majbebisar här inne på FL så är det en liten kille Så söt, vinkade och pekade åt oss

• LL2011
    TheLove skrev 2011-01-04 13:07:59 följande:
    2008 var det jag fick min son och alla de pojkar jag pratar om så då¨har det kanske med det att göra :)
    jag fick min dotter -00, och hennes grupp på dagis bestod av henne och 7 killar
  • LL2011

Vi håller också på att fundera på vagn. Vi kommer med största sannolikhet att köpa en ny i butik. Till första barnet lånade jag en vagn, till andra köpte jag en begagnad, så nu när ekonomin är bättre känner jag att jag vill passa på till tredje barnet

Blir troligen en Emmaljunga City Cross, ska åka och klämma på dem under februari. Någon här som har koll på leveranstider?

• LL2011

Här finns inga föräldragrupper vad jag vet. Iaf inte för omföderskor. Bodde i en annan kommun när jag väntade barn de förra gångerna, och första gången tror jag att hon nämnde något om att det fanns grupper, men att jag nog inte skulle vara intresserad eftersom jag var så mycket yngre. (Vilket hon hade helt rätt i ) Så jag har aldrig träffat andra blivande mammor via någon grupp.

Om två veckor är det dags för första BM-besöket sedan inskrivningen. Rätt glest mellan besöken måste jag säga

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~