Inlägg från: snöstjärna |Visa alla inlägg
  • snöstjärna

~mittenavmajknoddar~

TheLove skrev 2010-10-15 08:45:59 följande:

Härligt med influensa! Är inte avundsjuk direkt.

talare skrev 2010-10-14 15:28:44 följande:
    hehe idag invigde jag toalettstolen. kom verkligen helt spontant (stod och borstade tänderna)!

Blä för att spy! Hoppas jag slipper det... Förra graviditeten spydde jag massor vid den här tiden...

Jättefin tröja!

Elliot fattar inte att jag har en bebis och att man inte får klättra på magen. Där emot vet han att det ligger en bebis i fasters mage och att moster fick en bebis som legat i magen förut. Vi har läst lite om bebisar och syskon och Elliot vet att bebisar inte äter utan dricker välling från snöret som sitter i naveln och att bebisen dricker från mammas tutte när den kommer ut och då finns inte navelsträngen kvar längre... :P Det är det som han tycker är mest intressant och att bebisen kan ligga upp och ned inne i magen :P

Jag försöker få honom att förstå vad som händer i magen genom att vi läster böcker och kollar på bilder. Till Elliot pratar vi om att det är en bebis i magen, inte lillasyster eller lillebror, det tar vi när vi vet könet, tror det kan bli lustigt annars. Som min systerson "här är min lillesyster-lillebror höll väl i sig en månad eller två :)

Idag gick jag in i V.10 :):)

Visst är det V.13+0 som man räknar att mf risken försvinner jättemycket?

Borde låna lite böcker å läsa om bebisar vi med, så han lixom förstår lite mer.
    Här är det försiktigt med magen med, inte sparkas eller klättras på magen då vi stojar. Så duktig.

Här är det Jordan själv som kommit på detta med lillesyster OCH lillebror. Tror det är för att två av hans dagiskompisar nyss fått syskon, en lillasyster och en lillebror .. alltså fast två familjer .. han vill ha en av varje ;) Men ja .. en blire ju bara, å jag hoppas han accepterar det ;)
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • snöstjärna
    Gummsan85 skrev 2010-10-15 15:20:47 följande:
    Hur gamla är era barn? Min dotter är 2 år  hinner bli lite över 2,5 när nästa kommer. hon förstår inte så mycket å vi pratar inte så mycket om det heller mer än typ att de e en bebis i mammas mage.

mvc tiden blev ändrad så nu ska jag dit på måndag :) hoppas det går bra :) sen ska jag göra ett kub test iaf fast jag inte tänkt göra det först. gjorde det med min dotter så dom undrade om jag ville göra denna gången åxå så nu blev det så. bara hoppas att de blir lika bra som förra gången :)
    Min son fyllde 3 år i augusti. Så han närmar sig ju 4år då bebis kommer.

Måste ringa MVC å höra om jag ska dit nått mer framöver.
    Fortsätter att ta blodtrycket varje fredag, och idag var det oxå bra.
    Jag hoppas verkligen det håller sig lågt å inte tänker bråka med mig! =)
  • snöstjärna
    Gummsan85 skrev 2010-10-17 16:32:36 följande:
    va händer med tråden? förut var den full av liv å nu händer ingenting? :( håller den på att dö ut?
    Nedå, vi finns nog alla här.
    Kikar in lite då å då =)

Kom på att jag nog måste ringa BM å höra när jag ska dit nästa gång.

Går in i v10 idag.

Har slutat "blöda" brunt nu i alla fall. Så nu hoppas jag det är slut med blödandet för denna graviditet!

Nu är det bara å vänta in rUL:et ... känns lååååångt borta.
  • snöstjärna

Nu har jag ringt BM å fått en officiell tid för inskrivning på fredag. Det känns skönt :)

Dock måste jag säga att jag mår bättre .. Känner mig knappt gravid alls. Ömma bröst å liiite illamående från å till bara. Humöret är dock hemskt :( Stackars mina där hemma ...

• snöstjärna
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-18 18:39:00 följande:
    Vi har bara berättat för två vänner som vi umgås med + att jag har några kollegor som vet av olika anledningar...Mannen min vill att vi väntar till efter ul. Han mamma är ju så rackans dålig på att behålla hämligheter så jag är benägen att hålla med, men det betyder att man får ta det lite försiktigt i övrigt oxå, inte roligt om de får höra på omvägar liksom...Kommer troligtvis berätta för mina föräldrar i helgen, om vi åker ner till dem...
    snöstjärna skrev 2010-10-18 08:22:44 följande:
    Nu har jag ringt BM å fått en officiell tid för inskrivning på fredag. Det känns skönt :)

Dock måste jag säga att jag mår bättre .. Känner mig knappt gravid alls. Ömma bröst å liiite illamående från å till bara. Humöret är dock hemskt :( Stackars mina där hemma ...
    Känner precis som du..fast har inte märkt så mycket på humöret..förutom att jag har blivit grymt mörkrädd, vilket är riktigt jobbigt när man har hund o måste traska med honom morron o kväll i mörker... :S Fattar inte vad det är, försöker verkligen att tänka bort det, men det går inte. Har typ hjärtklappning o gråten i halsen..Super fånigt, vad ska jag göra åt det????

Ska ta blodprover på torsdag. Var för tidigt att ta KUB proverna när jag var där på inskrivning så då väntade vi med alla..Sen är det UL den 11 nov, känns låååångt dit, men tiden går förhoppningsvis fort.
    Jag var oxå jättemörkrädd nu i helgen då jag var hemma själv. hua!
    Vet inte vad man gör åt det =(
    Drömmer massa mardrömmar med .. kusligt.

UL 11 nov, är det rUL:et redan då?
    Det var rätt tidigt väl?

Jag hoppas på att få titta till bönen en gång till innan UL:et men det får jag kanske inte nu när jag väl slutat blöda .. men man är ju fundersam om allt står rätt till.
  • snöstjärna
    TheLove skrev 2010-10-19 17:23:10 följande:

Vill också gå ut med det på fejjan och berätta för vänner och släkt snart! Tänkte vänta till efter kub i alla fall...

Borde göra kub om 2-4 veckor någonting är i V.9+4 idag tror jag. Man har ju till 13+6 på sig... Får se om det blir ett vul på torsdag, då ska jag ju ändå göra gyn så då borde de ju kunna kika in en snabbis i alla fall (de var ju inte säkra på datumet sist)

Idag har jag foglossning! Har inte känt av nått på flera veckor men nu gör det fördjävligt ont!

Jag vill oxå berätta. Å jag skiter i å vänta till efter v12 tror jag. Jag lixom vill bara skrika ut det till hela världen på fejjan å så ...

Gah!

Ska prata med maken om detta igen i kväll, vill gärna hans föräldrar ska få veta först innan det lixom når ryktesvägen till dem. Å han lixom maskar lite med å berätta =PPP
    Mina föräldrar vet ju nu sen ett par dagar tillbaka ....
  • snöstjärna
    hoppfull 2010 skrev 2010-10-19 18:40:00 följande:
    Idag har Jag berättat för en av mina kollegor på jobbet...de känns genast mycket mera verkligt när man får berätta för någon tycker jag..:)

Min sambo berättade även han på sitt jobb i dag, då han var tvungen att tala om för chefen att han måste gå tidigare i morron då vi ska på inskrivning..:) En av hans kollegor, som oxå ska ha barn, hade frågat hur han kunnat hålla sig från att berätta så länge..

I morron ska vi nog berätta för svärföräldrarna, har kommit på en så rolig idé...jag ska visa er kort sen..:)

Nu ska jag se till att få i hunden lite mat och kanske släpa sig ut i regnet..

Kram på er!
    Oh va roligt.
    Har berättat för mina närmsta vänner jag, å mina föräldrar å bröder.
    Å sen tre av mina kursare ...
    Men hela makens sida är ovetande =) Än så länge.. hehe
  • snöstjärna
    TheLove skrev 2010-10-19 19:15:23 följande:
    Min man är den som inte vill berätta med... Lustiga män vi har ;)
    hahah jag verkligen.
    De kanske inte lixom ser det på samma sätt som oss.
    För mig är det så att skulle vi förlora barnet, ja men då har man folk att bolla tankar med även då.
    Istället för att gå å hålla allt inom sig självt.
    Medans mannen kanske tycker det är tryggare att vänta på nått vis.
  • snöstjärna
    tove83 skrev 2010-10-20 20:42:05 följande:
    fast hon sa att pyret inte var litet,hon säger att jag är i 9+4 medans jag säger 11 så därför ska vi göra ett till vul,men pyret låg väldigt ihop så det var ganska svårt att mäta,men det sprattlade till några gånger i allafall så man vet att det lever=)

vad är normal längd på bebisen i v10?? har det med min och sambons längd att göra med eller kommer det längre fram??? första gången hon mätte var det 2.5 cm medans andra var 2.9-3 cm...men det gör mig inget att få se pyret om 2 veckor igen....tycker det var väldigt häftigt!!!
    Vad jag förstår är alla foster lika stora i förhållande till vecka i början.
    Exakta mått vet jag inte ... det är senare in i graviditeten som de börjar att skilja på längd och vikt ...
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~