Inlägg från: Fridayyy |Visa alla inlägg
  • Fridayyy

~mittenavmajknoddar~

hoppfull 2010 skrev 2010-10-27 19:41:54 följande:

Hej!

Ska se om jag lyckas ladda upp en bild på när vi tog på hunden en tröja med texten Storasyster....
    Var så vi berättade för blivande farmor o farfar..:)

Sen skickade vi kortet med post till Mormor,morfar,mostrar o kusin.
    Det blev lite olika reaktioner o hur dom förstod måste jag säga..:)
    Men roligt var det.
    Söt vovve....=) Trodde de att ni skulle skaffa en hund till???
  • Fridayyy
    Gummsan85 skrev 2010-10-28 19:03:50 följande:

hej alla :) va hos bm igår och gjorde ett livmodertapps nånting nånting tror jag det va :/ kommer inte ihåg riktigt iaf för att se om man har canser i livmodern, kommer inte ihåg riktigt va de va för då jag aldrig hört talas om det innan :/

sak samma. nu blöder jag lite, antar att det beror på att hon va där och pillade igår. de e som många skrivit att de kommer blod på pappret men inte i trosorna. nu e de även så att de gör ont när jag kissar lite smått orolig för att de ska vara en uvi :(  men tänkte kolla ifall det är fler som gjort denna test och ifall ni åxå har fått ont när ni kissar eller bör jag kanske kontakta bm/läkare för att se om det kan var en uvi?

hoppas ni haft en bra dag i överigt för det har jag :) nu är jag dock helt slut och ska natta min lilltjej sen ska jag inta soffmys med tv:n :)

Jag gjorde samma för 2 veckor sedan och började blöda, blödde i en vecka nästan. Blev orolig för BM sa att det var lite blod innan hon började så jag gjorde vul, det var ok, var sååå nervös innan att det skulle bli missfall.
  • Fridayyy

Hur länge har ni tänkt att jobba? Första barnet tänkte jag jobba till veckan innan med fick havandeskapsförgiftning och blev sjukskriven, dessutom födde jag 10 dagar innan..=) andra barnet var jag redan hemma med första. Hon kom 20 dagar för tidigt så jag räknar med att det KAN bli så nu med så jag kommer nog vara hemma nån månad innan iaf.

• Fridayyy
    TheLove skrev 2010-11-09 08:26:57 följande:
    Skulle tagit en bild igår på magen efter att maken och jag suttit i soffan och kollat på csi och ätit glass, men tror det var något med glassen alternativt att jag fått maginfluensa för jag fick bo på toaletten i någon timme igår och sen somnade jag tidigt. Har ont i magen fortfarande, men inte som igår och så mår jag illa. Blev hemma idag :(
    Kan det vara fel på glass?? Jag har spyfobi och trodde att man var "säker" när man åt glass...Hoppas du mår bättre..!
  • Fridayyy

Min man passar nog upp mig en del. Han städar mer än mig nu och gör sånt. Ber jag honom hämta nåt att äta när vi sitter i soffan gör han gärna det, fast det gör han väl annars med. Han har nog inte så stor koll på hur stor bebisen är och så, men det har inte jag heller nu när det är tredje barnet. Han var verkligen orolig när jag började blöda, mer ledsen än mig. Han har tjatat mer om att ha fler barn än vad jag gjort. Och han tycker jag blir snyggare och snyggare säger han medans jag tycker jag blir fulare och fulare..=) eller man känner ju sig äcklig när man mår ill och håret känns strävt och duscha känns som att bestiga berg.

• Fridayyy
    Sommarnatt2010 skrev 2010-11-14 10:22:10 följande:
    hmm jag har så fruktansvärt ont i vänster skinka...Det hugger som om någon kör in en kniv där när jag reser mig från sittande eller böjer mig fram eller tar för långa steg. Inatt har jag inte ens kunnat vända mig i sängen...Började lite smått för någon dag sedan, men jag tycker det blir värre, nu gör det lite ont hela tiden precis där det hugger till, Vilket det inte gjorde i början...Vad kan det vara, väldans jobbigt är det iaf.
    säkert foglossning, det har jag i båda rumphalvorna, speciellt när jag ligger på rygg i på golvet (lekte sjukhus med barnen igår och låg på golvet, det gjorde så j*vla ont att komma upp igen)

Jag vet inte om jag känt bebisen eller om det är tarmarna, tycker det känns likadant faktiskt.
  • Fridayyy
    TheLove skrev 2010-11-15 07:19:42 följande:
    Det kanske inte är fogarna då... Ischias vet jag inget om men de säger ju att det är foglossning jag har och jag har ont i höfter, ljumskar, ryggslut, skinka och ner i benen... Men jag kanske har en blandning av det och ischias? kanske ska läsa på för jag har aldrig tänkt den tanken...
    Det räknas nog som bäckenproblem. Ont i bäckenet stod det i min barnbok som även tar upp graviditeten. Ischias är väl att en nerv kläms? Men det kanske det också kan vara när man är gravid? Men det finns ju inte så mycket man kan göra åt dessa problem.
  • Fridayyy
    TheLove skrev 2010-11-17 06:37:00 följande:
    Den var jättefin! Men hur länge man kan ha den är väldigt individuellt. När barnet börjar röra sug mkt vill man ju ha den i spjälsäng. Vissa barn sitter ju själva vid 5 månader... Men så är det ju svårt för mig att se på bild hur höga kanterna är... Mysigt med första inköpet.

Jag funderar på att köpa en bola idag annars så väntar jag nog med inköp tills vi vet könet :)
    Vad är en bola? Jag har hört om det men kan inte säga att jag vet vad det är!

Vi hade spjälsäng till första, några nätter, låg mest jämte mig, andra barnet sov inte en anda natt i spjälsängen, bara i vagnen eller jämte mig, undrar hur det blir med tredje nu,för jag har ff största barnet jämte mig..=) tur vi har bred säng..=)
  • Fridayyy
    TheLove skrev 2010-11-19 09:09:32 följande:
    haha misstänkte att det var nått i den stilen :P Ingen aning om vad nedre exremente betyder. Tycker det är tråkigt att de inte vill berätta kön på vissa ställen. De påstår ju att det är för vissa gör abort pga fel kön men hur vanligt kan det vara? Finns det verkligen så knäppa människor?

Fick svar från banken idag men jag hart räknat fel... Tydligen skulle det bli 1000kr dyrare med boendet än det vi har idag (och vi som trodde det skulle bli 500-1000kr billigare på det vi räknat... Så det blir inte nått huskön i nuläget... :(
    Jag tror inte de ser kön så tidigt, de kollar nog bara så det ser bra ut. Det är vad jag tror.

Jag har nog gått upp3 kg, nu kan jag äta jätteportioner även om jag inte mår så bra efteråt...=( men magsäcken verkar rymma en del. Jag har fortfarande svårt för vissa saker. kaffe, vissa söta saker m.m.
  • Fridayyy
    TheLove skrev 2010-11-19 17:21:40 följande:
    var inne i en annan tråd där några fått ett nästan säkert besked om kön på kub, jag trodde inte det gick så jag frågade inte ens om hon kunde kolla, men i V.20 som jag kommer vara i på rulet så borde de kunna se och jag hoppas att få svar då :)
    Jaha, men könen ser ju nästan likadana ut från början. Jag trodde de absolut inte ville säga innan v.18 och även då har man ju hört att de sett fel. Jaja, jag gör inte KUB och jag ska inte fråga på RUL heller, jag väntar med spänning till födelsen.
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~