Inlägg från: TheLove |Visa alla inlägg
  • TheLove

~mittenavmajknoddar~

Jag är konstant kissnödig och kissar typ varannan timme.

Vi kommer ta reda på könet denna gång. Ska fråga på Rulet och de brukar vara snälla med det. Vi frågade en gång när vi var där (rul och nup och vissa andra ul gjordes på samma plats) men då kunde de inte se, sen frågade de en gång om vi ville se (har gjort 13 vul/ul med sonen)

Så på rulet sen ska vi göra 3d/4d runt v.25 tänkte jag för att bekräfta könet :)

• TheLove

3d/4d görs ju i de flesta storstäder. En tripp till sthlm kanske? :P

Man behöver inte ta reda på könet, de kan göra alla möjliga undersökningar... Här kommer jag beställa tid www.crocus.nu/Prislista_1722_1075.php Det är i Linköping...

Tycker det är mycket lustigt att de vägrar säga könet på rul... Ser de det kan de väl säga?

Nu sitter jag och läser "handbok för gravida" eller nått heter den.. Får se om det är nått att ha...

• TheLove

Vart har ni bm mottagning då? För jag kommer gå på storken, gjorde det min förra graviditet och det var jättebra! Hade Ami (ann-marie) då men hon är tjänstledig så jag ska ha Marie denna graviditet, misstänker att hon gör ditt ul? Vart bor du? Jag bor i Mjölby men åker gärna en bit för det är verkligen en supermottagning.

Crocus gick min syster till för 3d och säger också att det är toppen. De kunde inte komma åt att se barnet så bra så de fick komma tillbaka någon vecka senare och göra det gratis, då fick de ändå bilder och film från första gången med...

• TheLove

Förresten har jag hört det med att de inte vill berätta pga att vissa gör abort pga könet, men jag tycker ändå det är fel... Tycker att man borde få veta om man vill... Vad betalar du på storken?  Jag tycker inte deras utrustning är lika bra som den på universitetssjukhuset, det var väldigt stor skillnad när jag gjorde ul på båda ställena... 

• TheLove

Ja men jag känner lite så med... Jag kommer vilja renovera i sonens rum men så småningom ska det ju flytta in en liten till där (bor i en trea) och då "måste" man ju veta könet ;) Nej men framför allt handlar det om att jag vill köpa flickkläder om det är en liten tös. Har ju redan massa pojkkläder.

Jag hoppas på en flicka denna gång eftersom det skulle vara roligt med en av varje. Maken vill bara ha 2 barn (jag med TROR jag) så det blir ju sista barnet och jag har alltid velat ha en liten tjej som man kan sätta på klänningar och göra flätor på när hon blir större. Såklart blir jag glad för en pojke med men längtar efter en liten tjeja! Det tycker jag att man får göra!!

• TheLove

Nejmen snöstjäna vilken liten minibebis... Så söt! Jag tyckte min son var liten 46cm och 2520g, men din lilleman var ju ganska så mycket mindre ändå...

• TheLove
    Eerika skrev 2010-09-24 08:49:45 följande:
    Jag går på sjukhuset i Norrköping eftersom vi bor här. Men de gör ju inte könsUL så då tog vi storken.
    Så det är det enda jag har haft med Storken o göra. Jag kommer ha samma BM som förra gången och det tycker jag är toppen, då känner hon redan oss och man  slipper ta allt en gång till =)

Jag hoppas med på en flicka eftersom man har en son (och mannen har en son sen innan ) Men bara barnet är friskt och mår bra när den kommer ut så spelar ingenting nån roll.
    Skulle det nu vara en flicka så har man ju en hel del att inhandla, för i detta hem är det ju bara pojkkläder/grejer.
    =)
    Jag var på Ullared innan sonen kom och köpte i princip allt där till honom, tror man tjänar massor på att åka dit och handla allt. Så fort vi vet vad vi har i magen så blir det en tripp dit. Innan man blir för tung och foglossningen gör att jag inte kan gå ordentligt.....

Vad betalar du på Storken?

Vill också till Gåkås! Var där två dagar innan jag plusade. Funderade på att kolla mammakläder men maken hindrade mig... Jag kände ju på mig att det var nått...

Idag mår jag ordentligt illa... Ska göra lite ingefärate och se om det lindrar det, annars kommer jag snart kräkas!

• TheLove
    Eerika skrev 2010-09-24 13:30:50 följande:
    Vi betalade 700:- på Storken, då fick vi massor med fina bilder och så veta vad det va för kön.

Vi va på Gekås med helgen innan jag plussade, tänkte med handla mammakläder för jag hade en känsla av att jag va gravid. Men gjorde det inte... men modet är ju bra med tights och tunikor o det kan man ju fortsätta ha samma ett bra tag. Det är mina jeans jag inte kommer i, så det får jag köpa nya.
    Hade jättebra när jag väntade sonen, men veckan efter han kommit kastade jag alla mammakläder.... "för jag skulle ALDRIG mer föda barn" haha!! Tänk vad det ändrar sig,
    Kan rekommendera 4mom.se om ni vill köpa jeans. De satt toppen på mig hela graviditeten.

Det är ju billigare än vad det är med 3d men jag känner så mycket för att göra ett 3d denna gång :)

Jag har sparat mina mammakläder men av någon lustig anledning hittar jag nästan ingenting av det... Får gå in och kika på 4mom men jag tror inte jag vågar köpa byxer från nätet. Vi har en mammaklädesbutik här i lilla mjölby. Ska in dit om någon vecka och kika lite tänkte jag :)

talare skrev 2010-09-24 14:09:04 följande:
    så kul att få läsa om era tidigare erfarenheter. skrattade till när Eerika skrev att hon "ALDRIG mer skulle föda barn". :)

jag tror inte jag vill ta reda på könet, blir som en liten överraskning och mig spelar det ingen roll vilket kön barnet har, för jag kommer ju knappast vilja ta bort det om det är "fel" kön. dessutom vill jag gärna ha könsneutrala färger och kläder (även om jag kommer köpa klänningar om det blir en flicka). jag har mått illa på förmiddan idag, men det ger sig nog nu efter en smörgås. :)
    Nej jag skulle aldrig någonsin ta bort mitt barn! Kommer älska det precis lika mycket om det är en pojke men jag hoppas ändå lite extra på en flicka då jag gärna vill ha en av varje :) Jag tycker inte om könsneutralt, vill ha rosa/lila kläder på en tjej och ljusblå på en bebiskille :P Annars klär jag min son mest i rött! Han är så fin i det! Gillar även rosa på pojkar... rosa är kanske lite av en favoritfärg :P
    talare skrev 2010-09-24 14:11:39 följande:
    förresten är det någon av er som testat tygblöjor?
    har aldrig testat tygblöjor, tycker det räcker med tvätten som blir ändå. Förstår inte hur jag ska orka tvätta för en liten till :P Jag gör ju inte nått annat än tvättar. 
    Vi har använt Libero hela tiden tycker det är absolut bästa blöjorna. Vi fick ju använda prematurblöjor på grabben första veckorna och tror det bara är libero som har det... Pampers läcker och luktar illa :P
  • TheLove

Usch! Jag hade en till blödning precis!

Blödde ju inatt och så har jag varit på toan flera gånger mellan det och nu och blödde igen :(

Konstaterade dock att jag försökte göra nr 2 båda gångerna.. Tror och hoppas att det är livmodertappen som är lättblödig som förra gången. Det är klarröda blödningar med lite mörkt koagulerat i :(

Ringde gyn men de sa: "Då är det säkert missfall och ingenting vi kan göra någonting åt" bla bla... Måste bm vara så jävla okänsliga? :(

• TheLove

och jag fick såklart inte komma in

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~