-
jo jag ska väl ta mig utanför dörren iaf har jag tänkt. Tre trappor utan hiss kan aldrig vara fel när det gäller att sätta igång saker... :P sonen behöver komma ut lite och bli av med lite överskottsenergi även om han är förkyld.TheLove skrev 2011-05-20 08:29:51 följande:Hoppas han blir bättre snart och att ni kan sova lite under dagen och att ni får sova en stund innan förlossningen startar... -
vad härligt, då låter det verkligen som om det är på gång!TheLove skrev 2011-05-20 19:08:07 följande:Nu ska jag till förlossningen! Var där vid 4 för att kolla vattnet men det var det inte. Fick en hinnsvepning och efter det kom värkar men jag åkte hem. Nu gör de så ont att det inte går hantera... Sitter i bilen nu...
Lakritz: jag beklagar sorgen. Kram -
grattis!Gummsan85 skrev 2011-05-20 20:54:17 följande:tänkte bara hoppa in lite snabbt och berätta att kl 13.12 kom åran lilla son "Leo" 2800g och 49lång. hoppas det går bra för er andra och lakritz: beklagar sorgen :( -
det förstår jag! Håller tummarna för det... och hoppas på samma för mig...Sommarnatt2010 skrev 2011-05-20 21:08:12 följande:Grattis!!
Jakeline & Gummsan85: Tack..ikväll längtar jag verkligen efter bebis o hoppas det vill starta NU -
vad härligt! grattis! äntligen!TheLove skrev 2011-05-21 09:01:50 följande:Läser inte det ni skrivit nu men Wilgot är här nu. 2650g och 47cm. Han föddes kl 01.35
-
ska också städa här tänkte jag... är alldeles öm i nederdelen av magen och har haft sammandragningar till och från. Men det är också allt. Har dessutom blivit förkyld. Känns inte direkt som om man är fit for en förlossning. Det ger väl sig tänker jag...Sommarnatt2010 skrev 2011-05-23 09:03:24 följande:Här är det lika lugnt som vanligt... Har haft lite sammandragningar i helgen men det är inte mycket det. Så planen för idag är nog storstädning. Något annat man ska testa när man ändå är i gång? -
Nu är äntligen Aylinn här! KOm i morse kl 8:02 efter ca 12 h på förlossningen! skruttan väger 3360g och är 51 cm lång

-
Tack!

-
allt gick bra, tog lite tid bara, men helt klart värt det! Ska skriva en förlossningsberättelse under dagen har jag tänkt.TheLove skrev 2011-05-25 02:47:53 följande:Åh missade!! Grattis! Så underbart!! Gick allt bra?
-
ja visst är det? :PFridayyy skrev 2011-05-25 09:41:11 följande:jakeline...grattis!!!långt hår hon har!!!!! -
grattis till nykomlingarna!
-
oh jag undrar hur det går! Hoppas du har fått komma in på förlossningen!Sommarnatt2010 skrev 2011-05-28 02:55:46 följande:Klockar värkar... Slemproppen gick vid 1 direkt en stark molandevärk vid 2 blev det värkar med ca 6min mellanrum. Så blir nog inte mycket sömn i natt.
och snart snusar bebis om du inte redan gör det.
-
Nu finns förlossningsberättelse i bloggen
här i bebisbubblan är allt bra. :) Aylinn är supersnäll och äter och sover mest hela tiden. Eller, mest sover iaf.
-
grattis!Sommarnatt2010 skrev 2011-05-30 18:16:34 följande:Efter 40 tuffa timmar kom han igår kväll vid 16.55. 4110g o 50cm lång är han... Eftersom både jag o min man trodde på en tös har vi inget namn ännu...Han är underbar
-
ja här är det fullt upp. Snorpan blir 1 månad imorgon och idag var vi på kontroll. hon har nästan gått upp ett kg sen hon födes och stoltserar nu med 54cm över havet. Fick beröm för hur bra hon fixerade med blicken och smilade.
-
Jag snackar gärna på här också... det finns en tråd som heter majbebisar eller liknande, men den är stor med många röster och man känner sig lätt lite glömd om man så säger. :P
HÄr har amningen som fungerat klockrent från början strulat sedan vaccinationen för två veckor sedan... Igår gav jag tillägg för första gången... Det bar emot, men jag kände att det var nog bäst för oss båda. Kommer nog fortsätta dryga ut lite om det verkar behövas. jag har även lite bröstmjölk som jag pumpat ur i frysen. Det är ju inte så långt kvar tills vi kan börja med smakisar och välling och gröt. Om jag inte missminner mig var det likadant med sonen och han fullkomligt älskade alla smakportioner! Hoppas det blir likadant den här gången... Även om jag tycker det är jättetrist att känna mig otillräcklig så är det ändå barnets bästa som måste gå först.
-
Vi har köpt en overall till A. och ett fleeceställ att ha när det börjar bli kallt i vagnen. Har åkpåse vi med, men den är inte superdupervarm. Lager på lager är ju alltid bra, så att man kan ta av om de skulle bli varma. Men är det yp 30 minus som det varit senaste åren så är man som sagt inte ute direkt mycket heller. Skön mössa, tossor och vantar om man inte har sådana på overallen. Sen har vi filtar och lapptäcke. :) Men overall i åkpåse lär ju räcka. Det hade jag på E när han var liten och det var den första iskalla vintern...
-
Det går ju alltid att ha strumpbyxor och sådant under också. Tror du kommer klara dig med fleecen plus vindoverallen. Har du dessutom fäll i botten så värmen den gott också.Sommarnatt2010 skrev 2011-09-22 17:44:20 följande:Bor på småländska höglandet, så kallt det blir det...jag har hund så två promenader om dagen oavsett väder blir det. men får väl köpa en åkpåse om det skulle behövas. Testar utan först.
Footsacken gör även den en hel del.
Jag brukar utgå från mig själv, och sedan tänka mig ett lager till. Och som sagt, jobba i lager, så det är lätt att ta av ett om det skulle vara för varmt, alternativt sätta på om det skulle vara för kallt.