Inlägg från: TheLove |Visa alla inlägg
  • TheLove

~mittenavmajknoddar~

Eerika skrev 2010-10-14 13:33:26 följande:
    Samma här: Jag kan knappt gå snabbt utan att flåsa...hua hemskt!!

Jag har legat deckad i influensa i några dagar, sonens daigsbaciller har angripit mig =(
    Fy så mkt sämre jag har vart nu när jag är gravid. Blåsor i munnen!! Aldrig haft innan....
    Hoppas det går över snart. Sådär kul att va hemma 2 veckan man precis har börjat jobba.....

Härligt med influensa! Är inte avundsjuk direkt.

talare skrev 2010-10-14 15:28:44 följande:
    hehe idag invigde jag toalettstolen. kom verkligen helt spontant (stod och borstade tänderna)!

Blä för att spy! Hoppas jag slipper det... Förra graviditeten spydde jag massor vid den här tiden...

snöstjärna skrev 2010-10-14 20:22:36 följande:

Så här blev tröjan sonen hade då vi berättade för min familj i söndags.

Jättefin tröja!

Elliot fattar inte att jag har en bebis och att man inte får klättra på magen. Där emot vet han att det ligger en bebis i fasters mage och att moster fick en bebis som legat i magen förut. Vi har läst lite om bebisar och syskon och Elliot vet att bebisar inte äter utan dricker välling från snöret som sitter i naveln och att bebisen dricker från mammas tutte när den kommer ut och då finns inte navelsträngen kvar längre... :P Det är det som han tycker är mest intressant och att bebisen kan ligga upp och ned inne i magen :P

Jag försöker få honom att förstå vad som händer i magen genom att vi läster böcker och kollar på bilder. Till Elliot pratar vi om att det är en bebis i magen, inte lillasyster eller lillebror, det tar vi när vi vet könet, tror det kan bli lustigt annars. Som min systerson "här är min lillesyster-lillebror höll väl i sig en månad eller två :)

Idag gick jag in i V.10 :):)

Visst är det V.13+0 som man räknar att mf risken försvinner jättemycket?

• TheLove
    melkersmamma skrev 2010-10-15 09:31:23 följande:
    lovleyy:
    gulligt :)

ja, det är efter vecka 12 utgång mf risken minskar.. har läst att av alla missfall som sker är 90% av dom innan vecka 12 utgång..
    det bord alltså bli 13+0 som det har minskat.
    Jo men det är vad jag hört med tror jag... :)
  • TheLove

Det kan blöda typ en vecka... Iaf för mig..

• TheLove

Nej såklart dör inte tråden ut! Älskar denna tråd men känner att just nu har jag inte mycket att skriva... Mår bra, ska inte till Bm förrän 26e (måste boka om tiden då jag jobbar då)

Har inte haft några blödningar på länge nu. Lite rödfärgat igår och idag men så minimalt...

Igår berättade vi för makens mormor som undrade vart jag gömt magen för det är ju inte alls långt kvar till maj :) Förklarade då att jag bara är i V.10 haha

Känner mig piggare och har mer ork nu än senaste veckorna. Känner mig inte ens gravid... Det är så lustigt för så kände jag aldrig när jag väntade Elliot :)

Jag har ganska mycket i skolan med just nu så därför blir det inte mycket skrivande och ibland svarar jag bara på något enstaka inlägg för jag inte har tid med mer... Har inget att göra med att jag inte bryr mig om de andra inläggen :)

Hur mår ni tjejer?

• TheLove

mådde superilla när jag hoppade in i duschen förut. fick sätta mig på golvet och vila en stunt :P

Har insett att man inte ska skicka maken till affären när det är viktigt vad man ska få med sig.

Han var där igår och skulle köpa ett big pack rökt skinka och kom hem med 120g basturökt emilskinka haha då pratade jag ändå med honom i telefon och sa att han ska köpa ett stort big pack, sånt vi brukar köpa ibland... Har då aldrig haft detta hemma haha

• TheLove

Åh jag drömde inatt att de hade 3 för 2 på alkoholfritt på systemet :P

• TheLove

Jag tänker knappt på att jag är gravid jag heller... Förra graviditeten tog jag magbilder varje vecka. Har tagit två bilder på magen på random dagar som jag nu inte mins...

Har bokat om min tid för gyn till på torsdag 21/10 istället för 26/10 så det känns kul att det är så snart!! Då kommer vi boka in tid för kub med :)

Nej nu måste jag göra en varm macka, är super hungrig!!

jakeline skrev 2010-10-18 17:54:50 följande:
    Har varit på inskrivning idag. Det gick så bra så! känns lite konstigt att man inte ska dit igen förrän nästa år... i början av januari. UL i början av december... Enda negativa var att jag väger mer än jag trodde. har iofs proppat i mig då jag mått illa typ hela tiden fram tills nu... Hoppas det planar ut iaf... :P

Har nu outat mig som gravid på fejjan. Eller ja, som ett blogginlägg i vanliga bloggen och det visas ju på fejjan också. Men det känns bra.
    Någon som kommenterat på fejjan då?
  • TheLove

Vill också gå ut med det på fejjan och berätta för vänner och släkt snart! Tänkte vänta till efter kub i alla fall...

Borde göra kub om 2-4 veckor någonting är i V.9+4 idag tror jag. Man har ju till 13+6 på sig... Får se om det blir ett vul på torsdag, då ska jag ju ändå göra gyn så då borde de ju kunna kika in en snabbis i alla fall (de var ju inte säkra på datumet sist)

Idag har jag foglossning! Har inte känt av nått på flera veckor men nu gör det fördjävligt ont!

• TheLove

Min man är den som inte vill berätta med... Lustiga män vi har ;)

• TheLove
    snöstjärna skrev 2010-10-19 19:49:56 följande:
    hahah jag verkligen.
    De kanske inte lixom ser det på samma sätt som oss.
    För mig är det så att skulle vi förlora barnet, ja men då har man folk att bolla tankar med även då.
    Istället för att gå å hålla allt inom sig självt.
    Medans mannen kanske tycker det är tryggare att vänta på nått vis.

Samma här!

tove83 skrev 2010-10-19 21:40:54 följande:
    min sambo tyckte att vi kunde vänta till jul med att berätta...själv vill man typ skrika ut det så en del förstår sig på en i mellanåtSkrikandes
    hahaha då går det ju verkligen inte att dölja längre :P
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~