Inlägg från: snöstjärna |Visa alla inlägg
  • snöstjärna

~mittenavmajknoddar~

TheLove skrev 2010-10-29 09:53:39 följande:
    Jag börjar få lite ångest. Jag pluggar ju fram till jul, efter det vet jag inte vad jag ska göra... Kanske jobba lite extra men restaurangen där jag jobbar har slutat höra av sig så jag vet inte hur vi ska få ekonomin att gå ihop efter jul... Måste söka jobb men kan ju bara söka extra då ingen vill anställa någon som är gravid... Vet i fan hur detta ska lösas...
    Oxå lite panik å ångest över skolan.
    Jag påbörjade ju en 2årig utbildning i augusti.
    Kommer nästan precis kunna gå klart första året ... sen vet jag inte hur det blir andra året, om jag kan läsa mycket hemifrån eller om jag får ta ett uppehåll.
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • snöstjärna
    TheLove skrev 2010-10-29 18:46:40 följande:
    Det är jobbigt när det blir så... Får hoppas att du hinner läsa klart första året i alla fall... Jag hade ju räknat med att jobba varje helg på restaurangen som jag har gjort typ ett år men nu ska de tydligen byta ägare (rykten, antagligen därför de slutat höra av sig) Sen tänkte jag fortsätta jobba en kväll i veckan när bebis är född med, men nu måste jag ju prata med en ny arbetsgivare och grejja... Jag behöver (och älskar) det där jobbet.... Hoppas det går bra att prata med nya chefen...
    Ja det är verkligen inte bara.
    Jag är helt ställd. Det allra bästa vore ju att jag kunde få gå kvar tredje terminen som bara är enskilt och fördjupning, samtidigt som jag är hemma. Sen fjärde terminen är ju då barnet blivit över ett halvår ... å då tänkte jag att kanske maken kan vara hemma å jag gör praktik .. för då är jag ju klar sen lixom. Istället för att behöva göra ytterligare ett år ..
  • snöstjärna
    TheLove skrev 2010-10-29 21:31:04 följande:
    Det skulle ju vara det absolut bästa. För oss blir det nog så att jag tar mammaledigt fram till Juni 2012 och jag kanske kan få ett jobb då och maken tar sommaren och så blir det dagis till hösten. Maken pluggar ju. Men grejen är den att han antagligen har ett vikariat under sommaren (har haft det de senaste två åren) och då blir ju jag hemma med bebis under sommaren med antar jag. (jag tar gärna lång mammaledighet) men som sagt hoppas jag att kunna jobba en kväll i veckan från att bebis är någon månad eller så, vill kunna komma ut lite med...
    Ja det är verkligen inte BARA att få ihop det praktiskt.
    Får ta det lite som det kommer tror jag ... hoppas det löser sig på bästa sätt!
  • snöstjärna
    Fridayyy skrev 2010-10-30 08:26:07 följande:
    Hur länge har ni tänkt att jobba? Första barnet tänkte jag jobba till veckan innan med fick havandeskapsförgiftning och blev sjukskriven, dessutom födde jag 10 dagar innan..=) andra barnet var jag redan hemma med första. Hon kom 20 dagar för tidigt så jag räknar med att det KAN bli så nu med så jag kommer nog vara hemma nån månad innan iaf.
    Jag pluggar denna gång å har tänkt kunna vara med så länge det bara går. Helst hela läsåret ut.
    Men risken finns att vi får ett prematurbarn även denna gång, så då blir det ju att jag får sluta tidigare ...
  • snöstjärna

Lovelyy:
    Tufft med blödningar igen, hade det stannat upp något under tiden eller har du blött hela tiden?
    Mina slutade ju nu för nån vecka sedan ... typ v9 ... hade en blödning i v12-13 med sonen dock, så jag känner att jag inte är riktigt "klar" ännu. Kommer säkert ett "bakslag" ...

Men nu e vi inne i v12 i alla fall ... skönt!
    Längtar så till UL, nu tycker jag att november bara kan passera! FORT! =)

• snöstjärna

Detta är jag i v12. Känner mig svullen men mest om kvällarna. Detta är taget här på morgonen.

Liten jämnförelse. -2 kilo mellan bilderna. Dock i v12 på sista då.
  • snöstjärna
    TheLove skrev 2010-11-02 13:00:32 följande:
    Gjorde ett test precis som säger att 69% chans att det blir en flicka :P Får se hur väl det stämmer...

www.childbirth.org/articles/boyorgirl.html
    snöstjärna skrev 2010-11-02 10:33:23 följande:
    Detta är jag i v12. Känner mig svullen men mest om kvällarna. Detta är taget här på morgonen.

Liten jämnförelse. -2 kilo mellan bilderna. Dock i v12 på sista då.
    Är också svullen mest om kvällen... Får ju tänka på att bebben bara är jätteliten än (5-6cm) så det är ju inte därför magen är stor... Livmodern ska ju kännas över blygdbenet nu men har inte lyckats känna det än...
    Jag har inte känt kanten ännu heller, klämmer å känner om kvällarna då jag ska sova =)
    Svullen e jag dock minsann, men de kan ju vara tarmar å allt ...
  • snöstjärna

Congratulations!

Alena.Ozerova.Fotolia.com

You have a 25% chance of having a boy.
    And you have a 75% chance of having a girl.

And Here's Why...
    You are carrying the extra weight out front, so it's a boy.
    The hair on your legs is not growing any faster during your preganacy, so it's a girl.
    Girls are carried high. You are going to have a girl.
    Sleeping in a bed with your pillow to the south indicates that you will be having a girl.
    Your feet are colder than they were before pregnancy. You are having a boy.
    You refuse to eat the heel of a loaf of bread. You are having a girl.
    Dad-to-be hasn't been gaining weight along with Mom-to-be, so it will be a girl.
    The maternal grandmother doesn't have gray hair (dyed or natural), so a girl will be born.
    You had morning sickness early in pregnancy, so you are expecting a girl.
    You are not looking particularly good during pregnancy. Therefore, it must be a girl, because girls steal their mother's looks.
    Your chest development has not been very dramatic during pregnancy. You should expect a boy.
    Since the sum of the mother's age at conception and the number of the month of conception is an odd number, it will be a girl.
    Your urine is a dull yellow color, so you will have a girl.
    You are craving sweets, which means that it is a girl.
    Your nose hasn't changed during pregnancy, which indicates a girl.
    You have been craving meats or cheeses, so it is a boy.
  • snöstjärna
    Sommarnatt2010 skrev 2010-11-02 17:42:43 följande:
    Mysigt..när är det vanligt att man börjar känna rörelse??? Längtar sååå tills jag kan känna pyret röra sig...
    Jag började känna av en fisk i magen i v16 sist.
    Så jag hoppas ju att det börjar kännas lite då om inte lite tidigare då eftersom det är andra barnet ... kanske ett litet livstecken innan UL:et i v18.
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~