Inlägg från: jakeline |Visa alla inlägg
  • jakeline

~mittenavmajknoddar~

Fridayyy skrev 2011-04-14 14:40:59 följande:
    Jag har ammat båda i ca 1 år, i slutet mest på natten. De slutade självmant sen. Men det är ju praktiskt att amma tycker jag, rätt temp och man vet att det är bra mat. Är ju säkert ersättning med men det är ju ändå en produkt man måste köpa. Men visst önskade man ibland att pappan kunde ta nån nattamning i början..=)
    det går ju att pumpa ur om man vill låta pappan ta några nätter. jag gjorde det lite då och då, men när jag väl lärde mig amma liggande så gick det så smidigt... jag och sonen somnade liksom... :P 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    Fridayyy skrev 2011-04-14 15:26:42 följande:
    Jo det gjorde jag också. Det blev aldrig av att jag pumpade ut för jag tror nog ändå jag hade vaknat och brösten hade väl blivit sprängfyllda också. Värst var ju när man skulle amma och sen bajsade de och man var tvungen att gå upp och byta blöja. Tänk att man glömmer allt sånt ganska fort.
    oh ja... sådant glömmer man fort. ::P 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    TheLove skrev 2011-04-21 08:34:57 följande:
    Jag hade ordentliga förvärkar igår... Tror det är nått på gång.
    Jag låg i soffan och hade så onda förvärkar att jag trodde det var riktiga förlossningsvärkar. Det höll på så i ca två-tre timmar innan det lade sig. Nu har jag ganska mycket förvärkar med men inte alls så onda.

Men nu får han komma om han vill (det gör ju inget om han stannar lite till, har ju en månad kvar) men igår fyllde ju Elliot tre år och då ville jag inte föda :P

Nej jag hoppas faktskt att det sätter igång snart. Kan få vänta ett par dagar dock. Kan vara smidigt med en läning mellan födelsedagarna ;)
    Spännande! här är det lugnt. Hade ont i fredags, men sedan dess har det inte hänt något. Mindre än en månad kvar i alla fall. Alltid något. Ska bli skönt med lite ledigt sen har jag bara 8 jobbdagar kvar! wee
  • jakeline
    TheLove skrev 2011-04-21 08:51:52 följande:
    ja det är riktigt spännande...
    Nu får det dock gärna ta några timmar innan det sätter igång för min man är i jönköping (1h bort) och skriver tenta så jag kan inte få tag på honom heller.... Men i värsta fall så har jag en svärmor som kan följa med dit fram tills Anton kommer...

Så skönt med ledigt :) Jag pluggar ju bara och har valt att nöja mig med ett godkänt i en av kurserna vilket betyder att jag inte behöver gå på de lektionerna mer så jag har det väldigt lugnt nu med... 4 dagar i veckan är jag i skolan. tre av dagarna har jag en lektion och en av dagarna två lektioner. så jag har det lugnt och kan ha sonen på dagis 30h fram till skolan slutar...
    det är skönt att plugga ibland.. Borde ta tag i mina återstående poäng någon gång... Jag kommer ha vår son hemma de två veckorna innan bf. har tagit semester så jag "får" ju inte h ahonom på dagis, plus att vi får lite egentid innan bebben kommer också. Skulle dock inte förvåna mig och bönan tänker titta ut första veckan jag är hemma... :P Bara för att liksom. 
  • jakeline
    TheLove skrev 2011-04-21 10:03:26 följande:
    Jo men precis... Jag känner dock att jag måste vila upp mig innan lillebror kommer för jag har börjat få så ont, kan knappt böja mig och inte bära Elliot när det behövs... Behöver vila upp mig lite... Dessutom ska han vara hemma större delen av sommaren och då tycker jag att det är bra om han får leka med sina vänner så mycket det går innan det...

Vi har ju inte så många som vi umgås med som har barn i Elliots ålder och öppna förskolan har ju stängt hela sommaren...
    vi kommer ha sonen på dagis större delen av sommaren iom att öppnis är stängt. Men de två veckorna innan bf kommer vi hänga på öppnis varje dag. :P hehe. Tror jag iaf. har en kompis som ska ha i juni också så vi kommer nog umgås en hel del, plus att maken har tagit fyra veckors ledigt. 

jobbigt med det onda. Jag är lyckligtvis förskonad, även om det är jobbigt att bära tungt nu.  
  • jakeline
    TheLove skrev 2011-04-22 10:36:46 följande:
    Jo men jag är rätt så "nöjd" med mitt onda. När jag väntade Elliot var ju allt pest hela tiden. Mådde så extremt dåligt och hade så ont genom hela graviditeten så detta är lätt som en plätt om man ska gämföra... däremot skulle jag gärna ta bort värken. Sista dagarna har jag ju haft så himla ont i ryggslutet med, annars är det mest ljumskarna...
    jag har haft två väldigt lätta och trevliga graviditeter... är väldigt förvånad att båda har varit det. Mådde iofs mer illa den här gången i början, men det gick ju över och sedan har allt varit bara bra. Men nu är jag relativt redo att bli tvåbarnsmamma faktiskt.  
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2011-04-25 21:08:34 följande:
    Lovelyy varifrån är du??? Har själv ungefär en timme till Jkpg....

Idag har vi fått undan alla kartonger i huset...Det ser ju inte ut som det ska här hemma...Men det är iaf beboligt =)
    Ikväll har jag lite ont neråt höger jumske..Det har varit lite mycket den här veckan så får väl helt enkelt skylla mig själv...
    Har inte märkt av en enda sammandragning eller förvärk...Måste man ha det, tyder det på att allt är låååångt borta änn...29 dagar kvar till BF idag...Känns väldigt märkligt och spännande, har tvättat bebissaker idag =)

Oroar mig lite för att Liten inte vill vända på sig...Vill inte snittas :S Allt man läser om snitt är så negativt iaf i böckerna...det står bara om det negativa för barnet osv...Verkar dessutom vara svårt att hitta likasinnade. Sånna som blir "tvingade" till snitt. Det är vanligare med de som kämpar gärnet för att få ett...De flesta verkar glada om de får snitt...
    Ska tillbaka om en vecka för att kolla om den fortfarande ligger i säte... =/  
    hoppas att liten vill vända på sig. Snitt har ju sina för- och nackdelar självklart. Personligen hoppas jag på en vaginal förlossning den här gången. Förra gången slutade det i akut snitt. Jag skulle aldrig välja det frivilligt igen. Även om vi hade en bra förlossning och så, så var det jobbigt med läkandet efteråt. Det är ju trots allt en operation. Men det var det som var bäst för sonen och det är ju det man får gå efter. 
  • jakeline
    TheLove skrev 2011-04-26 07:14:21 följande:
    Jag börjar känna att det börjar bli dags nu. Gick in i V.37 (36+0) idag. Det känns konstigt att ha varit gravid så länge. Elliot föddes i V.36+1 och då hade ju vattnet redan gått nästan två veckor innan... Så nu känns det lite som om jag går på övertid...
    Förstår det... Men det är snart dags för oss också... Läser om små knytt som kommit till världen redan som varit beräknade, förvisso till början av maj, men fyyy vad avis jag är... 

Jobbar 7 hela arbetsdar till nu... ska bli skönt med ledigt... Och hoppas på att Bönan tittar ut första veckan ajg går hemma... :P  
  • jakeline
    TheLove skrev 2011-04-26 08:47:12 följande:
    Ja, det känns så overkligt... Men så känner jag att man orkar inte sitta och vänta på att det ska sätta igång heller... Blir så rastlös... Sagt åt maken att vi borde försöka med en färdknäpp (sex tre ggr på 12h, ska tydligen vara mer effektivt än hinnsvepning) men han vågar inte för lillebror ligger så lågt med huvudet :P

så sjukt det känns att Elliot föddes imorgon (räknat i graviditetsveckor) Trodde inte att jag skulle gå längre denna gång...
    haha ha sex är ju näst intill otänkbart här... hittar liksom ingen skön ställning... :P Och sex ggr på 12 timmar skulle jag aldrig orka. :P haha. 
  • jakeline

nje lite förvärkar bara. Annars lugnt. Och de har nog kommit mest för att man varit ute och rört på sig mer än vad man brukar under helgen.  Lite tröttare än vanligt kanske. 

Själv då? 

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~