Inlägg från: tove83 |Visa alla inlägg
  • tove83

~mittenavmajknoddar~

idag har jag fått se den lilla...hela 3 cm...sprattlade som bara den när vi gjorde vul,vilket var skoj,äntligen fick man ett litet bevis oxå!!detta var väldigt uppskattad av sambon som var  med oxå
    .
    efter vi hade varit där så åkte vi ut till mina föräldrar och fikade lite och berättade nyheten,de blev jätteglada=)

däremot så vill läkarn att jag ska komma om 2 veckor igen,då vi är lite oense vilken vecka jag är i,så hon kan mätta igen och se så den växer som den ska!!

• tove83
    TheLove skrev 2010-10-19 19:15:23 följande:
    Min man är den som inte vill berätta med... Lustiga män vi har ;)
    min sambo tyckte att vi kunde vänta till jul med att berätta...själv vill man typ skrika ut det så en del förstår sig på en i mellanåtSkrikandes
  • tove83

han tyckte att jag kunde ha en rosett runt magen å säga god jul...haha

• tove83
    maddelu skrev 2010-10-20 13:56:00 följande:
    imorgon ska jag på inskrivning, ska bli roligt Glad Görs det nån slags gynundersökning då? typ känner på livmodern å sånt??
    hon gjorde gyn på mig,gjorde klamydia test samt kände på mig oxå...sedan ett vul på det med...men ska göra ett vul om 2 veckor igen då vi är lite oense hur långt gången jag är...

Lycka till i morgon,hoppas du får se den lilla=)
  • tove83
    Fridayyy skrev 2010-10-20 16:09:44 följande:
    Vilken dag hade du sista mensen? Och BF?
    min senaste mens var  3 aug, så mellan den 9-11 maj är jag beräknad men barnmorskan tror senare ändå ska dit på vul om 2 veckor pyret är bara 3 cm än så länge=)
  • tove83
    Fridayyy skrev 2010-10-20 17:57:27 följande:
    Jag hade min senaste mens 8 aug och min lilla var bara 2,3 cm i måndag. Men jag hade inte ägglossning förrän 26 aug. Men hon sa inget om att den var för liten..bara att jag istället skulle vara i v. 9.
    fast hon sa att pyret inte var litet,hon säger att jag är i 9+4 medans jag säger 11 så därför ska vi göra ett till vul,men pyret låg väldigt ihop så det var ganska svårt att mäta,men det sprattlade till några gånger i allafall så man vet att det lever=)

vad är normal längd på bebisen i v10?? har det med min och sambons längd att göra med eller kommer det längre fram??? första gången hon mätte var det 2.5 cm medans andra var 2.9-3 cm...men det gör mig inget att få se pyret om 2 veckor igen....tycker det var väldigt häftigt!!!
  • tove83

har varit idag hos BM för lite samtal samt få reda på alla mina prover,dvs jag fick hela min journal,där syns alla blodprover dom har tagit samt vad jag har för blodgrupp,denna journal ska jag ha med till min förlossning.

mitt nästa besök hos BM är inte förrän den 20/12
    dock så ska jag till hon som gör VUL på mig nästa tisdag...alltid en bonus att få kolla pyret en gång till=)
    och då kommer jag även få tid til RUL,jag frågade min BM

• tove83

har fått varit och kollat på pyret en extra gång i dag,då vi har varit lite oense jag och läkaren;)
    blev till baka flyttad en vecka bara!! så jag är i v13 (12+0) och pyret är hela 52 mm,så det är bf den 16 maj istället för 9 maj,nu ser man fram emot Rul i december,vill även kunna känna av bebisen?? men det kommer väl!!

va stora magar en del har fått...min är bara lite svullen efter jag har ätit thats it liksom=( men antar att den kommer med råge senare...hehe

• tove83

jippi fick tiden till Rul idag så tisdagen den 14/12 ska bli så skoj att se den lille=)

• tove83
    LL2011 skrev 2010-11-24 10:03:59 följande:
    Måste fråga en grej - är det någon mer än jag som inte fått kallelse till RUL ännu? Går in i v 16 idag och börjar undra om något har gått snett med remissen mellan barnmorskan och sjukhuset...
    jag hade ringt! det gjorde jag då det inte hade kommit någon så hon skickade en ny remiss,när jag kom hem från jobbet så låg kalllesen för RUL  ibrevlådan,så jag ringde i onödan men bättre en gång för mycket=)
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~