Inlägg från: Vix |Visa alla inlägg
  • Vix

~mittenavmajknoddar~

Har bf 14 maj men idag blir det en tripp till kvinnokliniken för att kolla hur stor bebisen är och de ska även känna på mig för att se om de ska sätta igång mig. Vill inte föda fram en 5kg klump Får inte små barn och nu har jag varit gravid längst av alla gångerna. Är nervös över att vår lilla skatt börjar bli stor därinne. Ska ta med förlossningsväskan, spännande vad de kommer att säga.

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste barn, Hampus & Filip ♡ & Irma bf 14/5 -2011¸.?°´¯)
  • Vix

Blev ingen igångsättning men väl en hinnsvepning. Jag var öppen ett par cm så de ville prova på att reta livmodern för att få det starta av sig själv. Ska även till bm och få en till hinnsvepning imorgon så hoppas hoppas så funkar det och bebisen kommer nu i helgen. Bebisen väger ca 4 kg skulle läkaren gissa så vill helst inte gå två veckor övertid.

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste barn, Hampus & Filip ♡ & Irma bf 14/5 -2011¸.?°´¯)
  • Vix

Imorse så släppte lite av slemmisen och jag har haft lite ont till och från. Fick en till hinnsvepning idag kl 13 och den gjorde lite ont faktiskt och jag tror att hela huvdet skulle börja brinna. Blev grymt varm i hela ansiktet konstigt nog. Har haft ett flertal värkar så jag hoppas att det fortsätter och vi får prinsessa nu i helgen.

• Vix

Sitter och tittar på världens vackraste tös som hade bråttom till världen. 21.00 kom hon, vår Irma

• Vix

Satt och kollade värkarna vid 18.30 och tyckte att nu är det nog på gång. Gubben åkte med våra söner till min mamma och pappa vid 19 bara för att vara på den säkra sidan. Åker in till förlossningen så vi är där 20.00 och var då öppen 4 cm. Ja! tänkte jag då slipper vi åka hem. Kl 21.00 är hon född. Lustgasen var min bästa vän

• Vix

Tack för alla gratulationer

Här är vår lilla "knubbsälsunge" 4206g och 51cm härliga väck och äppelkinder   Fredagen den 13:e blev vår lyckodag Kyss

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste barn, Hampus¸ Filip & Irma ♡ ¸.?°´¯)
  • Vix

Värkarna gjorde ont men gick att handskas, visst de gjorde ont så jag var tvungen att småspringa på platsen där jag var. Hade värkar varannan minut då vi kom in till förlossningen. När jag hade varit på förlossningen i ca 15 minuter med CTG kändes det som att krysstvärkarna var på G men vattnet hade inte gått och jag blev flyttad ifrån undersökningsrummet till förlossningsrummet. Fick då lustgas och sen in i dimman för aj vad ont de gjorde då. Men det gick och vilken fin present som kom

• Vix
    Fridayyy skrev 2011-05-31 09:39:43 följande:
    Grattis alla som fått!! Min lille blev ju en månad igår...=) tiden går såå fort. Han mår bra men är ledsen på kvällarna, jobbigt. 3 timmar som han kinkar och inget hjälper. Har varit så med de två andra barnen med. Annars är han mer vaken, lyfter på huvudet och visar mer vad han vill!
    Har du provat Semper droppar och Minidfom? Funkade kanonbra med min yngste son som hade magknip på kvällarna.

Grattis till alla små som har kommit
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~