Inlägg från: TheLove |Visa alla inlägg
  • TheLove

~mittenavmajknoddar~

Tror för övrigt inte de gör ul om man inte haft blödningar eller ordentliga smärtor i magen... Då kostar det nog pengar i så fall

• TheLove

Ja jag tycker det känns verkligt på kvällen, för då är magen svullen :P

• TheLove
    snöstjärna skrev 2010-09-25 16:15:09 följande:
    Sover sämre jag med.
    Vaknar tidigare, å svårare att somna om. Inte direkt likt mig.

Kan vara att det är en enorm omställning, å vi har det lite jobbigt hemma.
    Maken vill helst inte behålla barnet, medan jag är helt inställd på det.
    Allt ligger dock i läkarnas makt ...

Oj vad jobbigt! Det var inte planerat alltså?

Varför ligger det i läkarnas makt?

snöstjärna skrev 2010-09-25 16:15:31 följande:
    Neeej, men kan du inte åka in på akuten å be å få kolla då?! De måste kunna hjälpa!
    Nej jag skulle få vänta så länge och så ska jag ändå på inskrivning på Tisdag. Ringer på måndag och ber om ett ul dagen efter så bm är förberedd på det och hoppas verkligen de går med på det. Vill de ha betalt för det har vi sagt att då betalar vi, vi bara måste se så allt är ok med minimi
  • TheLove
    snöstjärna skrev 2010-09-25 16:43:29 följande:
    Nej det var inte planerat alls.
    Och han ville helst vänta ett par år innan vi skaffade syskon.
    Men jag kan inte ta lika lätt på det.
    Vem säger att vi kan bli gravida igen ..
    Läkarena har makten då jag vill veta om de verkligen rekommenderar mig att bli/vara gravid nu.
    Om kroppen klarar av det. Det var väldigt jobbigt sist.
    Jag vet att de inte kommer rekommendera mig att ta bort det, men jag vill höra vad de har att säga.
    Vad de kommer att rekommendera för att det ska gå så bra som det kan så att säga.

Hoppas de går med på att göra ett UL.
    Jag hoppas på ett VUL här i veckan eller så, bara för att få bekräftat att allt i sånna fall är bra.
    Då jag är helt inställd på att behålla syskonet, om nu allt går som det är tänkt.
    Jo förstår att du känner dig osäker pga tidigare graviditet. Jag mådde uruselt under min förra graviditet men inte tänker jag bara ha ett barn... Såklart att Elliot ska få ett litet syskon! Nu tog det ju ett helt år lä'ngre än vi trott (sonen blev till på första försöket). Men det är bra att be läkarna om råd! Jag skulle aldrig kunna ta bort barnet efter att ha sett det så tycker att du ska prata med dem innan du gör ett vul så du inte hamnar i någon hämsk situation där! Hoppas maken vänjer sig vid tanken snart!
  • TheLove

Jag äter "ACO Kvinna", förra graviditeten åt jag "Mitt val Folsyra" Men tycker aco är mycket lättare att svälja.

Den drickan "vitamin well! innehåller jättelåg dos med folsyra så ska man komma upp i daglig rekommenderad dos måste man dricka många sånna och de är inte jätte goda... Tycker fläder är godast men i den är det ju andra vitaminer. Så knapra i dig ACO Kvinna istället...

Angående gravidförsäkring så skiljer det sig ju självklart på de man betalar för och de som är gratis. Säg att gravidförsäkringen man betalar för kostar 200:- har för mig att det var väldigt billigt (folksam) Där fick man tillbaka sjukhuskostnaderna om man låg inne efter att barnet var fött... har för mig det kostar runt 200:- natten för pappan och vi sov i 6 nätter alltså blev 5 av dem gratis i och med att försäkringen var så billig. Med gratisförsäkringen får man inte ut någonting för de nätterna pappan sover kvar...

Jag har i alla fall för mig att det var så det var för oss... Så skiljer det sig väl mellan bolag också... Vi har alla våra försäkringar på folksam och vill även ha bebisen där sen så vi kommer välja folksam igen...

• TheLove

Kommer börja blogga i min vanliga blogg så småningom, skriver på fl i graviditetskalendern just nu och i fl bloggen ibland... Ska in och läsa era bloggar :)

• TheLove

Inte mer än som du redan har det, när man ser var 5e vecka tyvärr... Tror ni det går att lägga in från någon annan sida i pressen? Finns ju typ gadgets (heter det så?) där man kan se en liten bebbe rulla omkring i en mage...

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~