Inlägg från: TheLove |Visa alla inlägg
  • TheLove

~mittenavmajknoddar~

V.12 idag :) Känns skönt, och så blir det kub den 10e :)
    Blöder lite klart blod idag men hoppas inte det är någon fara :)

• TheLove

Jag har också svårt att hålla koll på vem som skriver vad ;)
    Men jo jag har blödit mycket till och från och gjorde det med sonen med...
    Jag är inte så orolig för blödningarna längre, känns som värsta faran är över. Tror inte det är någon fara alls med rosa flytningar (det har jag nästan hela tiden, alternativt bruna) Jag försöker trösta mig med att skulle jag få missfall skulle jag ju märka det klart och tydligt eftersom igelkotten i magen är 12 veckor nu och därmed ganska stor... Inget som skulle kunna komma ut obemärkt om man säger så, och självklart är det jobbigt att blöda, varesig det är lite eller mycket men det gäller att se det positiva...

Jag tror nästan det är en tjej i magen denna gång. Jag mår så bra och när jag väntade sonen mådde jag skit. Tänker att det kan ju ha med könet att göra hehe

• TheLove
    Eerika skrev 2010-11-01 19:00:58 följande:
    Hej!!
    har inte vart här på länge , jag hinner helt enkelt inte med.
    Det är jobb, lillkillen och fixar i nya huset för fullt, + alla gravsymptom som kommer och går.
    Så jag lämnar er och tråden nu.
    Lycka till alla med era magar!!
    Nej vad tråkigt...
    När du får mer tid och ork får du gärna göra oss sällskap igen!
    Lycka till du med så ses vi kanske lite längre fram i graviditeten!
  • TheLove

Det har stannat upp men har haft lite brunaktiga flytningar så lite blod har det ju varit ändå... Nu blöder jag "inget" längre i alla fall. Jag kommer nog fortsätta blöda genom nästan hela graviditeten. Gjorde det när jag väntade sonen.

Det verkar ju som V.12+0 är när risken är över men jag känner mig rätt så trygg redan och när jag gör kubet är jag i V.12+2 och då kan jag ju verkligen andas ut efter det :) Såå skönt!

Tog en ny magbild igår om någon vill se V.12 :)

• TheLove
    jakeline skrev 2010-11-02 10:09:31 följande:
    haha, för mig är det tvärt om. jag mådde mycket bättre med sonen än vad jag har gjort den här gången. Vad jobbigt med blödningarna...
    Gjorde ett test precis som säger att 69% chans att det blir en flicka :P Får se hur väl det stämmer...

www.childbirth.org/articles/boyorgirl.html
    snöstjärna skrev 2010-11-02 10:33:23 följande:
    Detta är jag i v12. Känner mig svullen men mest om kvällarna. Detta är taget här på morgonen.

Liten jämnförelse. -2 kilo mellan bilderna. Dock i v12 på sista då.
    Är också svullen mest om kvällen... Får ju tänka på att bebben bara är jätteliten än (5-6cm) så det är ju inte därför magen är stor... Livmodern ska ju kännas över blygdbenet nu men har inte lyckats känna det än...
  • TheLove
    snöstjärna skrev 2010-11-02 15:33:00 följande:
    Jag har inte känt kanten ännu heller, klämmer å känner om kvällarna då jag ska sova =)
    Svullen e jag dock minsann, men de kan ju vara tarmar å allt ...
    Hehe ja, jag har inte känt efter så mycket, men där emot ligger jag och funderar: "var det tarmarna eller rörelser" haha, chansen för att känna rörelser redan nu känns väldigt otrolig. Är glad om jag känner det från v.16 eller nått (man brukar ju känna tidigare andra gången)

När vi väntade sonen sparkade han första gången att par dagar innan julafton och på julafton sparkade han så maken kände :) Underbar julklapp!
  • TheLove

Runt V.18-20 med första barnet har jag för mig att jag läst men ska ärligt säga att jag är långt ifrån säker på det...

• TheLove

V.17+3 kände jag första sparken och maken kände 19+2

• TheLove

*suck* Nu blöder jag igen... Att det aldrig ska ta slut...

• TheLove
    maddelu skrev 2010-11-02 20:05:34 följande:
    jobbigt, men hur var det. Har läkaren/ bm, hittar var blödningen kommer ifrån?? vad säger dom allmänt om det?

Hoppas du slipper det där snart!
    Jo jag blöder pga lättblödig livmodertapp. Hade samma förra gången plus lågt sittande moderkaka.

Har inte ringt bm om dessa blödningar, har inte känt att det varit någon fara...

Så skönt att det blir kub om en vecka så jag får se att igelkotten mår bra!

Nu ska jag sova kl 20:30 hahaha
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~