Inlägg från: Sommarnatt2010 |Visa alla inlägg
  • Sommarnatt2010

~mittenavmajknoddar~

Fridayyy skrev 2011-02-17 08:40:08 följande:
    Har du hög feber? Är det svininfluensa så kan det ju påverka dina lungor eller bebisen.
    Febern steg under eftermiddagen igår var väl uppe på 38 kanske mer under natten, nu på morgonen hade jag ingen feber. Ja det var ju vad läkaren på VC trodde, hon skrev ut tamiflu..Hann ju ta en dos igår så kanske hon hade rätt eftersom jag redan känner mig lite bättre (utan feber) dock tycker jag det är konstigt att de inte testar. De tog ju inga blodprov el så =/ Låt säga att det inte är det. hur nyttigt är det att äta medicin då :S 

Jag ska ha koll på när febern går ner så att den sen inte stiger igen någon dag senare för då är de följdsjukdom på g..Ska åka in igen om jag får tungt att andas eller känner mig pga att jag inte får tillräckligt med syre...Men jag tycker det är lite svårt att veta, gravid i v 27 så andas man ju redan lite tungt o allt är lite jobbigare men får väl känna efter så det inte blir tyngre. 

Har inte hittat något om att influensan skulle påverka bebis, läkaren sa inte heller något om det så det hoppas jag inte...Utan egentligen "bara" mig...missade tyvärr teletiden hos BM nu på morgonen tänkte prata lite med henne om det men men...
    maddelu skrev 2011-02-17 09:05:23 följande:
    hur har ni det med järnvärdet? Som lägst har mitt varit på 105, BM tyckte jag skulle ta 1 tabl  Niferex
    dagligen. Men efter 2 veckor så hade värdet bara höjts till 109, så nu ska jag ta 2 Niferex dagligen.  Känns lite hysteriskt tycker jag. Jag är inte påverkad av "järnbristen" och såååå lågt är det väl inte?!
     Jag hade jätte bra järnvärden på inskrivning 135...Men hade inga depåer att ta av så någon vecka efter inskrivning ringde min BM o sa till mig att böra med Niferex med en gång. 1 varannan dag...Så det kan ju vara så att värdet 105 inte är farligt lågt men om du sen tex inte heller har några depåer så blir det värre o du behöver äta niferex... Jag vet inte...
  • Sommarnatt2010
    Fridayyy skrev 2011-02-17 12:02:55 följande:
    Lakritz, mycket märkligt att de inte tog prover på dig??? Nä jag vet bara att jag pratade med BM om influensa och hon sa att bebisen kunde påverkas med inte hur. Det är nog mest mamman ändå. Jag trodde man hade 40-graders feber med influensa i ca 1 veckà?? Varför trodde de att det var svininfluensan?
    Ja det tycker jag oxå...Får försöka ringa BM i morgon...Har man varit sjuk mer än två dygn kan de ändå inte göra något, då verkar inte tamiflu...O tydligen ska de vara ganska frikostiga med tamiflu för att förhindra att man blir så jätte dålig...

Dels tror jag hon gick på att de hade en kollega som kom till jobbet i måndags med exakt samma symtom som jag hade..Hosta o ont i luftvägarna...sen blev han jätte dålig under eftermiddagen och gick hem med hög feber...Så hon ville väl ta det säkra före det osäkra kanske beroende på att man är gravid oxå. Febern steg ju under eftermiddagen igår, men jag tog ju en dos direkt när jag kom hem o kanske hann den börja ha effekt med en gång eftersom jag inte har någon direkt feber idag. Ska äta i fem dagar så hoppas jag är pigg snart. 

TOVE83: tack, känns skönt att Liten troligtvis inte tar skada...

Står att man ska undvika shoppingcenter o i ett sådant har jag inte varit på flera månader men ska jag undvika mitt jobb oxå då eller =) Tror nämligen smittorisken är större där än i affärer...Jobbar som lärare på en F-6  skola...
  • Sommarnatt2010
    Fridayyy skrev 2011-02-17 13:17:09 följande:
    Dumt det lät med shoppingcentra (i Bli Mammas text), det måste ju vara lika mycket smitta i en biosalong, konsertsal och andra stora platser med mycket folk.
    Precis min tanke...o vissa jobb typ sjuksköterska på VC :P
  • Sommarnatt2010
    masw skrev 2011-02-17 14:49:20 följande:
    Har ni fått vaccinera er?
    Jag gjorde det förra året, men har inte gjort det i år.  
    Jag gjorde det oxå förra året el ja 2009...Men i höstas sa de att gravida som vaccinerade sig förra året inte skulle göra det igen..så har inte vaccinerat mig i år...Kanske man borde gjort?! Får väl bara hoppas man slipper följdsjukdomar som lunginflamation o sån skit..det är väl ganska stor risk för det när man är gravid :S
    jakeline skrev 2011-02-17 15:26:16 följande:
    jag har vaccinerat mig en gång mot influensan, bara för att vi fick det gratis där jag jobbade då. och jag reagerade jättestarkt på vaccinet så nu har det fått vara. De råder väl de som itne vaccinerade sig förra året att vaccinera sig nu, men jag har valt att itne göra det. :P *rebel, rebel* 
    Jag reagerade oxå på vaccinet förra året, fick liksom influensa light i typ en dag...Frossa, feber ont i kroppen ja alla symptom...Då var den sjuksköterska som sa till mig att det var tur att jag vaccinerade mig, för om jag reagerade så pass mycket på vaccinet som är en väldigt liten dos, hade jag blivit jätte dålig om jag blivit sjuk på riktigt. vet inte om det stämmer men så sa hon.

Visst var det någon här inne som virkade oxå??? Fick en sån himla bra länk med jätte söta djur (tror det var i denna tråden), men jag måste glömt spara den för nu kan jag inte hitta den :( Någon som känner sig träffad =)
  • Sommarnatt2010
    hoppfull 2010 skrev 2011-02-17 17:44:34 följande:
    hej Lakriz!

jag virkar..men jag vet inte om de var jag som var framme med länken..men en länk där man hittar mycket skoj är monsterarkivet.blogspot.com/ , inte bara virkat..utan lite allt möjligt. väl värt ett besök!
    Jag håller just nu på med två olika filtar till vårt lilltroll, i mormorsrutor..
    Nä det var nog inte den jag tänkte på, men det är alltid roligt med idéer så Tack!!

Det är så mycket jag vill virka..håller ju på med sköldpaddor till en barnvagnsmobil..just nu är det dock sniglar, får inte till benen :P Sen är jag oxå sugen på att virka en filt med mormorrutor..Hittade världens sötaste elefant oxå...ooo kanske skulle satsa på att vara sjuk ett tag :) Nä fy, det är inte roligt. Hoppas det räcker med den här veckan ut så man slipper sjukskriva sig.
  • Sommarnatt2010

Måste bara höra om det är någon mer som börjat må illa igen eller om det kanske är något annat??? jag som snart lyckats kurera mig från förra veckan tycker ju det här känns mindre roligt :(

• Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2011-02-21 13:07:32 följande:
    Får hoppas att det inte gäller oss dock, att det bara är någonting som håller i sig ett par dagar ;)
    Precis =)
    har en liten förhoppning om att det varit Tamiflu som fått mig att må lite illa..Tog sista tabletten idag så kanske kanske slipper jag det sen
  • Sommarnatt2010

Idag har jag konstaterat att min halsbränna är väldigt arbetsrelaterad. Jag har inte haft halsbränna sen någon dag innan sportlovet...men igår kväll tyckte jag den kröp på igen...O idag (första dagen på jobbet på 1½ vecka) har jag haft väldans massa halsbränna :S Känns ju sådär ska ju jobba iaf två månader till =(

• Sommarnatt2010
    Fridayyy skrev 2011-02-24 10:45:05 följande:
    Novalucol hjälper för mig. Tar det varje kväll.
    Jag har som värst mitt på dagen efter lunch o då håller novalucol bara en kort stund...Mjölk lindrar ungefär lika bra när det är som värst...Men men jag överlever.
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~