Inlägg från: jakeline |Visa alla inlägg
  • jakeline

~mittenavmajknoddar~

Sommarnatt2010 skrev 2010-11-13 20:31:36 följande:

ooo vill oxå känna det där fladdret i magen...men är ju bara i 12+6 i dag så lär ju dörja innan man får känna den där magiska känslan =)

hihi har faktiskt köpt en liten farsdag present till den bliviande pappan :P längtar så tills vi kan ligga i soffan o känna sparkar båda två...

Förresten är det någon som åker utför här??? Vi ska på skidsemester i jan..funderar på hur mycket skidor man kan åka då o om det är farligt??? Förutom att jag redan nu inte kan stänga mina termobyxor så hade det ju varit roligt att kunna åka lite..ska iaf ta med längdskidor, det känns inte som det skulle vara så farligt,

jag skulle nog vara mest orolig för att ramla på magen. Men tar man det försiktigt så är det nog ingen större fara. Men man kanske ska hålla sig till längdåkning... :P
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-11-13 20:44:26 följande:
    Jag är inte så rädd för att ramla av mig själv...jag kan ju ta det lugnt, mer rädd för att tex bli påkörd eller nått..Har ju aldrig hänt, men det skulle ju vara max otur om man lyckas med det när man är gravid...

Min man är mest rädd för att jag ska få en lift i huvuver :P Hände för två år sedan. Fårgade honom va han trodde o svaret jag fick va "det är nog ingen fara men passa dig för liftarna" :)
    haha, jag har alltid en förmåga att ramla av liftar. Nu har jag inte åkt på länge, men ankarlift är inte så jäklarns kul alltså. :P Haha och påkörd är nog som sagt en större risk än ramla själv. Fast jag är så klumpig så jag ramlade lite titt som tätt ändå. :P Å andra sidan är det relativt mjukt och det är inte så ofta man ramlar rakt framåt på magen. och de är dessutom rätt så skyddade där inne.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-11-14 10:22:10 följande:
    hmm jag har så fruktansvärt ont i vänster skinka...Det hugger som om någon kör in en kniv där när jag reser mig från sittande eller böjer mig fram eller tar för långa steg. Inatt har jag inte ens kunnat vända mig i sängen...Började lite smått för någon dag sedan, men jag tycker det blir värre, nu gör det lite ont hela tiden precis där det hugger till, Vilket det inte gjorde i början...Vad kan det vara, väldans jobbigt är det iaf.
    kan vara ischias, men då borde det stråla från ryggslutet och nedåt.
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-11-14 18:43:05 följande:
    hmm jag förstår inte....vad menas med foglossning då?? hur kan det göra ont i skinkan... jaja det är väl bara att bita i det sura äpplet då
    jag har aldrig haft ont i skinkorna pga foglossning, däremot i ryggslutet, bäckenbotten och så där. Men inte någon sådan stickan smärta utan snarare en dov konstant smärta. 
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-11-14 19:43:10 följande:
    det är ju så jag har tänk att foglossning borde kännas...Känns konstigt att knivhugg i en skinka skulle vara foglossning..men jag får väl vänta ut o se..blir det värre får jag väl söka för det...
    läs mer här om foglossning: http://se.babycenter.com/pregnancy/antenatalhealth/physicalhealth/pelvicpain/ jag tycker ditt låter mer som ischias eller en nerv som sitter i kläm. 

Känner ni av era ligament när ni reser hastigt. Jag får nästan kramp i bland i ljumsken när jag ska resa mig upp för att se vad sonen gör. Får gå dubbelvikt ett tag. Men BM sa att det var ligamenten i livmodern som reser sig när jag var orolig förra grav. 
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-11-14 20:32:22 följande:
    tack ska läsa mer där...

Det där har hänt mig oxå två gånger, fast jag känner det nog lite högre upp, men dubbelvikt får man gå...läskigt men en vän till mig sa oxå att det var ligament... 
    mm det är inte alls kul. Men men, det är väl ett tecken på att livmodern reser sig och blir större, och det gissar jag är bra! :P 
  • jakeline
    TheLove skrev 2010-11-16 17:46:16 följande:
    jo 13+ tror jag... jag går ju in och läser på V.14 när jag går in i 13+ men vissa sidor räknar ju olika så jag är inte helt hundra... annars är den väl några cm kortare men man ser på kubet... jag såg sämre denna gång än med sonen men tror det kan bero på att mini låg i bakvägg denna gång och Elliot låg i framvägg...

Någon av er som provat bärsjal eller planerar att ha det?
    Jag har varit inne och läst endel om det och är helt fast, måste köpa... tänkte köpa det istället för syskonvagn...
    Jag fick en av mamma förra gången, men det var en i linne och det funkade inte riktigt så vi fick en Baby Björn-sele istället och det var superbra! Kommer använda den jättemycket istället för syskonvagn.
    hoppfull 2010 skrev 2010-11-16 21:32:19 följande:

Hej på er!

Igår blev första inköpet till trollungen där inne...:) inte alls meningen att de skulle bli nått inköp just nu..men vi såg den här på blocket och kunde inte låta blir. 500 kr fick vi ge för den. En trollvagga..den går att gunga, eller ha still. SKulle tro att vi kan ha den fram till 6-7 månader, sen så tror jag vi kommer ha en vanlig spjälsäg, förhoppningsvis min gamla sen jag var liten.

Men kändes välldigt konstigt att helt plötsligt ha en vagga hemma..:)

Sov gott allihopa!
    Åh vilken fin! Vi har en gammal en som gått i släkten i många herrans år. Sonen sov i den till han var kanske fyra månader sen flyttade han till spjälsängen.
  • jakeline
    TheLove skrev 2010-11-17 09:25:04 följande:
    Vi har en babybjörn men gillar inte den.. fick så ont i ryggen av att bära i den och ändå var den ergonomisk... lite lustigt... Tänkte iaf prova sjal denna gång, ser så mysigt ut med en liten knodd på bröstet... tror det blir smidigast så iaf när man ska hämta och lämna på dagis...
    jo om man får tag i en bra i trikå är de nog suveräna! Ska nog kika lite efter det nu. Baby Björnen fungerade bra för oss, men ingen längre tid när de blir större.
  • jakeline
    TheLove skrev 2010-11-17 12:05:22 följande:
    tror inte denna finns i butik men den var så billig att jag tror jag tar en sån... måste ju gå att reklamera annars...
    doddy skrev 2010-11-17 11:32:11 följande:
    Hej. Här är en till som ska ha knodd runt den 17 maj om inte tidigare. Jag väntar barn nr 2. Har en son som är född mars 07. Jag är ganska överviktig sedan innan och har nu de senaste dagarna börjat tycka det är tungt att röra sig. Jag går in i v 15 idag 14+0. Ska det vara så?
    ingen aning... beror kanske på kroppen eller så... Jag har problem med leder och får väldigt ont i ryggslut och fogar när jag är gravid så jag vaggar nästan fram haha men det känns ju tidigt att få problem med att röra sig när man bara är i V.15. Såg att du med hade en grabb som heter Elliot :) Min är 08 :)
    ja säkert. Men jag tror inte att du behöver det.
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~