Inlägg från: sarasessi |Visa alla inlägg
  • sarasessi

~mittenavmajknoddar~

Fia 82 skrev 2010-10-01 22:45:04 följande:
    Det känns jättetråkigt! Men samtidigt ändå skönt att veta att man ändå kan bli gravid (vi har försökt i 9 mån) men självklart väldigt besviken och ledsen! Man trodde ju ändå inte på missfall eftersom jag inte blödigt så mycket... man tror ju ändå man ska blöda som en vanlig mens iaf... så snopet var det!

Men som sagt.. det är bara att vänta på mensen och sen på det igen... :)

kram och lycka till!
    Ja, det finns ju tyvärr inget annat göra än att ta nya tag. Skickar en massa styrkekramar och tankar till dig <3
  • sarasessi
    TheLove skrev 2010-10-02 12:38:14 följande:
    Jag tror jag har fått missfall... Blöder massa ljust tunt klarrött blod :( Det liksom rinner lite...
    Inte säkert! Jag blödde klarrött och det var inget farligt. Pyret levde ändå. Ring kvinnokliniken och beställ ett vul om du är orolig. *kram* 
  • sarasessi

Jag betalde 200 kr för mitt vul på kvinnokliniken och det är vad ett läkarbesök brukar kosta här. Ska jag gå på privat tidigt ul så ligger det på 450 kr här.

• sarasessi

Har inte varit så aktiv sista dagarna men läser igenom vad alla har skrivit. Bokade ju ett tidigt ul innan jag gjorde vul men har avbokat det nu. Min barnmorska tyckte det var onödigt eftersom jag redan sätt ett tickande hjärta. Men nu blir jag osäker. Hur vet man att den lilla verkligen lever där inne utan att göra ul? Jag tycker dagarna går långsamt! Det vanligaste är väl ändå att kroppen stöter ut det om det vore något fel?

Lycka till idag på ditt vul snöstjärna! Det går säkert super ska du se! 

• sarasessi
    jakeline skrev 2010-10-06 11:51:46 följande:
    jag gjorde inte ett enda Vul eller ul innan rUL och knyttet levde. Om du inte blöder så finns ingen anledning till att be om extra ul... Håller med din BM. Ta det lugnt och försök njut. Varken du eller knyttet mår bra av att du oroar dig. 
    Tack för svaret! Alltid skönt att bli lugnad här på FL från personer som varit gravida förr :)
  • sarasessi
    snöstjärna skrev 2010-10-06 18:36:57 följande:
    Sarasessi: Jag tänkte trycka en tröja med bokstavstämplar till sonen som han ska få ha på sig på söndag då mina föräldrar och syskon kommer för att gratulera mig på min födelsedag :) Får se hur snabbt de reagerar .. Hihi
    Vad roligt! Ja, men det tror jag att du skrivit innan. Det blir ju super! Du får skriva hur reaktionerna blev i efterhand :) Lycka till! Själv vill jag bara berätta för ALLA nu...men vi hade tänkt att vänta ca. 3 veckor till.
  • sarasessi
    maddelu skrev 2010-10-06 19:34:19 följande:
    min pappa fyllde år igår. Vi gav en tröja med texten "jag ska bli morfar" , det blev perfekt!!!!
    Oh, vad perfekt! Vet inte hur vi ska berätta än. Det blir mina föräldrars första barnbarn, dock inte min sambos föräldrars första.
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~