Inlägg från: TheLove |Visa alla inlägg
  • TheLove

~mittenavmajknoddar~

Ja de tar ju blodgruppering men de brukar väl göra det lite senare i graviditeten... Har inte kollar det denna gång men tror de kommer göra det denna gång med...
    Jag kom där emot inte ihåg vad jag hade för blodgrupp så jag sprang och kollade i häftet som jag hade alla viktiga papper i på förlossningen :)

• TheLove
    talare skrev 2011-01-03 21:37:50 följande:
    jaha.. jag trodde man bara tog ett blodprov. det vid inskrivningen. men de ska alltså sticka en i armvecken ännu en gång..? mindre kul då jag får fullständig panik och ångest vid till o med "små" sprutor...
    hos min bm är det så men det kan ju vara olika såklart...

Jag är svårstucken så de måste ha barnsprutor på mig och måste väl sticka minst tre gånger på mig för att ens hitta rätt, och det är inte ovanligt att ådern spricker så de får göra om... Inte konstigt om jag också är spruträdd? Fy fan vad det är obehagligt... På förlossningen stack de mig nio gånger för att få in droppgrejen som skulle sitta i armen...
    jakeline skrev 2011-01-03 22:00:48 följande:
    min BM tog alla blodprover när jag var där på inskrivning så jag är all set tänker jag! Ska dit imorgon igen! hela familjen ska med! 
    Lyx ;) måste ringa min bm kommer inte ihåg när jag ska dit men tror det är väldigt snart...
  • TheLove

GRATTIS till POJKEN!!  Hjärta

hehe det är lite roligt ändå... När jag väntade sonen (också maj) så fick nästan alla just pojkar... Tror maj är en pojkmånad helt enkelt...

• TheLove

2008 var det jag fick min son och alla de pojkar jag pratar om så då¨har det kanske med det att göra :)

• TheLove

haha det jag menade var att jag tror är att det i maj 08 föddes extra många pojkar och att det känns som det kommer bli så i år med :P

hehe jag menar inte att det är något magiskt med det utan att de flesta man hört väntarpojkar i maj detta år likaså när min son föddes, men så är det kanske inte så men av dem jag pratat med känns det så...

• TheLove

haha förlåt att jag skrattade men det är verkligen så, man blir trög när man är gravid :)

Vi har precis fått veta att vår bil kommer bli fixad (halt på E4an för en vecka sen) men innan vi fick veta hur bilen mådde grämde vi oss lite över att vi precis tankat bilen full och var glada över att vi skippade biltvätten som vi hade tänkt ta den dagen :P Hade kännts väldigt onödngt att lägga pengar på det när hela bilen blev förstörd... :P

• TheLove

Mys! :) Det var inte mycket du gått upp... Jag har gått upp tre kilo bara... Tycker det känns lite lite men å andra sidan har jag väldigt svårt att äta...

• TheLove

har ingen koll på när jag gick upp förra gången men jag gick upp 16 kilo förra gången...

• TheLove
    talare skrev 2011-01-06 14:53:10 följande:
    tell me about it! jag köpte en ny, för att jag inte kunda använda min gamla, för någon vecka sen... men den börjar också kännas för liten.... man undrar ju lite vart det kommer sluta!
    Köp amningsbh redan nu, de brukar töja sig efter att brösten växer...
  • TheLove

såklart men de brukar ju inte vara dyrare än en vanlig bh och när man ammar, frammåt slutet blev mina bröst mindre i alla fall... Så någon gång under amningsperioden kan du nog ha den... Köp en storlek större än du har nu bara :)

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~