Inlägg från: Sommarnatt2010 |Visa alla inlägg
  • Sommarnatt2010

~mittenavmajknoddar~

TheLove skrev 2011-05-19 19:26:10 följande:
    Nej jag fattar det inte heller... De vill att det ska starta av sig själv... Undrar hur länge man ska behöva vänta...
    Jobbigt. Håller tummarna för att det kör i gång på allsvar snart. Konstigt borde de inte ge värkstimulerande då om det avtar..Det hör man ju oxå att de gör om det drar ut på tiden hmmm
  • Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2011-05-20 19:08:07 följande:
    Nu ska jag till förlossningen! Var där vid 4 för att kolla vattnet men det var det inte. Fick en hinnsvepning och efter det kom värkar men jag åkte hem. Nu gör de så ont att det inte går hantera... Sitter i bilen nu...
    Lycka till o hoppas det är på riktigt den här gången!!!

Nu hoppas jag verkligen att Liten vill komma snart...

Min mormor gick bort i morse o begravningen kommer troligtvis bli om drygt två veckor...vilket betyder att jag fortfarande kan vara gravid eller rent av ligga på förlossningen. Vilket skulle kännas jätte jobbigt. Försökte prata med mamma om att skjuta begravningen framåt lite, men hon tyckte det blev för långt fram... :S För min del känns det jätte viktigt att få det avslut som en begravning innebär, men hon verkade inte ritkigt förstå. De andra tog ju ett farväl idag vid hennes säng. Men med drygt 10 mil till dem så kändes det inte som ett alternativ att köra dit själv =(

Skulle en kommande begravning vara ett giltigt skäl för en eventuell igångsättning tidigare?? Det skulle innebära att de "måste" sätta igång mig en vecka tidigare än vad de brukar här...

Nä måste försöka få min mamma att förstå att det är viktigt för mig =(
  • Sommarnatt2010
    Gummsan85 skrev 2011-05-20 20:54:17 följande:
    tänkte bara hoppa in lite snabbt och berätta att kl 13.12 kom åran lilla son "Leo" 2800g och 49lång. hoppas det går bra för er andra och lakritz: beklagar sorgen :(
    Grattis!!

Jakeline & Gummsan85: Tack..ikväll längtar jag verkligen efter bebis o hoppas det vill starta NU
  • Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2011-05-21 09:01:50 följande:
    Läser inte det ni skrivit nu men Wilgot är här nu. 2650g och 47cm. Han föddes kl 01.35
    GRATTIS!!! va underbart =)
  • Sommarnatt2010

Här är det lika lugnt som vanligt... Har haft lite sammandragningar i helgen men det är inte mycket det. Så planen för idag är nog storstädning. Något annat man ska testa när man ändå är i gång?

• Sommarnatt2010

Hur har era Sf-mått varit de senaste veckorna???

mina ser ut så här...När det mellan 34+1 och 36+6 bara ökat 1cm så frågade jag min BM om hur det var...Det var ingen fara sa hon, allt såg bra ut...Men nu ökar det ju inte alls...Har ni oxå haft det så??

34+1 - sf 32
    36+6 - sf 33
    39+0 - sf 34
    39+6 - sf 34 

• Sommarnatt2010
    jakeline skrev 2011-05-24 18:25:20 följande:
    Nu är äntligen Aylinn här! KOm i morse kl 8:02 efter ca 12 h på förlossningen! skruttan väger 3360g och är 51 cm lång

GRATTIS!!!
    oooo nu vill jag ju ännu mer att Liten ska komma...men inte minsta känning här.
  • Sommarnatt2010

Grattis!!!

Önskar verkligen att det vill starta i natt...Känner fortfarande ingenting :S  

• Sommarnatt2010

Klockar värkar... Slemproppen gick vid 1 direkt en stark molandevärk vid 2 blev det värkar med ca 6min mellanrum. Så blir nog inte mycket sömn i natt.

• Sommarnatt2010

Efter 40 tuffa timmar kom han igår kväll vid 16.55. 4110g o 50cm lång är han... Eftersom både jag o min man trodde på en tös har vi inget namn ännu...Han är underbar

• Sommarnatt2010

Hej Hej! Hur går det för er....jag har inte alls tiden att vara här som innan, men hade varit lite trevligt attforsätta prata om hur det går med våra små....eller har det startats en ny tråd som jag har missat? April/maj tråden tycker jag blir för stor gillade vårt lilla koncept :) Olle är tre månader o jag tycker det flyter bra även om han nu är lite förkyld o hostig o alltså lite mer gnällig. Jag hel ammar o hat tänkt göra så ett tag till....trots gott om mjölk har amningen varit väldigt tuff, han har varit väldigt bråkig vid bröstet exakt vart det beror på vet ingen, men sen 3 månads dagen har det flutit fint, så det är först nu som vår amning är den mysiga stund det ska vara.... Han växer så det knakar (lite för fort om man frågar mamma :)) han är nu 64 lång o 6810 tung Hur har ni tänkt med vinter kläder, tycker det är sååå svårt Hoppas allt är toppen med er!!!! Ursäkta att allt blir i ett enda jobbigt stycke men enter fungerar inte

• Sommarnatt2010

Jag är inte så sugen på att börja med smakisar ännu =) Dels har ju amningen bara fungerat bra knappt en månad o har tänkt hel amma ett tag till...Men får väl se, vad de säger nästa gång jag ska till BVC tror det var nästa vecka, då är plutten 4 månader...gud va tiden går 

Igår kväll började Olle snacka som en tok här hemma...Han har jollrat lite gran mot mig innan o "härmat" men som sagt bara några enstaka gånger så igårkväll började han snacka som bara den...Med allt. Så när jag la honom för kvällen låg han i mörkret o pratade för sig själv jätte länge innan han somnade...få se om det blir samma sak idag, pratar gör han iaf =)

frågar igen om  det här med vinterkläder. Jag har tänkt så här, är det galet??
    Det ingår en fotsäck till vår vagn...Har köpt en fleecoverall o en vindoverrall..Tänkte att man kan ha vindoverallen först o sen när det blir kallt fleecen o skulle det bli super kallt tar jag båda o filt kanske så fotsäck då...sitter på skinnfäll. Det måste väl räcka eller behövs det en åkpåse oxå???? Tycker de känns så onödigt dyra eller är jag helt ute o cyklar.

Olle börjar tycka det är så där kul att ligga vaken i vagnen nu, som tur är sover han mest när vi går, men är han vaken tar han tag i "locket" o försöker dra sig upp...hoppas dock det går att ha honom liggande ett tag till.... 

• Sommarnatt2010

Bor på småländska höglandet, så kallt det blir det...jag har hund så två promenader om dagen oavsett väder blir det. men får väl köpa en åkpåse om det skulle behövas. Testar utan först.

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~