Inlägg från: jakeline |Visa alla inlägg
  • jakeline

Våra mammor vet, min mamma gissade och då tyckte maken att det inte var mer än rätt att hans mamma fick veta också. Nu är det ju andra barnet, och det känns som om det inte spelar lika stor roll. Förra gången fick alla veta på mors dag. Passande. :) Maken fick en flaska mousserande (som fortfarande ligger kvar i kylendrygt två år senare) och ett linne som det står "I look just like daddy" på. Han blev jätteglad!

den här gången var han med när jag testade. Haha var ju tvungen att gå ut och fråga hur många streck han såg... vågade ju inte lita på mina sömngrumliga ögon... :P

Har sug på det mesta, är sjukt hungrig. Men illamåendet slog till idag. Men lakrits hjälpte idag. :P jag är konstant sugen på något, men jag vet sällan vad. Det är lite jobbigt eftersom man inte kan stilla suget då. Hoppas att det ger med sig....

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline

Jag bor några mil norr om Stockholm, men har släkt och familj norröver. Svärisarna i hälsingland och mor och syster i norrland. Min pappa är den enda som bor häromkring.

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    snöstjärna skrev 2010-09-24 15:15:44 följande:
    Ne men va skoj med någon med lite anknytning hit upp =) Var i Hälsingland?
    Söderhamn. Vi är där rätt ofta, nästan varje jul, varannan månad kanske och så på sommaren! Svärfar bor utanför Södermna precis vid havet... hur fint som helst! :)
  • jakeline
    snöstjärna skrev 2010-09-24 15:26:47 följande:
    Aaah, det är ju inte så toklångt härifrån. Å just nu går jag i skola i Bollnäs, så jag pendlar om dagarna .. (undrar hur det kommer att gå när man blir större å större å större ;)
    svärfar jobbar i bollnäs. :)
  • jakeline
    TheLove skrev 2010-09-24 16:17:49 följande:

Usch! Jag hade en till blödning precis!

Blödde ju inatt och så har jag varit på toan flera gånger mellan det och nu och blödde igen :(

Konstaterade dock att jag försökte göra nr 2 båda gångerna.. Tror och hoppas att det är livmodertappen som är lättblödig som förra gången. Det är klarröda blödningar med lite mörkt koagulerat i :(

Ringde gyn men de sa: "Då är det säkert missfall och ingenting vi kan göra någonting åt" bla bla... Måste bm vara så jävla okänsliga? :(

usch det låter inge bra, hoppas att det inte fortsätter och att det är pga något annat.
  • jakeline

Vi köpte potta till sonen idag, så nu ska det börjas här hemma... har vi tur är han blöjfri på dagarna iaf när bönan kommer! :) Jag är optimistisk...

• jakeline
    melkersmamma skrev 2010-09-25 10:50:44 följande:
    hej, enligt fl har jag bf den 17 maj. får jag vara med er? :)

jag undrar nämligen en sak.. börjar typ vara orolig att nåt hänt i magen..
    har typ inte känt nån sympyom på hela veckan.. hade lite "mensverk" häromdagen men annars inget.

är i v 7 nu alltså. läste nåt om spökveckor men dom verkade skulle komma långt senare.

om bäbisen i magen dör.. kommer blod ganska direkt då eller kan det gå länge innan man blöder?
    om bäbisen inte har överlevt och jag gör ett nytt grav.test.. visar det plus ändå då? eller försvinner strecket om barnet har dött?

åååh. :/
    när jag väntade sonen hade jag nästan inga symptom alls. mådde inte värst illa, inga cravings eller så. Lite ömmande bröst, men inget mer. Det är inget ovanligt och absolut inget att oroa sig.

Oroa er inte i onödan, det bara stressar upp er och det är varken bra för er eller bebben. Positiva tankar!

Kramar på er alla denna gråa lördag!
  • jakeline
    snöstjärna skrev 2010-09-25 16:43:29 följande:
    Nej det var inte planerat alls.
    Och han ville helst vänta ett par år innan vi skaffade syskon.
    Men jag kan inte ta lika lätt på det.
    Vem säger att vi kan bli gravida igen ..
    Läkarena har makten då jag vill veta om de verkligen rekommenderar mig att bli/vara gravid nu.
    Om kroppen klarar av det. Det var väldigt jobbigt sist.
    Jag vet att de inte kommer rekommendera mig att ta bort det, men jag vill höra vad de har att säga.
    Vad de kommer att rekommendera för att det ska gå så bra som det kan så att säga.

Hoppas de går med på att göra ett UL.
    Jag hoppas på ett VUL här i veckan eller så, bara för att få bekräftat att allt i sånna fall är bra.
    Då jag är helt inställd på att behålla syskonet, om nu allt går som det är tänkt.
    vad tråkigt att höra. Men hur långt vill han ha mellan barnen då? det blir ju ändå rätt så långt emellan ändå. (säger jag som vill ha mina tätt... :-P)

Lovelyy--> hoppas det avtar och du får ett vul på tisdag!
  • jakeline
    maddelu skrev 2010-09-25 19:10:46 följande:
    håller tummarna att allt går bra Lovelyy!!!!
    {#emotions_dlg.flower}

Vad tror ni om denna vitamindryck :  www.vitaminwell.se/sv/produkter/care.aspx

låter väl bra när det är folsyra mm....
    förutom smaken så såg den ju bra ut! :) jag köpte vitaminer på apoteket jag, anpassade för kvinnor. Åt sådana förra gången också. ska bara komma ihåg och stoppa i mig dem också! :P
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~