Inlägg från: TheLove |Visa alla inlägg
  • TheLove

~mittenavmajknoddar~

Jag har ingens jacka som jag kan ta... Möjligtvis skulle jag kunna ha en av min systers men tror inte hon har så mycket varmt, hon har nog de lite snyggare som sitter taight och så... Annars är alla mkt större än jag...

• TheLove

Gissa om jag är nere idag! Mina enda jeans jag kan ha utan att få ont i magen har gått sönder :( nu försöker jag hitta mammabyxor utan mudd (som dessa) men det verkar ju inte finnas någonstans! Visst kan jag ha dessa men min ledvärk blir mkt värre när jag blir kall o det blåser och detta är på knät så jag kommer få ont *surar* hoppas magen växer snart så jag kan ha byxorna med mudd. Fan då jag skulle ju inte köpa några mammabyxor denna graviditet!

• TheLove
    Eerika skrev 2010-10-09 18:10:11 följande:
    På HM har du jeans med liten mudd. Det kanske kan funka innan magen kommit !?

Jag får kika på det för överallt jag letar är det med mudd... Vill inte köpa byxor över internet heller... Känns svårt... Hittade ett par av min systers gamla byxor som jag fick efter jag var nyförlöst och hade höfter som heter duga, de går faktiskt bra i midjan när jag sitter och är ett par vanliga byxor så det känns toppen!

Nu har jag precis klippt sonen för första gången själv... Har tidigare använd rakapparat och det har funkat men blivit lite för kort men jag tror detta blev bra (inte som när farmor klipper men bra för att  vara jag) Måste ju också lära mig det :) Känner mig lite duktig :)

• TheLove

Jag fryser också konstant... Någon som varit ute idag? Svinkallt och fick stå o skrapa rutorna 15 minuter... Härligt... Nej inte direkt... 08 när sonen föddes i april kunde man gå i tunn tröja, får hoppas på en sån vår nu med och att vintern blir mild. Jag hittade förresten en lite större jacka jag hade glömt. Fick den av svägerskan förra vintern och den kommer ja nog kunna ha. Den är dock inte super varm... :s

• TheLove
    snöstjärna skrev 2010-10-11 08:18:02 följande:
    Här berättade vi för mina föräldrar och bror med svägerska. Hade tryckt upp en tröja åt Jordan. Å det blev så bra. Bror å svägerska kom först å det tog sin lilla stund innan de såg trycket ;) hihi men de blev glada!! Sen kom mor å far ... Å det tog en stund för dem med .. Även fast Jordan sa "håll i hakan" om å om igen ;) De förstod inte varför förrän de såg tröjan ordentligt .. Hihi så nu vet de :) Glada å massor av frågor :) Nu ska maken berätta för sina föräldrar innan vi går ut med det officiellt.

Jag fryser oxå tokmycket inne som ute :((

Vad härligt att det gick så bra :)

Lustigt att vi alla är så kalla när man ska bli jättevarm som gravid...

• TheLove

fast jag frös hela graviditeten när jag väntade sonen har jag för mig...

Jag känner mig inte heller gravid... Fast jag mår illa de flesta morgnar och när jag känner lukten av viss mat. Men annars känner jag mig som vanligt! glömmer helt av att jag är gravid för det mesta :P 

Åsasåsa skrev 2010-10-11 11:11:40 följande:
    Hej alla blivande maj-mammor! Jag har BF 13 maj. Har också funderat på vinterkläder men som tur är har jag en flera år gammal jacka som jag tänkt slänga för den är alldeles för stor, men lade undan på vinden ist. Läge att ta fram den detta år kan jag tro!

Man är ju inte så sugen på att köpa kläder överhuvudtaget just nu när man att man bara kommer att bli större och större.

Jag bor rätt långt ifrån mina föräldrar och hade tänkt att vänta med att berätta den goda nyheten tills vi ses men det kommer dröja ända till v.49. Så idag har jag skrivit ett vykort där jag skickar en liten hösthälsning om längtan efter vinter och vår. Längst ner skrev jag "för i December kommer tomten och i Maj kommer storken!" (Lånade idén från en tråd här på FL). Ska bli kul att se hur länge det dröjer innan de ringer! Det är deras första barnbarn och jag vet hur mycket de längtar.

Några andra som berättat ännu?

kram {#emotions_dlg.flower}
    Vilken hälsning! Vi berättade genom att kasta testet till mamma och svärmor och så kom frågan från båda om jag var gravid haha...
  • TheLove
    ljusgläntan3030 skrev 2010-10-11 17:56:33 följande:
    Jag var på VUL idag.
    Dåliga nyheter.. hjärtat hade stannat och den hade slutat växa sedan vi var sist!?
    Jag känner mig fortfarande gravid, mår illa och ömma bröst, trött osv men det var ett konstaterat MA då kroppen inte fattat att fostret slutat växa. Jag har inte blödit något heller så man är chockad och ledsen.
    Ni får gärna ta bort mig ur listan.
    Lycka till ni andra, hoppas det går bra för er!!

*kramar om* Är så ledsen för er skull!

Hoppas att det går bättre nästa gång och att det tar sig snabbt!

Vad händer nu? Medicinsk abort eller hur gör man? Är det redan gjort? Beklagar jättamycket :(

• TheLove
    maddelu skrev 2010-10-12 09:36:33 följande:
    tack!!! tyvärr funkar din projicering dåligt Tungan ute
    jag har ringt till gyn nu, dit fick jag inte komma för att jag inte har haft blödningar. Hon hänvisade till BM, där hon tyckte att jag skulle ta Hcg prov. Om det skulle visa på nått avvikande kunde jag få komma till gyn och dom skulle göra ett Vul.. men känns ju jätte gormigt.

Nåväl, jag är liiite lugnare nu än tidigare i morse.,,,Jag hoppas bara allt går bra och att det är en liten där inne!!!
    Men gumman! Ring till en privat mottagning... Brukar väl kosta mellan 5-900:- för ett ul/vul men det är det ju värt om du får veta hur det ligger till! Håller alla tummar!
  • TheLove
    maddelu skrev 2010-10-12 15:39:10 följande:
    Jag har provat med privat, finns 2 st i grannstaden, men ingen av dom tar emot för VUL eller Ul. Men........
    wihooo!! tjatade till mig en kontroll hos Bm IDAG, vägrade vänta nån fler dag...trodde att jag skulle få göra nå slags kontroller eller blodprov- hcg. Men jag fick göra ett VUL!!! Skrattande Det var BM och en läkare som var med, båda 2 såg ett tickande hjärta, en kropp och ett huvud...
    "Liten" lever och mår bra alltså...!!
    Jag bröjade störtlipa när dom sa att dom såg ett tickade hjärta...Fi fan vad skönt!!!!

men helt otroligt hur man kan må så här bra i en graviditet, jag känner mig helt vanlig!!! men det för inget för nu vet jag ju att man kan må så här men att allt är OK ändå...

Tack för alla peppande ord, det gick vägen!!!
    Åh så underbart! Vilken vecka är du i nu? :):):):)
  • TheLove

Jag mår bättre än som icke gravid just nu. På morgonen mår jag illa och till vissa lukter (fortfarande) men i övrigt känner jag att jag mår bättre än vanligt! Härligt! (kanske är det för att man uppskattar så när man mår bra till skillnad från annars)

Känner mig dock helt slut vid minsta ansträngning kan inte gå snabbt eller så utan att vara extremt andfådd...

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~