Inlägg från: hoppfull 2010 |Visa alla inlägg
  • hoppfull 2010

~mittenavmajknoddar~

Hej på er!

Hoppas att ni mår bra allihopa..Jag har en myslördag med bad och nu har jag precis ätit glass..mmm gott.

en liten fundering. Är det nån som har eller funderat på gravidförsäkring? Jag ska sätta mig o läsa om de nu tänkte jag..se vad de är...

Ha en bra kväll !!

• hoppfull 2010
    maddelu skrev 2010-09-25 20:56:30 följande:
    jag har funderat, men inte kommit fram till nått Tungan ute Finns ju reklam från Trygg hansa tror jag det är, gratis gravidföräkring... Tror du d är nått??
    Jag läste nån stans att varför ska man inte tacka nej till en gratis försäkring...kan ju ligga nått i det..men ska läsa lite mera...:)
  • hoppfull 2010

Förresten hörrni...är de någon av er som skriver blogg om eran graviditet? 

• hoppfull 2010

Vet ni hur det är med att färga håret när man är gravid??

Jag börjar vilja fixa höstfrisyren nu..Glad

• hoppfull 2010

Go kväll på er!

Jag har inte varit så aktiv här i veckan..dels har vi varit utan internet ett par dagar..men sen har jag i allafall läst och hängt med i tråden.

vad skönt för er som sett att era små därinne mår bra.

Själv känner jag mig inte alls gravid just nu..Jag mår bra, inget illamående, de enda jag känner e lite öm i brösten, nästan så man undrar om man e gravid eller inte..men man får lita på att allt är bra. Man kanske ska vara glad att man mår bra.:)

Ha en bra vecka allihopa!!

// Sandra

• hoppfull 2010
    ljusgläntan3030 skrev 2010-10-11 17:56:33 följande:
    Jag var på VUL idag.
    Dåliga nyheter.. hjärtat hade stannat och den hade slutat växa sedan vi var sist!?
    Jag känner mig fortfarande gravid, mår illa och ömma bröst, trött osv men det var ett konstaterat MA då kroppen inte fattat att fostret slutat växa. Jag har inte blödit något heller så man är chockad och ledsen.
    Ni får gärna ta bort mig ur listan.
    Lycka till ni andra, hoppas det går bra för er!!
    Kram till dig! Beklagar verkligen.

Ta hand om dig nu.
  • hoppfull 2010

Go morron på er allihopa!

Eller om det är Förmiddag kanske..:)

Jag har passat på att ta en sovmorron idag, så skönt, men jag tror jag klev upp 2-3 gånger på toa här på morronen, natten....:)

Låter som ni har det bra allihopa! Jag känner igen de där med byxor..inte lätt...i veckan fick jag gå med mina jeans uppknäppta..tur ja hade en lång tunika över...:)
    Jag kan få igen byxorna, men de e liksom inge skönt när de trycker så ...

Annars längtar jag till Onsdag, då ska vi på inskrivning..Ska bli spännande. kanske kanske kan de kännas lite mera verkligt då..just nu känner jag inte mycket alls, bara hoppas att allt är som det ska där inne.

Ha en riktigt bra helg på er!

Nu ska jag krypa upp i soffan o slöa lite till.

Kram kram

• hoppfull 2010
    snöstjärna skrev 2010-10-19 18:29:18 följande:
    Jag vill oxå berätta. Å jag skiter i å vänta till efter v12 tror jag. Jag lixom vill bara skrika ut det till hela världen på fejjan å så ...

Gah!

Ska prata med maken om detta igen i kväll, vill gärna hans föräldrar ska få veta först innan det lixom når ryktesvägen till dem. Å han lixom maskar lite med å berätta =PPP
    Mina föräldrar vet ju nu sen ett par dagar tillbaka ....
    Idag har Jag berättat för en av mina kollegor på jobbet...de känns genast mycket mera verkligt när man får berätta för någon tycker jag..:)

Min sambo berättade även han på sitt jobb i dag, då han var tvungen att tala om för chefen att han måste gå tidigare i morron då vi ska på inskrivning..:) En av hans kollegor, som oxå ska ha barn, hade frågat hur han kunnat hålla sig från att berätta så länge..

I morron ska vi nog berätta för svärföräldrarna, har kommit på en så rolig idé...jag ska visa er kort sen..:)

Nu ska jag se till att få i hunden lite mat och kanske släpa sig ut i regnet..

Kram på er!
  • hoppfull 2010

Idag har vi varit till Barnmorskan första gången..fick bara lite information, hon berättade vad som skulle hända och så. Hon räknade inte lika som på FL, så Jag flyttades tillbaka en vecka..:( 9+4 istället för 10+4....jajja...får väl ta de då..

Nästa vecka ska vi dit igen för provtagningarna...var konstigt upplagt tycker jag, den information vi fick i dag kunde dom ha lagt i hop med inskrivningen som är nästa vecka....hmm..men men..

Efter besöket passade jag på att åka hem och fick en timmes promenad i solen..helt underbart! Man mår så bra när man får ladda med solenergi.

Ha en bra kväll!!!

Kram

• hoppfull 2010

Go kväll på er!

Vilken underbar dag vi har haft idag..mestadels hunden och jag. Varit o tränat , helt underbart väder idag, nån minusgrad när vi började, sen blev del lite varmare, men frosten låg kvar i gräset o solen lyste så de glittrade så fint. Känner att jag mår så bra av att vara ute på helgen., känna att man får ordentligt med ljus o luft när man annars sitter inne hela dagarna på jobbet.

Idag när jag skulle iväg o träna med ´hunden kom jag inte i mina byxor som jag brukar ha...gick inte att stänga dem..hmm...de fick bli mysbyxor i stället..:) hur ska de sluta..säkert bara att magen e uppblåst..men i allafall..lite svårt att få igen byxorna i allafall.

Hoppas att ni haft en bra helg allihopa!

Kram kram på er

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~