Inlägg från: Sommarnatt2010 |Visa alla inlägg
  • Sommarnatt2010

~mittenavmajknoddar~

Jag har inte alls hunnit kika på någon än, men har en vän som köpte en men hennes son gillade det inte alls så jag får nog hennes...Tycker det verkar så himla mysigt, men borde nog läsa på lite =)

• Sommarnatt2010

Hej!! Har inte hunnit med att kika läget på några dagar..Jag har oxå känt mig väldigt ogravid ett tag...Har gått ner i vikt se inskrivning o det är nog det som gjort att jag nojjar...Men idag var vi på KUB o så underbart det var att få se liten...

Jag hade inte kunnat föreställa mig den känslan, men det var helt fantastiskt att få se den lill* den sparkade o fäktade en massa o tydligen räckte den ut tungan oxå (inget jag såg dock) Hjärtat pickade på så fint...Allt såg jätte fint ut =) 

Blev flyttad lite så är i 13+1 istället för 13+4 som jag trodde.och BF blir den 24 maj istället....Det känns faktiskt lite viktigt att inte BM hade helt rätt oxå :P

Här är vårt pyre, tyvärr blev inte kort på kort så himla bra

Nästa gång vi får se liten är den 27 dec då ska vi på RUL

Vi har fullt upp med vårt garage o tisdagen v 48 kommer huset...Ska bli så spännande att se hur det blir...Synd bara att man har en knäpp chef som inte vill ge mig ledig då :( Har en hel del komp att ta ut, men det tyckte han inte om...Känns inte som det är läge att berätta att man tänker vara hemma ett år. Då får jag nog verkligen inte ledigt :(
  • Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2010-11-19 08:07:49 följande:
    Mys med ul :) Jag fick inte heller någon bra bild (fick två) men hoppas på att nästa gång blir bättre bild. Jag kommer göra rul den 28e dec :) Så nästan samtidigt blir det ju. Hoppas hoppas vi får veta könet då :):)

Vadå kommer huset? kommer det ett färdigbyggt hus? eller delar att sätta ihop det (gnön på området men har svårt att se en lastbil köra runt med ett helt hus på flaket ;)

Tråkigt med en sån chef :(
    Spännande, här vet jag att de inte berättar :S Funderar dock om hon såg redan igår..För när hon fyllde i på datorn vad de sett så fyllde hon i nedre exremente (eller vad det nu hette) Betyder det att hon sett vad det är då??? för sen kryssades det i fötter, ben, händer, armar, magsäck urinblåsa, hjärta, hjärna ja o allt sånt där...

Nä det kommer inte ett färdigt hus, men Ytterväggarna är klara..Så de kommer o monterar ytterväggarna på ca 1 vecka o sen ska det byggas upp invändigt. Dock finns det hus företag som bygger allt klart i fabrik, tapetserat o klart. Då kommer det o så bara monterar de ihop väggarna o så har man ett hus man kan flytta in i på typ två veckor. Vi hoppas på inflyttning i slutet på april. Vill så gärna bo där när liten kommer.

Ja men visst är det..lägger ju sån negativ energi på arbetet man gör liksom...
  • Sommarnatt2010
    jakeline skrev 2010-11-20 18:30:54 följande:
    Haha tänk om någon månad, då kommer ni sitta och oja er över magen! :P Min börjar bli i vägen.

fast jag vill oxå ha en sån där fin lite kula... Förstår inte vad liten gömmer sig...10cm borde ju ändå ta lite plats
  • Sommarnatt2010
    maddelu skrev 2010-11-21 19:52:29 följande:
    nä inget fett hår för mig, men har väldigt torrt i vanliga fall. Däremot tappar jag en massa hår, började göra det innan jag blev gravid, och det har hållt i sig,,
    Jag har precis samma problem, började tappa en massa hår i somras o det har bara fortsatt :S 

Måste bara berätta vad min man gjorde i natt.  Jag har ju varit lite orolig för jag tycker inte han verkar bry sig så mycket...jag har hostat som en tog i natt o i vanliga fall brukar han bli lite putt för att jag håller honom vaken med mitt hostande när jag sjuk. Men i natt la han handen på min mage o sa "nu får du lugna ner dig lite, den försöker ju sova där inne" blev så rörd...Om det beror på att han såg hur liten reagerade på UL när de bad mig hosta för att den skulle ändra ställning eller vad vet jag inte...Men kändes så mysigt =) Gravid o blödig ja visst =D
  • Sommarnatt2010

Det är väl så att ganska många har mycket nu i (snart) december.... jag har fullt upp både på jobbet o hemmet...Vi är mitt uppe i flytt till svärföräldrarna, vilket känns lite trist nu i adventstider. Jag är en sån som älskar att pyssla med julen..Men men nästa gång får man fixa med en liten o dessutom i ett nytt hus =) 

Jag har börjat virka =) Brukar ha ett stickningsprojekt varje höst/vinter. Så även i höst, men det är redan klart så nu virkar jag till liten...Gör amigurumis Har börjat med en sköldpadda, ska göra tre i olika färger o sen ha som barnvagns mobil är tanken...Börjar jag nu är jag nog klar när den kommer =)

Längtar så efter magen, men älskar verkligen det här =) När är det bäbis börjar höra...Vill så prata med den lill* just nu är det bara tankar o klappar när jag lägger mig vilket iofs inte är fy skam...  

• Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2010-11-25 20:58:32 följande:
    Åh vad mysigt med virkning... jag kan inte virka :P (enbart ett långt snöre och det är ju inte mycket att hänga i julgranen.... Eller det är kanske det ända man kan göra med det Flört )

Tror bebis börjar höra i V.18 men är inte helt hundra...

Nu ska jag sova natti natt!!
    det är inte så svårt...har en jätte bra sida på nätet som jag kikar på om det står att man ska göra något som jag inte gort tidigare. Men nu har jag gjort en hel massa fasta maskor så nu kan jag det =)

Oki, då vet jag det. Har tänk köpa en speldosa o spela för liten där inne varje kväll eller något.

Ska oxå snart krypa ner
    natti 
  • Sommarnatt2010

Nu har jag väldigt försiktigt o blygsamt nämnt att jag är gravid på bloggen...Så när folk börjar fatta kommer jag mer regelbundet att skriva om det även där...Ni som kikar in o läser behöver ju inte skriva något om graviditeten än om ni vill kommentera...Vill se hur många som fattar först. Eftersom jag inte rakt ut sagt att jag är gravid utan bara nämnt det i förbifarten =)

sommarnatt.blogg.se 

Just nu bloggas det om livet i allmänhet o husbygget i synnerhet o troligtvis även liten framöver...

Hoppas ni haft en bra helg..Nu ska jag laga lite mat o sen blir det julmarknadsdags för vår del 

• Sommarnatt2010

Hmm jag får sån fruktansvärd halsbränna på kvällarna. Finns det något man kan göra förutom att knapra tuggtabletter...Är inget stort fan av tabletter o om det ska fortsätta så här blir det lätt en tablett om dagen...är det verkligen bra???

• Sommarnatt2010
    maddelu skrev 2010-12-07 18:45:10 följande:
    Hej alla!!! Håller koll på tråden, men har inget "vettigt" att skriva :P
    Men jag undrar om alla ni känner fosterrörelser? Jag tror att jag känt nått på senaste, men är inte säker ju... Men är inte orolig eller så, för hjärtljuden har jag hört senast igår :) bara nyfiken på hur det är för er andra??
    Hoppas ni har det toppen!!!
    jag har inte känt något alls...16+0 idag. Var på KUB 13+1 o då såg allt bra ut så det gör det förhoppningsvis fortfarande. (trots madrömmar :S) Ska inte göra RUL förens den 27:e Hoppas verkligen jag hinner känna något innan dess...

När är det vanlig att känna fosterrörelse, Första barnet...
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~