Inlägg från: jakeline |Visa alla inlägg
  • jakeline

~mittenavmajknoddar~

Jag ska göra testet i kväll när jag kan sitta med en nål och det... Fast vissa frågor är ju jättesvåra att svara på. jag tror tex inte att jag sover åt varken nord eller syd utan väst...

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    You have a 46% chance of having a boy.
    And you have a 53% chance of having a girl.

And Here's Why...
    You are carrying the extra weight around the hips and bottom, so it's a girl.
    The hair on your legs is not growing any faster during your preganacy, so it's a girl.
    Boys are carried low. You are going to have a boy.
    Your feet are not colder than they were before pregnancy. You are having a girl.
    You prefer the heel of a loaf of bread. You are having a boy.
    Dad-to-be hasn't been gaining weight along with Mom-to-be, so it will be a girl.
    The maternal grandmother doesn't have gray hair (dyed or natural), so a girl will be born.
    You had morning sickness early in pregnancy, so you are expecting a girl.
    You are looking particularly good during pregnancy. Therefore, it must be a boy, because girls steal their mother's looks.
    Your chest development has been quite dramatic during pregnancy. You should expect a girl.
    Since the sum of the mother's age at conception and the number of the month of conception is even, it will be a boy.
    Your urine is a bright neon yellow color, so you will have a boy.
    You have a craving for salty or sour foods, which means that it is a boy.
    Your nose hasn't changed during pregnancy, which indicates a girl.
    You have been craving meats or cheeses, so it is a boy.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    TheLove skrev 2010-11-03 12:10:20 följande:
    Ja det tyckte jag med! Blev såååå sugen!!
    Receptet fanns i bloggen! :) har nu skrivit ut det så det ska testas vid tillfälle
  • jakeline
    TheLove skrev 2010-11-04 08:43:28 följande:
    Jo jag hoppas väl med lite på tjej, roligt att ha en av varje, men om det blir en grabb kommer ju barnen ha så roligt ihop så det är ju också bra... Men en liten flicka som man kan klä upp i fina klänningar och fixa håret på, det vill jag ju gärna ha också... :)

Elliot behövde aldrig ligga i kuvös men låg innanför min eller makens tröja mot bröstet nästan hela tiden (mänsklig kuvös) och då blev det ju så att man fortsatte så. Jag la i princip inte ifrån mig min son förrän han var några månader gammal. Skämt å sido, jag var väldigt överbeskyddande och livrädd för att han skulle sova i vaggan på natten om jag inte skulle höra honom... om han skulle sluta andas osv. Kändes för mig mycket tryggare att han sov på mitt eller makens bröst.

Elliot sover i egen säng i eget rum och har gjort det i ett år nu ungefär och han kommer ofta in på natten eller morgonen om han vaknar och lägger sig mellan oss vilket vi tycker är supermysigt. Men att få honom att sova i egen säng var inte det lättaste...

Har du funderat nått kring vaccin? Jag vaccinerade mig inte förra året och min bm sa att de rekommenderar vaccin till gravida, men jag vet inte... Är rädd att nått ska gå fel med mini där inne om jag vaccinerar mig... är så kluven
    Jag tror inte att jag ska vaccinera mig.

Vi har en lite skrutt som sover större delen av natten i eget rum, men på morgonen kommer in till oss och somnar om. Han började också sova i vagga direkt när vi kom hem från BB förra gången. Eller på mig... hehe... Han flyttade till eget rum när han fyllde 1.
  • jakeline
    TheLove skrev 2010-11-04 09:27:33 följande:
    Nej jag tror inte jag gör det heller...

Jag ska försöka få bebben att sova i egen säng när han är ny, men jag är lite paranoid så på bb vågade jag inte ha honom själv för jag trodde någon skulle komma in och kidnappa honom :P Sen fortsatte jag väl vara lite paranoid och trodde nått skulle hända om han inte låg hos mig...

Ringde till BVC precis för min son har börjat skela sista veckorna. Har väntat på 2½ års kontrollen men har inte fått någon remiss. Tydligen ligger de efter men de klämde in honom idag för de tycker inte det låter bra att han skelar. De vill se på honom och fixa en remiss (till någon ögonläkare skulle jag tro) Men 2½ års kontrollen får vänta lite till...

Skönt att de tar det på allvar!
    vi får ingen tid egentligen förrän vid 3 år. Men vi ska boka in en tvåårskontroll iaf har vi tänkt. Den var frivillig.

Vad skönt att de klämmer in er och att de tar det på allvar. Ibland hör man ju om folk som får tjata sig blå för att bli remitterade och tittade på.
  • jakeline
    TheLove skrev 2010-11-04 09:52:19 följande:
    ja det känns jättebra. Förra vintern reagerade Elliot med röda utslag runt munnen varje gång han åt tomat så vi behövde ett papper på att han inte tålde det (dagis behövde för att göra specialmat) men jag fick tjata sönder mig innan de skrev ett litet enkelt papper (de ville inte skicka honom på alergitets). Nu tål han dock tomat men han får röda märken på hösten och vintern (kyla skulle jag tro) och speciellt om han äter typ tomat eller nått blir det värre, men det är väl för det är starkt.
    Eomer fick det av för mycket jordgubbar, just på vintern, men inte så mycket annars... Ska bli spännande att se hur det blir i år. Tomat är det tur att han tål för det är hans favoritgrönsak! :)

Vår vagga som gått i arv i flera generationer. Namnet på vaggan tillhör min pappas gammelfarfar eller så...
  • jakeline
    snöstjärna skrev 2010-11-04 10:15:15 följande:
    Å här är vår gamla släktvagga från 1600-talet.
    Medarna gungar med sängen så att säga, långa medar vid långsidorna.
    Den kommer vi att använda även denna gång till en början ..
    Gått i arv i flera flera flera generation ... sånt gillar jag!

Oj det var gammalt! vår är "bara" från 1800-talet... :P
  • jakeline

Det är en av mina absoluta favoritbilder på skrutten:
    Softar i pappas knä
    Myser med mamma
    Skrutten är väl på översta en vecka eller så och med mig två dagar. Helt sjukt att tänka sig att de varit så små! :P

• jakeline
    snöstjärna skrev 2010-11-04 15:08:34 följande:
    hehe inte så "bara" nej, jag tycker det är riktigt roligt att den fortsätter gå i arv lixom. Å den funkar ju ännu, ska nog dock se om vi inte kan laga den liiite, tyckte den hade släppt lite i ett hörn då Jordan hade den. Kanske pappa redan fixat med =)

Den är ju målad å så, men den får vara det, för det är ju original, vill inte förstöra den genom att göra om den ..

Tur jag sparade spjälsängen i källaren med.. haha. Barnvagnen hann jag ju sälja, dumma mig =P
    jag hade först tänkt att lacka om den i vitt, men pappa sa nej... :p så jag fick böja mig. Ska försöka ta reda på vilka som legat i den och måla dit alla namnen någon gång...
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~