Inlägg från: maddelu |Visa alla inlägg
  • maddelu

~mittenavmajknoddar~

snöstjärna skrev 2010-09-26 15:18:43 följande:
    Skapat, bara å fylla i er när ni har möjlighet.
    Å så kan väl maddelu uppdatera denna tråd med den listan?

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html
    jepp, jag fixar!! ska jag lägga in länken i trådstarten eller hela listan när den verkar klar???
  • maddelu
    jag läste nyss i en gravid tidning att det inte är helt risktfritt att färga håret, vissa ämnen ska man akta sig för..Så jag skulle rekomendera att kolla upp vad som gäller Glad
  • maddelu

nämen usch vad många som blöder, låter inge vidare alls. MEn jag håller tummar och tår att allt är som det ska!!!! {#emotions_dlg.flower}

• maddelu

nu böjar det vara dags att berätta för mamma å pappa. jag är i vecka 8 nu.... Min käre far fyller år på tisdag. (v 7+6)GladJag tänkte trycka upp en t-shirt med texten" Grattis, du ska bli morfar", och ge som present. Jag är enda dottern och det är mitt första barn, så det blir ju hans första gång som morfar. Mamma kommer ju att vara med vid presentöppningen, så på så vis hoppas jag att hon kan räkna ut att hon ska bli mormor Tungan ute

Vad tycker ni??  bra ide´?

Nackdelen är väl att andra från familjen, mina bröder m familj, kasnke moster... ocå kommer att vara med på "kalaset" och därför kommer få reda på det oxå. Men men...man får väl säga på  nått sätt att dom inte behöver "skrika" ut det till alla, utan ta det lite lungt med att berätta vidare. Nåväl.

ciao!

• maddelu
    ljusgläntan3030 skrev 2010-10-04 19:31:19 följande:
    Jag har fått ett munsår som vägrar ge mig sig (jag har aldrig munsår annars) och salverna för munsår på apoteket står de att de inte rekommenderas för gravida så hur gör man??

jag brukar ha munsår då och då....har dock inte haft nått sen jag plussat *pepper peppar*. Tanken har ocå slagit mig vad jag ska använda för salva om/när jag får munsår.. Så meddela gärna om du kommer på nått vettigt svar Flört Hoppas du får bukt med ditt!

• maddelu
    snöstjärna skrev 2010-10-06 18:36:57 följande:
    Sarasessi: Jag tänkte trycka en tröja med bokstavstämplar till sonen som han ska få ha på sig på söndag då mina föräldrar och syskon kommer för att gratulera mig på min födelsedag :) Får se hur snabbt de reagerar .. Hihi
    min pappa fyllde år igår. Vi gav en tröja med texten "jag ska bli morfar" , det blev perfekt!!!!
  • maddelu
    hoppfull 2010 skrev 2010-10-10 21:29:46 följande:
    Go kväll på er!

Jag har inte varit så aktiv här i veckan..dels har vi varit utan internet ett par dagar..men sen har jag i allafall läst och hängt med i tråden.

vad skönt för er som sett att era små därinne mår bra.

Själv känner jag mig inte alls gravid just nu..Jag mår bra, inget illamående, de enda jag känner e lite öm i brösten, nästan så man undrar om man e gravid eller inte..men man får lita på att allt är bra. Man kanske ska vara glad att man mår bra.:)

Ha en bra vecka allihopa!!

// Sandra
    alltså jag känner mig inte gravid alls heller!!!! inge roligt, jag har ju fantiserat ihop att "den " har dött där inne.... Jag vill jätte gärna göra UL eller vUL, men det får man inte i min kommun "bara för att" , utan man måste ha nån anledning, blödningar mm. Om det skulle vara ett MA, skulle ett gravtest visa plus iallafall??!
    Nästan så att jag gänra hade mått dåligt eller nått, bara för att slippa oroa sig att nått är "fel". Men som du säger kanske man ska vara glad att man mår så bra som man gör...
  • maddelu
    ljusgläntan3030 skrev 2010-10-11 17:56:33 följande:
    Jag var på VUL idag.
    Dåliga nyheter.. hjärtat hade stannat och den hade slutat växa sedan vi var sist!?
    Jag känner mig fortfarande gravid, mår illa och ömma bröst, trött osv men det var ett konstaterat MA då kroppen inte fattat att fostret slutat växa. Jag har inte blödit något heller så man är chockad och ledsen.
    Ni får gärna ta bort mig ur listan.
    Lycka till ni andra, hoppas det går bra för er!!
    usch och fy!!! min värsta mardröm just nu.... *pepper peppar* . Massa styrkekramar till dig!!!!! {#emotions_dlg.flower}
  • maddelu

nu är jag säker!!!!! min intuition säger att jag inte är gravid längre... jag bara vet det!!  jag har ju inte kvar några symtom alls..... Ligger nu i sängen  å gråter, jag måste få göra ett Vul idag, står itne ut en dag till att fundera på det här.... det är jobbigt nu!!

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~