TheLove skrev 2010-11-04 08:43:28 följande:
Jo jag hoppas väl med lite på tjej, roligt att ha en av varje, men om det blir en grabb kommer ju barnen ha så roligt ihop så det är ju också bra... Men en liten flicka som man kan klä upp i fina klänningar och fixa håret på, det vill jag ju gärna ha också... :)
Elliot behövde aldrig ligga i kuvös men låg innanför min eller makens tröja mot bröstet nästan hela tiden (mänsklig kuvös) och då blev det ju så att man fortsatte så. Jag la i princip inte ifrån mig min son förrän han var några månader gammal. Skämt å sido, jag var väldigt överbeskyddande och livrädd för att han skulle sova i vaggan på natten om jag inte skulle höra honom... om han skulle sluta andas osv. Kändes för mig mycket tryggare att han sov på mitt eller makens bröst.
Elliot sover i egen säng i eget rum och har gjort det i ett år nu ungefär och han kommer ofta in på natten eller morgonen om han vaknar och lägger sig mellan oss vilket vi tycker är supermysigt. Men att få honom att sova i egen säng var inte det lättaste...
Har du funderat nått kring vaccin? Jag vaccinerade mig inte förra året och min bm sa att de rekommenderar vaccin till gravida, men jag vet inte... Är rädd att nått ska gå fel med mini där inne om jag vaccinerar mig... är så kluven
Jag tror inte att jag ska vaccinera mig.
Vi har en lite skrutt som sover större delen av natten i eget rum, men på morgonen kommer in till oss och somnar om. Han började också sova i vagga direkt när vi kom hem från BB förra gången. Eller på mig... hehe... Han flyttade till eget rum när han fyllde 1.