Inlägg från: Eerika |Visa alla inlägg
  • Eerika

~mittenavmajknoddar~

TheLove skrev 2010-09-27 17:31:14 följande:
    Stackars mig!!! Det känns som min rygg håller på att gå av *gnäll* (visst får man gnälla?)
    Jaa det får man!! Det gör jag med =( Har så ajaj i ryggen och ljumskarna.
    Ska börja jobba på måndag, vet inte hur jag ska kunna dölja att jag är gravid. Går som en vankande anka imellanåt......
  • Eerika

Snöstjärna!!
    Lycka till idag, håller tummarna för er att ni får se bönans hjärta picka!!!!

• Eerika

Hormoner:

Jag har med humör som svänger upp o ner, just nu håller jag på med inskolning med sonen.
    Det går jättebra när han är på förskolan själv, men sen när jag hämtar honom och hela em hemma så är han jättemammig!! Detta gör mig halvt galen. Gnäll, gnäll, gnäll och jag får inte gå ett steg ifrån honom.
    Det måste ha och göra med inskolningen.

Foglossningen:
    Haha ja vi vankar som ankor, men det är ju enda sättet som gör att det är ok att gå!!
    Min man sa att jag behöver ju inte gå som en höggravid!! Men vad ska jag göra då sa jag??
    Som tur är har jag hittat mitt rehabbälte som jag använder när jag ska röra på mig mkt.
    Mitt dilemma är vad jag ska säga på jobbet? Jag har ett jobb som gör att vi blir omplacerade när det syns att vi är gravida. Nu har ju jag fått lite mage redan och har svårt att springa, gå mkt som är ett  måste i mitt jobb.
    Chefen vet ju redan. Jag funderar på att tala om det första dagen så behövs det inte spekuleras om ngt och jag kan ha lite andra arbetsuppgifter från början.
    Vad säger ni??

• Eerika

Önskar alla lycka till som blöder och ska göra VUL!!!
    Jag blödde med sonen i början av graviditeten och var inne på 3 VUL för att kolla att allt var ok.
    Denna grav. har jag peppar peppar inte blödit ännu, och hoppas slippa det. Det skapar ju helt klart en jätteoro i kroppen när man blöder.
    Men jag vet att det är jättevanligt med blödningar när man är gravid.

• Eerika

Jag dricker sällan mjölj, tycker det inte är så gott.
    Men när det blir så dricker jag mellanmjölk för det är det vi har hemma. Ett glas till maten kan absolut inte vara ngn fara. Tycker att de varnar för så mkt märkligt imellanåt. När min mamma vänta mig var det minsann bara alkohol och nikotin man skulle avstå ifrån, och se det blev människa av mig med =)

• Eerika
    snöstjärna skrev 2010-09-29 14:59:32 följande:
    Allt är bra med lilla bönan.
    Men vi har förlorat ett syskon.

Visste ju att jag hade en lite annorlunda livmoder, å idag fick jag veta lite mer.
    Jag har en hjärtformad livmoder, troligtvis med en skiljevägg emellan vilket gör att det typ blir som två.
    Det första hon å vi såg var en tom liten säck .... å lite vätska - troligtvis blod. Så hon konstaterade et missfall.
    Men sen körde hon runt med staven lite till .. å där låg bönan!
    Å vi fick se ett hjärta picka på.
    Dock var det väldigt litet.

Fortsätter jag blöda får jag komma å kolla igen om en vecka.

Börjar jag blöda igen får jag åka in å titta till.

Problemet med att ha en sån här livmoder som jag har, är att det oftast blir prematur barn. Det finns mindre plats att växa på ... de blir oftast lite tillväxthämmade. Så det kommer att bli ett ultraljud var 4:e vecka efter rUL. De kommer ha koll på mig.

Risken för missfall är även större då det ser ut som det gör.

Men nu ska jag njuta av detta å lilla bönan som lever i mig .... å på ett vis är jag "glad" att det bara är en .... men på samma gång lite ledsen över att vi förlorat en liten där inne.
    Så skönt att det låg en böna i din mage =) Trist med tvillingen!!
    Hoppas allt kommer gå bra för dig nu!!
    Styrkekramar till dig!!
  • Eerika

Har vart ifrån tråden en del, kollar ibland.
    Kul att många har fått positiva besked. SYnd om er som dessvörre inte har fått det. KRAMAR TILL ER!!

Jag har börjat må superilla på mornarna, så det tar sin tid att komma upp på morgonen.
    Samtidigt som jag har lilla sonen som ska upp och till förskolan.
    Nästa vecka börjar jag jobba, hoppas inte illamåendet blir värre.
    Har blivit omplacerad redan när jag kommer tillbaka.
    Foglossningen gör att jag inte kan stå och gå så mkt som mitt jobb kräver.
    Och ni ska se min mage!!!! Rund gravidmage, högt upp!! Helt sjukt, undrar vart d ska sluta =)
    Träffade en gammal kollega igår som frågade när jag ska ha nästa.
    "Syns det sa jag?" "Japp klart o tydligt sa hon" Kan då tilläggas att hon o jag inte setts på 3år så hon har aldrig sett mig gravid!!!
    Så här går det inte att dölja längre....

• Eerika
    Gummsan85 skrev 2010-09-30 16:07:36 följande:
    jag har åxå fått en mage högt upp :/ vet inte om de har med just graviditeten att göra eller om jag bara äter för mycket, mår juh så illa så äter bara därför :( försöker dock hålla mig till fil å frukter på dagarna men sen när man kommer hem blir de svårare :(
    Tarmarna töjer sig ju med. Många med barn nr 2 i magen i min bekantskapskrets som blev med bebismage fort.
    Vissa stanna det av för ett tag men vissa blev mkt större en med barn nr 1. Så bara vänta o se =)

Idag har jag fått klart med jobbet med uppgifter och arbetstider, jobbar 8-12 mån-fred. Riktigt skönt.
    Och om jag nån gång behöver jobba helg så blir jag ledig nästan en hel vecka efter det.
    Så här får man nästan fira =)
  • Eerika
    maddelu skrev 2010-09-30 20:41:34 följande:
    nu böjar det vara dags att berätta för mamma å pappa. jag är i vecka 8 nu.... Min käre far fyller år på tisdag. (v 7+6)GladJag tänkte trycka upp en t-shirt med texten" Grattis, du ska bli morfar", och ge som present. Jag är enda dottern och det är mitt första barn, så det blir ju hans första gång som morfar. Mamma kommer ju att vara med vid presentöppningen, så på så vis hoppas jag att hon kan räkna ut att hon ska bli mormor Tungan ute

Vad tycker ni??  bra ide´?

Nackdelen är väl att andra från familjen, mina bröder m familj, kasnke moster... ocå kommer att vara med på "kalaset" och därför kommer få reda på det oxå. Men men...man får väl säga på  nått sätt att dom inte behöver "skrika" ut det till alla, utan ta det lite lungt med att berätta vidare. Nåväl.

ciao!
    Bra idè!! =) Kör på den!!
    Med sonen sa vi inget förrän till jul. Dock fick jag hålla mig gömd från nära o kära ett par veckor =)
    Köpte en tröja som det stod BEBIS på, det blev bästa julklappen i båda våra familjer!!
    Mest hos min mamma, som fick sitt första barnbarn =)
  • Eerika

Stackars er som blöder!! Ring akut till kvinnokliniken så tar de in er direkt.
    Det gjorde de med mig de 2 ggr jag blööde och det visade sig vara missfall de ggr.
    Sen blööde jag ju även med sonen och de tog in mig direkt då med
    VÄNTA INTE och gå runt med oron och hjärnspökena!! Ring!!!
    Kramar till er alla!!

• Eerika

Har snart jobbat en hel vecka och det är toppen att va tillbaka =) sonen trivs på dagis så det gör det ju mkt enklare.
    Var livrädd att mitt illamående skulle göra det jobbigt för mig, men det har vänt från fm till em, så tyvärr är jag rätt utslagen på em när jag hämtat hem lilleman.
    Hoppas på att det försvinner snart!!

Jag har beställt mammajeans nu, som tur är kan man ju ha tights o tunika så modet är ju bra =)
    På jobbet har jag fått gå upp två storl i byxor =)  (vi har uniform) och magen går inte att dölja på ngt sätt.
    Dagens skratt fick jag häromdan när min son sa (han är 15 månader) "BOLL" och pekade på min mage!!!
    Barn är för underbara =)

• Eerika
    snöstjärna skrev 2010-10-07 19:14:50 följande:
    Själv är jag överlycklig för jag kommer för första gången i mitt liv i mammakläder! =)
    Förra graviditeten fick jag gå med säckiga stora säckar.
    Nu är jag "normalare" och kan ha mammakläderna å behöver inte köpa största storleken heller .. det känns fördjävla skönt måste jag säga =)
    Härligt för dig =) Det är ju faktiskt en speciell underbar känsla att ha mammakläder på sig =)
  • Eerika
    TheLove skrev 2010-10-09 16:47:50 följande:
    Gissa om jag är nere idag! Mina enda jeans jag kan ha utan att få ont i magen har gått sönder :( nu försöker jag hitta mammabyxor utan mudd (som dessa) men det verkar ju inte finnas någonstans! Visst kan jag ha dessa men min ledvärk blir mkt värre när jag blir kall o det blåser och detta är på knät så jag kommer få ont *surar* hoppas magen växer snart så jag kan ha byxorna med mudd. Fan då jag skulle ju inte köpa några mammabyxor denna graviditet!
    På HM har du jeans med liten mudd. Det kanske kan funka innan magen kommit !?
  • Eerika

Vill oxå säga jag är kvar i tråden.
    Men har ju bärjat jobba och när jag kommer hem tar sonen all min energi, sen stupar jag i säng på kvällen.
    Trötthet så det heter duga. Magen har blivit jättestor, ser ut som jag är i månad 5!!!
    Helt sjukt, undrar hur det ska sluta =)
    Nästa vecka har vi inskrivning och i början av november är det dax för första UL.

Styrkekramar till er alla som har det jobbigt i graviditeten!!!

• Eerika
    TheLove skrev 2010-10-13 16:40:43 följande:

Jag mår bättre än som icke gravid just nu. På morgonen mår jag illa och till vissa lukter (fortfarande) men i övrigt känner jag att jag mår bättre än vanligt! Härligt! (kanske är det för att man uppskattar så när man mår bra till skillnad från annars)

Känner mig dock helt slut vid minsta ansträngning kan inte gå snabbt eller så utan att vara extremt andfådd...

Samma här: Jag kan knappt gå snabbt utan att flåsa...hua hemskt!!

Jag har legat deckad i influensa i några dagar, sonens daigsbaciller har angripit mig =(
    Fy så mkt sämre jag har vart nu när jag är gravid. Blåsor i munnen!! Aldrig haft innan....
    Hoppas det går över snart. Sådär kul att va hemma 2 veckan man precis har börjat jobba.....
  • Eerika

Jag har legat sjuk i 4 dagar och det har verkligen tagit på mig när man är gravid känner jag.
    Men nu är man på benen igen och tillbaka på jobbet =)
    På fredag ska vi på inskrivning, ska bli kul att träffa BM igen!! UL är ju inte förrän i början av november, men d går snabbt dit.

Känner att man hinner inte med att "vara gravid" lika mkt som med barn nr 1 när man redan har en liten hemma. Dagarna går i ett och illamåendet och tröttheten får man bara glömma. Rätt bra det iofs =)
    Magen växer och foglossningen gör sig påmind, men med ett hus som byggs så är det bara att knata ut på kvällarna när lilleman somnat och hjälpa mannen så gott man kan, städningen har blivit min grej även på bygget =) 
    Så jag hoppas denna graviditet går fort nu =) 30 veckor kvar, haha!!

• Eerika

Hej!!
    har inte vart här på länge , jag hinner helt enkelt inte med.
    Det är jobb, lillkillen och fixar i nya huset för fullt, + alla gravsymptom som kommer och går.
    Så jag lämnar er och tråden nu.
    Lycka till alla med era magar!!

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~