Inlägg från: jakeline |Visa alla inlägg
  • jakeline

~mittenavmajknoddar~

talare skrev 2010-12-23 09:45:31 följande:
    haha. min bebis gör tvärtom, men inte känner pappan nåt än för det...
    haha... attans. :P
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    maddelu skrev 2010-12-27 11:29:52 följande:
    många verkar bli framflyttade...nåväl! bara den kommer nångång så e jag nöjd Glad

Har ni börjat fundera på namn ännu???

Vi har då pratat om det, det som toppar listorna just nu är:

pojke: Dante, Theo, Assar
    flicka: Ella, Livia

Sen undrar jag vad ni har för reflektioner på namnet Hardy ? Glad
    Éomer har en kompis som heter Dante. Det är fint tycker jag. Ella finns på vår tjejlista, men vi har två tjejnamn som vi väljer emellan om det blir en tjej. Dock inget killnamn... Éomer var ju det vi båda gillade förra gången och då blev det ju en sådan... :P 

Hardy måste jag nog säga inte känns som ett förnamn, snarare efternamn... 

Vad tycker ni om Trystan? försöker matcha med Éomer om det blir en kille... Tristan känner vi en som heter och man vill ju inte heta exakt likadant... Ja vi gillar litteratur i vår familj... :P
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    maddelu skrev 2010-12-27 11:47:29 följande:
    Jo dante har vi varit överense om den början, så lär nog kasnke bli det , om det blir en pojke Glad

Hardy ÄR ett förnamn..men jag vet inte om det är coolt eller bara gubbigt Tungan ute

Trystan var inte någon favorit för mig faktiskt.... jag kopplade ihop det med Krysta eller Knysta... och det är ju som inte "fina" ord, men kasnke bara är att jag är ovan ... Tycker ni om det är det ju jätte bra Glad
    hehe ja det har du iofs rätt i. Jag gillar Vidar och tycker det passar med Éomer, men maken är inte lika het på det... :S Vill ju ha samma fornnordiska känsla... 
  • jakeline
    doddy skrev 2010-12-27 22:48:19 följande:
    Hej tjejer. Hoppas ni alla har haft en bra jul. själv har jag bara njutut av ledigheten. Har hunnit vara på rul. Och vi såg en glad och pigg bebis. På torsdag ska vi lyssna på hjärtat och våran 3 åriga son ska vara med. 
    Lägger in en bild på magen. Är idag i v 19+5. Så vad tror ni äntligen bebismage eller är det fortfarande bara tjockismagen som ligger och luras?

definitivt en bebismage!
  • jakeline
    TheLove skrev 2010-12-28 09:02:53 följande:

V.18+6 Tror min blivit en bebismage nu också... Dock är detta en kvällsbild...
    vilken härlig mage! ska nog ta en bild någon dag här. Normalt gör jag det varannan lördag när jag ändå byter vecka... men kanske blir det en nyårskula i klänningen jag fick av maken i julklapp
  • jakeline
    TheLove skrev 2010-12-28 21:31:39 följande:
    Ursch, idag har vi varit med om en bilolycka... Körde på motorvägen och en bil bromsade in hastigt framför oss så vi fick svänga ut i omkörningsfilen och får sladd. Det slutar med att vi står med nosen i motsatt riktning och kan inte ta oss där ifrån. Väntar in polisen som stänger av ena filen så vi kan vända sen får vi köra 20km till närmsta poliskontrollplats för att vänta in bärgare. Polisen tror att bilen får åka till skroten...

Vi mår i alla fall bra! Det var bara jag och mannen i bilen. Har lite ont i magen, revbenen, axeln och nacken... Har inte kännt bebis sen olyckan (vid 5 tiden) men brukar bara känna när jag ligger i sängen. Får hoppas att det inte är någon fara med lille filuren där inne. Tur att jag bokade om ul tiden till torsdag så jag får se lillen nu efter olyckan. Imorgon ska vi till VC för att kolla oss... Inget kul om det blev whiplach eller nått i den stilen...

Håll tummarna för att min lille bebis mår bra!

(orkar inte svara på era inlägg som jag tänkt... har så mycket annat i huvet nu...)
    Oj! hoppas att allt är bra med er! fick ni inte komma in till akuten för att kollas upp?! Är inte det "normalt"? Speciellt om du är gravid, tänker jag... Men fy vad hemskt ändå! Tänker på er!
  • jakeline
    TheLove skrev 2010-12-29 09:09:05 följande:
    Polisen sa att eftersom vi mår bra så är det bättre att ringa vc idag... Skulle vi till akuten skulle ju vi få vänta halva natten då vi inte mådde dåligt någon av oss... Bebis verkar må bra i alla fall... Han sparkade sen igårkväll så det känns skönt... Men vc blir det idag i alla fall... Tack för du tänker på oss... Jag är bara glad att inget värre hände... Började tänka på Elliot o vad som skulle hända med honom om vi gått bort... Men så får man ju inte tänka... Sån tur att vi inte hade några bilar supernära bakåt i alla fall...
    okej. Men vad skönt att han sparkat iaf! usch jag har världens dödsångest så sådant förtränger jag helt! Men det är klart att man tänker i de banorna. Skönt att ni mår bra i alla fall!
  • jakeline
    Fridayyy skrev 2010-12-31 10:43:01 följande:
    Hur är era magar? Min är så svullen och spänd ibland ända upp till tuttarna men så stor är ju inte livmodern?? Varför blir jag så hård om magen över livmodern? Är det tarmar eller var är det? Blir bättre när jag lägger mig ner.
    det är tarmarna och allt annat som förut var längre ner. Det liksom flyttas uppåt tänker jag... 
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~